Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-04@00:14:25 GMT

ضرورت ارتقای کیفیت آموزش و پژوهش در دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۶۴۲۷

به گزارش ایلنا، علی اکبر ولایتی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمان گفت: این مجموعه در دوره جدید باید دانشگاهی در تراز مورد توقع مقام معظم رهبری باشد.

وی افزود: باید بتوانیم در حوزه‌های علم، تحقیق و فرهنگ، بیش از گذشته فعالیت کنیم و می‌توانیم در ارتقای کیفیت آموزش، پژوهش و مسائل فرهنگی و اعتقادی، استانداردها را افزایش داده و گام مهمی را برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت مؤسس و هیئت امنا دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: وضعیت فرهنگی دانشگاه در حال رشد و در مسیر تحول قرار دارد و خانواده‌ها به تربیت فرزندانشان براساس آموزه‌های اسلامی و سنت‌های ایرانی اهمیت می‌دهند و نباید اعتماد آنان به دانشگاه‌ها از بین برود و بر همین اساس فعالیت‌های اعتقادی و فرهنگی مستمری را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و نباید از هیچ تلاشی دریغ کرد و این یکی از اهداف مهم در دانشگاه است.

ولایتی با تأکید بر این موضوع که پژوهش باید مساله محور باشد، گفت: اگر پژوهش در دانشگاه تقویت شود و با شرکت‌های اقتصادی همکاری صورت گیرد شاهد خدمات عظیمی در حوزه‌های مختلف به کشور و مردم خواهیم بود.

وی ادامه داد: رساله‌های علمی باید با خط و مشی اقتصادی کشور هم‌خوانی داشته باشد و گوشه‌ای از مشکلات را حل کند و اساتید با دقت بیشتری به راهنمایی دانشجویان بپردازند.

رئیس هیئت امنا و هیئت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: برای نخستین بار معاونت علوم انسانی را در دانشگاه پایه‌ریزی کردیم و معتقدیم در این حوزه حرف‌ها دیدگاه‌های فراوانی برای طرح وجود دارد. صرف تدریس کتاب‌های ترجمه شده در حوزه علوم انسانی که به نوعی ترویج فرهنگ غربی محسوب می‌شود در واقع یک نقطه ضعف است و باید بر اساس توانمندی‌هایی که در حوزه‌های علوم انسانی داریم حرکت نمائیم.

ولایتی عنوان کرد: اساتید توانمند و فرهیخته، سرمایه‌های عظیم در دانشگاه‌ها قلمداد می‌شوند و می‌توان با استفاده از تجربیات آنها کیفیت فعالیت‌های علمی و پژوهشی را ارتقا بخشید.

وی با تأکید بر لزوم رعایت نظم و انضباط اساتید و دانشجویان و سخت گیری لازم برای ارتقا کیفیت آموزشی افزود: اساتید و دانشجویان محقق و مؤلف می‌توانند زمینه گسترش علوم مختلف را مهیا کنند و می‌توان با چاپ منابع معتبر داخلی از هجوم فرهنگی غرب دوری کرد و مدیران دانشگاه می‌توانند با تمام امکانات از اساتید و دانشجویان محقق و مؤلف حمایت کنند و در زمینه چاپ کتاب‌های ارزشمند علمی و آموزشی تلاش کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی رشد مشکلات چاپ کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم دانشگاه آزاد آزادشهر قهرمان مسابقات والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسابقات والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد و تیم دانشگاه آزاد آزادشهر عنوان قهرمانی را به دست آورد.

در دیدار رده‌بندی که به میزبانی واحد اراک در سالن پوریای ولی انجام شد تیم خوب و یکدست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر به نمایندگی از استان‌های شمالی کشور موفق شد  تیم تهران را شکست داده و به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و بازیکن شماره ۹ تیم آزادشهر به‌عنوان فنی‌ترین و بهترین بازیکن مسابقات معرفی شد.

عنوان بازیکن اخلاق این دوره از مسابقات به محمد عسکری بازیکن دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان تعلق گرفت.

در آیین اختتامیه مسابقات پیمان عین القضاتی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اراک، محمد رجاییان مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی آلومینیوم اراک، عباس شیخان معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، محمد توسلی رئیس انجمن والیبال دانشگاه آزاد اسلامی،  میرزاده و معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی کاپ قهرمانی مدال و احکام تیم‌های اول تا سوم را اهدا کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تیم دانشگاه آزاد آزادشهر قهرمان مسابقات والیبال دانشجویان پسر دانشگاه آزاد شد
  • ثبت میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی
  • امسال میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی ثبت می‌شود
  • اعلام آمادگی دانشگاه قم برای پذیرش دانشجویان و اساتید اخراجی آمریکا
  • ضرورت استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی در علوم‌ پزشکی
  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • آئین نکوداشت و تجلیل از اساتید برتر دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد
  • جوانان و دانشجویان به‌عنوان امانت مردم و خداوند در نزد معلمان و اساتید هستند
  • ضرورت شایسته سالاری در دستگاه تعلیم و تربیت و آموزش
  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد