Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، سرهنگ پاسدار شهرام افشاریان،اظهار داشت: این بسیجی امانت دار در هنگام تخلیه آب یکی از منازل سیل زده پلدختر لرستان پس از یافتن بسته ای که محتوای آن طلا و جواهراتی به ارزش یک میلیارد ریال بود آن را به مسئولان حاضر در این منطقه تحویل داد و پس از شناسایی صاحب منزل، این بسته به او سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه کازرون همچنین گفت: عصر امروز (هجدهم فروردین) دومین محموله کمک های خیران و مردم این شهرستان با یک دستگاه تریلر به مناطق سیل زده استان لرستان ارسال شد.

 افشاریان افزود: این محموله که 25 تن وزن دارد، شامل پتو، موکت، اقلام خوراکی و بهداشتی است.

وی بیان کرد: پس از وقوع سیل در استان لرستان (دوازدهم فروردین) نخستین محموله کمک های انسان دوستانه مردم شهرستان کازرون به وزن سه تن، شامل مواد غذایی، وسایل گرم کننده، لوازم بهداشتی و پوشاک به منطقه سیل زده پلدختر لرستان ارسال شد.

افشاریان، ارزش ریالی کمک های ارسالی از شهرستان کازرون به مناطق سیل زده لرستان را افزون بر یک میلیارد و 700 میلیون ریال بیان کرد و افزود: ارسال کمک های مردمی از این شهرستان تا زمانی که نیاز باشد ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، همچنین یک گروه از جهادگران متشکل از نیروهای بسیجی نیز برای کمک به آسیب دیدگان سیل استان لرستان به این منطقه اعزام شده اند که هم اکنون در این استان مشغول خدمات رسانی هستند .

دوازدهم فروردین 98 به علت بارندگی شدید، رودخانه خرم رود و رودخانه های شهرستان های دلفان، کوهدشت، سلسله، پلدختر، معمولان، بروجرد و چگنی در استان لرستان طغیان کرد و سد مروک دورود در این استان سرریز شد.

جاری شدن سیلاب، خسارت های فراوانی به بخش های زیربنایی، کشاورزی، مسکونی و دیگر حوزه های استان لرستان وارد کرده است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/ صادرات۴میلیاردی دلار نفت

به گزارش قدس آنلاین، از مجموع صادرات و واردات کشور ۷ میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به صادرات و ۲ میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار آن به واردات اختصاص داشت.

بر اساس این گزارش، تراز تجاری کشور با احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی و برق در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۴ میلیارد و ۹۴۰ میلیون دلار مثبت بوده است.

این گزارش با اشاره به اینکه صادرات بدون احتساب نفت خام، میعانات گازی، خدمات فنی مهندسی، برق و صادرات از محل تجارت چمدانی در این مدت به میزان ۳ میلیارد و ۱۷۰ میلیون دلار بوده است، می‌افزاید: تراز تجاری کشور بدون نفت هم در فروردین ماه در مقایسه با مدت مشابه قبل ۴۳۰ میلیون دلار مثبت بود.

این گزارش حاکیست، صادرات نفت خام، کوره و میعانات گازی در فروردین ماه سال جاری ۴ میلیارد و ۱۸۰ میلیون دلار بوده است.

براساس این گزارش، ارزش صادرات کشور در فروردین ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶.۸۵ درصد کاهش نشان می دهد.

این گزارش با اشاره به اینکه ۳ قلم عمده کالای صادراتی در فروردین ۱۴۰۳ به پروپان مایع شده با ۲۱۸ میلیون دلار، متانول با ۲۰۱ میلیون دلار و قیر نفت با ۱۸۰ میلیون دلار اختصاص داشت، می‌افزاید: میانگین ارزش هر تن کالای صادراتی در این مدت با ۷.۹۶ درصد کاهش به رقم ۳۲۸ دلار رسیده است.

در این مدت ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار تن کالا به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹.۶۶ درصد کاهش داشته است.

عمده ترین مقاصد کالاهای صادراتی ایران در فروردین ماه سال جاری شامل کشورهای چین، عراق، امارات متحده عربی، ترکیه، پاکستان، افغانستان و عمان بوده است که این ۷ کشور، ۷۸ درصد از وزن و ۸۳ درصد از ارزش کل صادرات کشور را به خود اختصاص دادند.

براساس این گزارش در فروردین ماه سال جاری، میزان صادرات کالاهای پتروشیمی ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار بوده که به لحاظ وزن ۲۵.۷۷ درصد و از حیث ارزش ۲۴ درصد کاهش نشان می دهد.

این گزارش می افزاید: در بین ۱۰ قلم عمده کالاهای صادراتی، گازهای نفتی و هیدروکربورهای گازی شکل مایع شده، اوره و میله‌های آهنی و فولادی از بیشترین افزایش و گاز طبیعی مایع شده، شمش از آهن و فولاد و بوتان مایع شده از بیشترین کاهش در ارزش برخوردار بودند.

این گزارش در خصوص واردات کالا به کشور در فروردین ماه سال جاری می افزاید: در این مدت ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار وارد کشور شد که به لحاظ وزن ۳۳.۳۸ درصد افزایش و از حیث ارزش ۱۱.۳۶ درصد کاهش داشته است.

ذرت دامی با ۳۵۳ میلیون دلار، کنجاله سویا با ۱۸۱ میلیون دلار و گوشی‌های تلفن هوشمند با ۱۰۶ میلیون دلار ۳ قلم عمده کالاهای وارداتی در فروردین ماه سال جاری بوده‌اند.

بیشترین افزایش در بین ۱۰ قلم اول کالاهای وارداتی به طلا به اشکال خام، کنجاله سویا و روغن دانه آفتاب‌گردان و بیشترین کاهش در ارزش نیز به قطعات منفصله جهت تولید اتومبیل سواری با کد تعرفه ۹۸۸۷۰۳۱۲، دانه سویا و برنج اختصاص داشت.

متوسط ارزش گمرکی هر تن کالای وارداتی در فروردین ماه سال جاری یک هزار و ۱۲۲ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۳.۵۴ درصد کاهش داشته است.

بر اساس این گزارش، ۷ کشور اول طرف معامله با ایران در فروردین ماه سال جاری شامل کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، هلند، آلمان، هند و هنگ‌کنگ در مجموع ۷۲ درصد از وزن و ۷۸ درصد از ارزش کل واردات کشور را به خود اختصاص دادند.

میزان ترانزیت خارجی کشور از مسیر ایران در فروردین ماه سال جاری با ۴۷ درصد افزایش به رقم یک میلیون ۶۰۰ هزار تن رسید.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • صادرات دومین محموله ریلی افغانستان به ترکیه
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • رشد ۴۸ درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • صادرات ۴.۱ میلیارد دلاری نفت/ تراز تجاری مثبت شد
  • رشد ۲۳ درصدی ارزش صادرات از استان مرکزی
  • رشد ۴۸درصدی تجارت در اولین ماه سال/ صادرات۴میلیاردی دلار نفت
  • راهیابی 417 اثر به دومین جشنواره منطقه ای مطبوعات شرق کشور
  • فراتر رفتن تجارت خارجی از ۱۰ میلیارد دلار