Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@02:11:08 GMT

کره شمالی سلاح تاکتیکی هدایت‌شونده آزمایش کرد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۶۴۷۰

کره شمالی سلاح تاکتیکی هدایت‌شونده آزمایش کرد

پیونگ یانگ در اقدامی که به منزله اعمال فشار بر آمریکا برای انعطاف‌پذیری بیشتر تلقی می‌شود؛ سلاح تاکتیکی جدیدی را آزمایش کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، کره شمالی از آزمایش موفق یک سلاح تاکتیکی هدایت‌شونده جدید خبر داد که از کلاهکی قوی برخوردار است.

این نخستین آزمایش از بعد از ناکامی مذاکرات هانوی در ماه میلادی فوریه است که بین دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روی داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمایش مشابهی نیز در نوامبر ۲۰۱۸ انجام شد که به تلاش برای اعمال فشار بر آمریکا تعبیر شد.

آزمایش جدید تحت نظارت کیم جونگ اون و به شیوه‌های متفاوت (از سکوهای پرتاب زمینی، هوایی و دریایی) انجام شده است.

به گفته کیم، این آزمایش بار معنایی سنگینی از منظر افزایش توان رزمی کره شمالی دارد حال آنکه برخی کارشناسان احتمال می‌دهند که سلاح تازه آزمایش‌شده از نوع کوتاه بُرد باشد.

این در حالی است که مرکز مطالعات بین‌الملل و استراتژیک واشنگتن روز گذشته مدعی شد تصاویر ماهواره‌ای که طی هفته گذشته از رصد سایت هسته‌ای «یونگ بیون» به‌دست آمده است؛ احتمال از سرگیری روند تبدیل مواد رادیواکتیو به سوخت هسته‌ای را قوت می‌بخشد.

آنها این ادعا را با توجه به رؤیت ۵ واگن ریلی ویژه که معمولاً برای حمل مواد رادیواکتیو لازم برای بازفرآوری استفاده می‌شود؛ مطرح کرده‌اند.

گفتنی است چنانچه این فرضیه صحت داشته باشد، ضربه محکمی به روند مذاکرات آمریکا- پیونگ یانگ خواهد بود.

در حالی که مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا به برقراری دیدار سوم میان سران ۲ کشور طی سال میلادی جاری خوشبین است؛ کیم جونگ اون هفته گذشته هشدار داد که شکست مذاکرات هانوی خطر از سرگیری تنش‌ها را افزایش داده و وی تنها زمانی حاضر به دیدار مجدد با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا است که واشنگتن رویکرد درستی را در پیش گرفته باشد.

وی تاکید کرد که تنها تا پایان سال میلادی جاری به آمریکا فرصت می‌دهد تا انعطاف‌پذیری بیشتری از خود نشان دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کره شمالی آزمایش تسلیحاتی سلاح تاکتیکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۴۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود

یکی از اعضای جنبش حماس با اشاره به اینکه این جنبش خواهان رسیدن به توافق است گفت که پیشنهاد کنونی که در مذاکرات قاهره دریافت کردیم، بهتر از پیشنهادهای قبلی است.

به گزارش ایسنا، حسام بدران، از رهبران جنبش حماس در اظهاراتی گفت که این جنبش در مساله مذاکرات با جدیت تعامل می‌کند و خواهان رسیدن به توافقی است که به رنج و مشکلات مردم فلسطین پایان دهد.

وی در گفت‌وگو با شبکه الجزیره خاطرنشان کرد: نتانیاهو و کابینه تندرو او به طور عامدانه از رسیدن به توافق آتش‌بس ممانعت می‌کنند. محاسبات نتانیاهو با امور شخصی وی و آینده‌ سیاسی‌اش مرتبط است و به رسیدن به توافق اهمیت نمی‌دهد.

این عضو ارشد حماس افزود: آنچه در این دور از مذاکرات قاهره به ما پیشنهاد شد بهتر از پیشنهادت قبلی است.

بدران تاکید کرد: با دولت آمریکا ارتباط مستقیم نداریم بلکه از طریق واسطه‌ها با آن در ارتباط هستیم. دولت آمریکا بیطرف نیست بلکه در جنگ علیه ملت ما شریک است.

وی در بخش دیگری گفت: ما خواستار ورود ترکیه و روسیه به عنوان ضامن هرگونه توافق با رژیم اسرائیل شدیم.

رسانه‌های صهیونیستی ساعاتی پیش جزئیات پیشنهاد آتش بس پیشنهاد شده به جنبش حماس را منتشر کردند.

آن‌ها اعلام کردند که این توافق سه مرحله‌ای و ۱۲۴ روزه است.

در آخرین جزئیات مربوط به مذاکرات قاهره برای تبادل اسیران و آتش‌بس در غزه رسانه‌های مصری تاکید کردند پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات بر سر آتش‌بس و توافق تبادل اسیران در نوار غزه حاصل شده است.

پیش از این کانال خبری قاهره به نقل از یک منبع بلندپایه گزارش داد که هیئت امنیتی مصر که در روند مذاکرات اسرائیل و حماس میانجی‌گری می‌کرد در مورد بسیاری از موارد اختلاف نظر به یک چارچوب توافقی دست یافته است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حماس: پیشنهاد جدید در مذاکرات قاهره بهتر از قبل است/ نتانیاهو مانع توافق می‌شود
  • ستاره کره‌ای بعد از پنج سال از بایرن انتقام گرفت! ‏
  • گل وویونگ جونگ به بایرن مونیخ (اشتوتگارت 2-1 بایرن مونیخ)
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • حقیقی قربانی توسعه تاکتیکی فوتبال هوادار
  • شهادت تعدادی از کودکان غزه در حمله موشک هدایت شونده صهیونیست‌ها
  • بلینکن: توافق آتش‌بس باید برای حماس یک «تصمیم آسان» باشد
  • درخواست ممنوعیت فروش سلاح به تل آویو در کنگره
  • آمریکا از چین و روسیه خواست کنترل سلاح‌های هسته‌ای را به «هوش مصنوعی» نسپارند
  • آمریکا روسیه را به استفاده از «سلاح شیمیایی» در اوکراین متهم کرد