Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@09:49:17 GMT

بنزين در آتش شايعات مي‌سوزد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۶۲۹۸

بنزين در آتش شايعات مي‌سوزد

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- روزنامه آرمان در شماره روز پنجشنبه خود گزارشي در زمينه شايعات حول و حوش آن منتشر کرده است.

بازتاب شنيده‌هاي يکي از رسانه‌هاي کشور درباره تصميم شوراي عالي هماهنگي اقتصادي مبني بر اينکه کمتر از يک ماه ديگر بنزين دونرخي و مجددا سهميه‌بندي مي‌شود، سبب شد تا بار ديگر موضوع سهميه‌بندي بنزين در صدر اخبار حوزه انرژي قرار بگيرد و بدين ترتيب آتش شايعات بنزيني شعله‌ور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اين حال، محمود واعظي رئيس دفتر رئيس‌جمهور به اين شايعات واکنش نشان داد و در حاشيه جلسه ديروز هيات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد که «در جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي روي سناريوهاي مختلف قيمت بنزين بحث شد اما تصميم نهايي در اين زمينه گرفته نشده است.» گفتني‌ست تعدادي از نمايندگان مجلس نيز در اين باره اظهاراتي را مطرح کردند و صراحتا هرگونه دونرخي‌شدن يا افزايش قيمت بنزين از سوي آنها رد و تکذيب شد. درمجموع، استدلال نمايندگان اين است که نمي‌توان تصميم وکلاي ملت را در جلسه‌اي بيرون از مجلس تغيير داد. در اين ميان، نظر مدير پيشين سامانه هوشمند سوخت نيز خواندني است. او بر اين باور است که شايد در شرايط فعلي تغيير نرخ بنزين فشار زيادي به مردم وارد کند اما دولت مي‌تواند با توجه به مصرف بي‌رويه و تحريم‌ها، با ارائه متممي اجازه آن را از مجلس اخذ کند.
مخالفت با 2 نرخي شدن
روز گذشته محمود واعظي رئيس دفتر رئيس‌جمهور در حاشيه جلسه هيات دولت و در جمع خبرنگاران توضيحاتي را در مورد قيمت بنزين ارائه کرد. او در اين باره گفت: در جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي روي سناريو‌هاي محتلف قيمت بنزين بحث شد، اما تصميم نهايي در اين زمينه گرفته نشده است. داغ‌شدن شايعات بنزيني سبب واکنش نمايندگان مجلس نيز شد. در اين باره، يک عضو کميسيون انرژي مجلس گفت: نمايندگان در اسفندماه در جريان بررسي بودجه 98 با هرگونه افزايش قيمت بنزين و بازگشت سهميه‌بندي مخالفت کرده بودند و اينطور نيست که بتوان اين تصميم نمايندگان را در جلسه‌اي بيرون از مجلس تغيير داد. عبدا... سامري اظهار کرد: اطلاعي از تصميم شوراي هماهنگي اقتصادي سران قوا در خصوص دونرخي‌شدن و بازگشت مجدد سهميه‌بندي بنزين ندارم و چيزي در اين باره نشنيده‌ام. او افزود: اگر تصميمي در خارج از مجلس در مورد افزايش قيمت بنزين در شرايط فعلي کشور گرفته شود، به طور قطع نمايندگان با اين تصميم مخالفت مي‌کنند و اولين مخالف آن، بنده هستم. او ادامه داد: وقتي مشکلاتي در زمينه صادرات نفت خام داريم و در زمينه توليد بنزين نيز زيرساخت‌هاي خوبي در کشور به وجود آمده، کمبودي در وهله فعلي در زمينه بنزين نداريم و دليلي براي ايجاد محدوديت در عرضه داخلي آن وجود ندارد. سامري تصريح کرد: اگرچه بهينه‌سازي مصرف و اصلاح الگوهاي مصرفي کشور مهم است، اما در شرايط فعلي اقتصاد کشور و مشکلاتي که براي مردم به وجود آمده، بدترين تصميم ممکن تغيير در نرخ عرضه بنزين است. او افزود: هرگونه افزايش نرخ بنزين، مشکلات موجود اقتصادي کشور را متاثر از خود کرده و مزيد بر بحران موجود مي‌شود. يک عضو ناظر مجلس در شوراي عالي انرژي هم در اين زمينه اظهاراتي را مطرح کرد. علي بختيار گفت: مجلس تصميمي براي افزايش قيمت بنزين يا سهميه‌بندي آن اتخاذ نکرده است و مخالف افزايش قيمت است. او در گفت‌وگو با ايسنا با اشاره به اخبار منتشرشده مبني بر افزايش قيمت بنزين و سهميه‌بندي آن در ظرف چند ماه آينده بيان کرد: در سال گذشته چند سناريو از سمت مجلس در خصوص حامل‌هاي انرژي مطرح شد و در کميسيون انرژي نيز مورد بررسي قرار گرفت. مرکز پژوهش‌هاي مجلس نيز براي هر يک از اين سناريوها که از سوي نمايندگان مطرح شد کار کارشناسي دقيقي انجام داد و مدل‌هاي اقتصادي مختلف آنها و تأثير آنها بر تورم و شاخص‌هاي اقتصادي را بررسي کرد. او اظهار کرد: اما به دليل اينکه شرايط مردم مناسب نبود و افزايش نرخ ارز در سال 97 باعث شد مردم در گذران زندگي خود با سختي مواجه شوند و از سوي ديگر مدل‌هاي اقتصادي نشان مي‌داد که به ازاي هر 10 درصد افزايش قيمت بنزين چهار درصد نرخ تورم افزايش پيدا مي‌کند لذا مجلس و کميسيون انرژي تصميم گرفت در سال 98 قيمت حامل‌هاي انرژي و بنزين افزايش نيابد و با رويه قبل جلو برويم. او در پايان گفت: مجلس در سال 98 تصميمي در خصوص سهميه‌بندي بنزين اتخاذ نکرده است. تنها يک بحثي مطرح شد که براي جبران خسارات ناشي از سيل، مجلس 200 تومان نرخ بنزين يا گازوئيل افزايش دهد و مانع برداشت منابعي از صندوق توسعه ملي شود که به نتيجه‌اي نرسيد.
احتمال سهميه‌بندي وجود دارد
مدير پيشين سامانه هوشمند سوخت اما با اشاره به وضعيت اقتصادي مردم، اظهار کرد: شايد در شرايط فعلي تغيير نرخ بنزين فشار زيادي به مردم وارد کند اما دولت مي‌تواند با توجه به مصرف بي‌رويه و تحريم‌ها، با ارائه متممي اجازه آن را از مجلس اخذ کند. عبدالرضا اميني در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به تصويب بودجه سال جاري در مجلس اظهار کرد: به نظر من با توجه به اينکه بودجه سال 1398، ابلاغ و تصويب شده و در آن از افزايش نرخ بنزين حرفي به ميان نيامده است، بعيد به نظر مي‌رسد تغييري در نرخ بنزين صورت گيرد. او گفت: با توجه به شرايط فعلي و تورم، احتمال آن کم است، اما از سوي ديگر بايد توجه داشت تحريم‌ها روز به روز وسيع‌تر مي‌شود و اين موضوع شايد بتواند موانعي را براي تأمين فراورده‌هاي نفتي ايجاد کند و براي احتياط و جلوگيري از مشکلات احتمالي مي‌توان از سهميه‌بندي بنزين استفاده کرد.
روزنامه آرمان
تهرام/3001/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران؛ بر اساس نرخ نامه مصوب این سازمان، قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ غیر بسته بندی ۳۰ عددی در میادین میوه و تره بار ۴۶ هزار تومان و هر شانه ۳۰ عددی بسته‌بندی شانه‌های خمیری شیرینگ شده با قیمت ۹۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گفتنی است، هر شانه تخم مرغ ۲۴ عددی بسته بندی شانه‌های خمیری درب دار یا بسته بندی با دو شانه خمیری و شرینگ شده ۷۹ هزار تومان، ۲۰ عددی ۶۶ هزار تومان، ۱۵ عددی ۵۰ هزار تومان، ۹ عددی ۲۹ هزار و ۷۰۰ تومان و ۶ عددی ۱۹ هزار و ۸۰۰ تومان در میادین میوه و تره بار به فروش می‌رسد.

کد خبر 6097996

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های اقتصادی چشم انتظار حل مشکل مواد اولیه هستند
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین!
  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • قیمت تخم مرغ در میادین و بازارهای میوه و تره‌بار اعلام شد
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • سابقه زیاد همکاری با آموزش و پرورش، از اولویت‌های جذب معلمان است
  • هدر رفت ۲۵ میلیون دلاری بنزین در سال
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین
  • قیمت عجیب بنزین آنلاین / ۱۰ لیتر ۶۹ هزار تومان