Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@15:34:54 GMT

بخش درمان مجتمع ام اس زنجان تا پایان امسال افتتاح می شود

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۷۱۱۹

بخش درمان مجتمع ام اس زنجان تا پایان امسال افتتاح می شود

زنجان - ایرنا - مدیرعامل جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان گفت: با مشارکت خیران، بخش درمان مجتمع تخصصی بیماران ام.اس این استان تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.

جمال وثوق روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال جمعیت حمایت از بیماران مبتلا به ام.اس استان زنجان با رویکردها و برنامه های جدید به دنبال ایجاد فضایی مطلوب تر برای جامعه هدف خواهد بود که تکمیل بخش درمان مجتمع تخصصی، آموزشی و درمانی، به عنوان الویت مهم در این جهت تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: ساختمان مجتمع تخصصی، آموزشی درمانی و تحقیقاتی بیماران ام.اس استان زنجان در زمینی به مساحت پنج هزار مترمربع در چهار طبقه در حال ساخت است.
وثوق اظهار داشت: طبقه همکف با مساحت حدود یک هزار و 600 مترمربع شامل فضاهای درمانگاه های تخصصی و پالس درمانی، داروخانه و فضاهای خدماتی است که با توجه به نیاز به بهره برداری مرحله ای تا اتمام کامل پروژه و همچنین متناسب با تأمین هزینه های ساخت، تکمیل آن برای ارائه خدمات به بیماران، ضرورت زیادی دارد.
به گزارش ایرنا، انجمن خیریه حمایت از بیماران ام اس استان زنجان از سال 87 فعالیت خود را آغاز کرده است.
در زمان حاضر حدود 2 هزار نفر مبتلا به ام اس در استان زنجان شناسایی شده اند که از این تعداد حدود یک هزار و 500 نفر تحت پوشش جمعیت خیریه حمایت از بیماران ام.اس استان هستند.
ام اس یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن پاسخ غیرمتعارفی به سیستم عصبی مرکزی شامل مغز، نخاع و اعصاب بینایی می دهد. مشکلات بینایی، نبود تعادل، مشکلات گوارشی، تغییرات ناگهانی دمای بدن، سوزن سوزن شدن و خواب رفتن انگشتان، ضعف عضلانی، خستگی مفرط و گرفتگی عضلات از مهمترین علایم این بیماری است.
3088

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ام اس درمان بهره برداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی

به گزارش خبرگزاری مهر، مرتضی شاه میرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی روز گذشته (۵ اردیبهشت) در جریان سفر عملیاتی خود به عسلویه با تأکید بر اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با جدیت بیشتری راهبرد جمع‌آوری گازهای مشعل را در دستور کار قرار داده است، گفت: این شرکت متعهد شده است امسال بخشی از مشعل‌های گازی در واحدهای پتروشیمی جمع‌آوری شوند، همچنین بخش دیگری از مشعل‌های گازی که خوراک واحدهای پتروشیمی را تأمین می‌کنند، تا سه سال آینده مهار خواهند شد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر نقش سوپاپ اطمینان بودن مشعل‌های گازی ادامه داد: فرآیند واحدهای پتروشیمی به گونه‌ای است که مشعل‌ها در شرایط اضطرار و برای جلوگیری از وقوع حادثه روشن و در شرایط پایدار، مهار می‌شوند.

وی با بیان اینکه در سال جهش تولید، طرح‌ها و پروژه‌ها در صنعت پتروشیمی یکی پس از دیگری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: خداوند این منابع پر برکت را برای ایرانیان به ودیعه گذاشته است و امسال شاهد بهره‌برداری از طرح‌های مختلف خواهیم بود.

این مقام مسؤول با اشاره به بهره‌برداری دو پروژه الفین و MEG پتروشیمی بوشهر تا پایان امسال، تاکید کرد: امسال ۱۲ طرح از طرح‌های پتروشیمی عملیاتی می‌شوند که افزون بر ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در زمینه ارزآوری نیز نقش‌آفرین خواهند بود. صنعت پتروشیمی با ایجاد ارزش افزوده پایدار، پیشانی و شاگرد اول اقتصاد کشور است.

کد خبر 6088531

دیگر خبرها

  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | گره کور بزرگراه بسیج باز می شود
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | ویژگی های این معبر جدید پایتخت
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • جمع‌آوری مشعل‌های گازی مجتمع‌های پتروشیمی
  • اضافه شدن سه بیمار دیگر به جمعیت بیماران سرطانی در استان
  • کلینیک تخصصی خیر ساز بیمارستان امام حسین (ع) محمدشهر افتتاح شد
  • ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی تا پایان امسال از مرز ۱۰۰ میلیون تن عبور خواهد کرد
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران
  • حمایت از بیماران سلیاکی با بسته‌های حمایتی