Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-26@00:11:58 GMT

چهارمین فراخوان نشریه الکترونیک داستانی «سروا» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۶۶۰۳

چهارمین فراخوان نشریه الکترونیک داستانی «سروا» منتشر شد

دوماهنامه الکترونیک داستانی «سروا» فراخوان شماره سوم ارسال داستان خود را منتشر کرد.

به گزارش ایمنا، ‌«سروا» نشریه‌ای داستانی با هدف جذب استعدادها و ارایه تجربه‌های نو در حوزه ادبیات داستانی است و تلاش می‌کند به معرفی نویسندگان جوان، نگاه متفاوت به ادبیات مدرن در ایران و پویایی فضای داستان نویسی کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«سروا» دارای بخش‌های مختلف از جمله داستان‌های شهر من، داستان آزاد، نقد داستان، ترجمه و روایت/ ناداستان است و در هر یک از آنها از نویسندگان و فعالان ادبیات داستانی در قالب های مختلف (داستان، ‌نقد، ترجمه و...) دعوت به همکاری می‌کند.

علاقه‌مندان می‌توانند تا پانزدهم اسفندماه مطالب خود را برای شماره سوم سروا بر اساس شرایطی که در ذیل می آید ارسال کنند.

شرایط همکاری در سروا:

۱. همه‌ نویسندگان فارسی‌زبان یا مترجمان به زبان فارسی می‌توانند داستان خود را برای این نشریه ارسال کنند.

۲. داستان‌ها و دیگر مطالب به ترتیب زمان ارسال و پس از کارشناسی و ویرایش در نشریه منتشر خواهند شد.

۳. ویرایش داستان‌ها و دیگر مطالب بر عهده‌ کارشناسان و ویراستار نشریه است.

۴. داستان‌ها و دیگر مطالب می‌بایست به صورت فایل word به نشانی ایمیلsarva.dastan@gmail.com  ارسال شود.

۵. چنانچه مشخص شود مطلب یا داستان متعلق به شخص فرستنده نبوده و از دیگر نویسندگان و نشریات بدون اجازه برداشت شده است، علاوه‌بر عدم انتشار، از فرستنده مطلب هرگز اثر دیگری مورد قبول نخواهد بود.

۶. اگر داستان یا دیگر مطالب، موفق به کسب رتبه در جشنواره‌ها و مسابقات شده باشد، نویسنده ملزم است اطلاعات کامل و مجوز استفاده از آن را که از سوی دبیرخانه‌ مورد نظر ارایه شده در اختیار مجله قرار دهد، در غیر این صورت مجله هیچ‌گونه مسئولیتی در قبال نشر بدون مجوز نخواهد داشت.

۷. بهتر است داستان‌ها از ۵۰۰۰ کلمه و نقدها از ۳۰۰۰ کلمه بیشتر نباشند.(این بخش از جمله‌ شروط اولیه نبوده و در صورت تشخیص کارشناسان در صورت بیشتر بودن تعداد کلمات، اثر مذکور در نشریه به چاپ خواهد رسید.)

۸. مشخصات زیر حتما در ایمیل ارسالی قید شود:

عنوان مطلب(اسم داستان، تیتر نقد و...)، نام و نام خانوادگی، شماره تماس، ایمیل، نام شهر(یا روستا)، ارائه شرح حال مختصری از داستان در صورتی که در جشنواره‌ها حائز رتبه شده باشد.

بخش های نشریه:

۱. داستان: در هر شماره داستان‌های ارسالی که از نظر تکنیک، روایت و زبان دارای برتری باشند، منتشر می‌شوند. 

۲.  ناداستان/روایت: روایت‌های مستند با موضوعات مختلف.

۳. ترجمه: در این بخش اولویت با داستان‌هایی است که تاکنون ترجمه نشده است.

۴.  نقد و مقاله: در صورت ارسال نقد، داستان مورد نظر نیز می‌بایست به پیوست ارسال شود.

مهلت ارسال مطالب تا دهم خردادماه است و در صورت ارسال مطالب پس از تاریخ اعلام شده، بررسی آن برای شماره بعدی خواهد بود.



منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۶۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت

ابراهیم حافظی، رئیس اداره مطبوعات این سازمان، به نمایش بیش از 50 عنوان روزنامه، سالنامه و مجله از قدیمی ترین و نفیس ترین منابع موجود در این نمایشگاه اشاره کرد که در معرض دید عموم مراجعان، محققان، پژوهشگران و علاقه مندان قرار گرفته است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرهنگ مکتوب از دیرباز پایدارترین و ماندگارترین جلوه گاه فکر و دانش بشر بوده، مطبوعات هم از آغاز پیدایش خود بخشی از فرهنگ مکتوب به شمار می‌روند، به طوری که از آن به عنوان یکی از مواد مهم اولیه نگارش تاریخ و بررسی رویدادها نام می‌برند و در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی و ساختن افکار عمومی نقش مهمی بر عهده دارند. 
حافظی بر این اساس، نشریات قدیمی و نفیس را دارای جایگاهی ویژه برای معرفی میراث مکتوب و ارزشمند تاریخی یک کشور توصیف کرد که شاکله هویت فرهنگی هر جامعه را تشکیل می دهد.  
جمیله جهانی، کارشناس مطبوعات، آثار به نمایش درآمده را معرفی کرد و گفت: «کاغذ اخبار»(اولین نشریه ایران)، «وقایع اتفاقیه»(نخستین روزنامه رسمی ایران)، «زاهریر دباهرا»(به معنای پرتوی روشنایی): نخستین نشریه غیرفارسی ایران و دومین نشریه ایران و کهن‌ترین نشریه آسوری زبان دنیا و چاپ ارومیه، «سالنامه شرق ایران» منتشر شده در سال 1316 توسط عبدالباقی و قاسم طهرانیان با قطع 17×10 و چاپ سربی، «روزنامه شرف»اولین روزنامه گرافیکی ایران منتشر شده در محرم 1300 قمری با چاپ سنگی، «سالنامه تمدن» که توسط احمد تمدنی در سال 1314 توسط چاپخانه خراسان به شکل سربی در قطع 21×16 به چاپ رسیده، ازجمله مطبوعاتی است که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.


وی همچنین «روزنامه صوراسرافیل» در تهران به مدیریت میرزاجهانگیرخان شیرازی و میرزاقاسم خان تبریزی در  ربیع الثانی 1325 قمری، «دانش» اولین نشریه آموزشگاهی در رجب 1299 قمری در تهران و مطبعه خصوصی مدرسه دارالفنون به خط نسخ منتشر شده، «مکتب تشیع»، «مجله فلاحت و تجارت»، روزنامه «تربیت» و «مجله الکمال»: نخستین مجله دینی چاپ مشهد را از دیگر این منابع عنوان کرد.  
این نمایشگاه در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی از 2 لغایت 15 اردیبهشت 1403 برای بازدید علاقه مندان برقرار است.
آرشیو مطبوعات آستان قدس رضوی با موجودی بیش از 2 میلیون نسخه روزنامه، مجله و سالنامه، یکی از غنی ترین آرشیوهای ایران محسوب می‌شود که از قدیمی‌ترین روزنامه های چاپ شده و نفیس تا منابع روز را در بردارد.

منبع: آستان نیوز

دیگر خبرها

  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • اعلام فراخوان جایزه ملی داستان و بازآفرینی در اصفهان
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد
  • پولیتیکو : آمریکا ماه گذشته موشک‌ های دوربرد به اوکراین ارسال کرده
  • پولیتیکو: آمریکا ماه گذشته موشک‌های دوربرد به اوکراین ارسال کرده است
  • فراخوان دوسالانه «کارتون کتاب» منتشر شد
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • نخستین دوره جایزه داستان و بازآفرینی فراخوان داد
  • فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب» منتشر شد
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد