Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@09:32:40 GMT

راه اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۷۴۰۲

راه اندازی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور

کشورمان تا پایان سال ۹۷ با ساخت ۵ هزار نیروگاه خورشیدی به تولید یک هزار مگاوات از آنها رسید که در راستای توسعه این بخش قرار است به زودی بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور در ساوه راه اندازی شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، ایران با داشتن 300 روز آفتابی در سال به عنوان یکی از کشورهای با ظرفیت بالا در حوزه انرژی خورشیدی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از آنجا که در سال های اخیر استفاده از انرژی های پاک و تجدیدپذیر در راستای کاهش آلودگی های زیست محیطی و به دلیل بالا بودن هزینه های سوخت سوختنی در دستور کار همه دنیا قرار گرفته در کشور ما نیز استفاده از این نوع از انرژی ها با جدیت از سوی نهادها و دستگاه های مربوطه دنبال می شود و با توجه به پتانسیلی که کشور در حوزه انرژی خورشیدی دارد شاهد هستیم که روز به روز بر تعداد نیروگاه های خورشیدی کشور اضافه می ششود.

 

بنابراین گزارش بر این اساس قرار است به زودی بزرگترین نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۳۰ هزار مگاوات با موافقت وزیر صمت در ساوه اجرایی شود. این خبر را عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به خانه ملت داده و گفته است: «این نیروگاه به نسبت تولید برق در اوایل انقلاب که ۵ هزار مگاوات بود، بزرگترین نیروگاه محسوب می‌شود، زیرا تا به حال نیروگاه بالای ۱۰۰ مگاوات خورشیدی در کشور نداشتیم. سرمایه‌گذار پروژه بزرگترین نیروگاه خورشیدی منطقه، خارجی است و وزیر صمت نیز دستورهای  اولیه را برای اجرایی شدن این پروژه صادر کرده است.»

 

«محمدرضا منصوری» بیان کرد: «این پروژه در شهرستان ساوه اجرایی می‌شود و سعی داریم تا پروژه‌ای ملی که ۳ هزارمگاوات برق سراسری را افزایش خواهد داد را به اجرا درآوریم. ۵/۶ میلیارد دلار سرمایه برای افتتاح این پروژه تخصیص و تحریم‌ها تاثیری در اجرایی شدن آن نخواهد گذاشت. در حال حاضر وزیر صنعت دستور اجرایی شدن آن را داده، ولی باید معاونت مربوطه قراردادی را منعقد کنند تا پس از تولید، طبق قرارداد برق تولید شده را به دولت بفروشند و دولت نیز ملزم به خرید برق از آنها شود

 

بنابراین گزارش، سال 97 سه هزار نیروگاه خورشیدی به جمع نیروگاههای خورشیدی کشور اضافه شد و با افزوده شدن این سه هزار، شمار نیروگاه های خورشیدی کشور به پنج هزار واحد افزایش یافت. تولید انرژی های تجدیدپذیر در کشور، سال 95 حدود 250 مگاوات بود، سال 96 به 500 مگاوات و سال 97 نیز به یک هزار مگاوات رسید.

 

یادآور می شود: مجلس شورای اسلامی، حمایت مناسبی از انرژی های تجدید پذیر دارد و تامین منابع مالی طرح را تضمین کرده است. در مصوبه مجلس، این منابع 20 درصد افزایش پیدا کرد و به رقم 1860 میلیارد تومان رسیده و در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود در کشور ما هر مصرف کننده انرژی یک تولید کننده هم باشد.

 

تولید انرژی تجدید پذیر رشد مناسبی در کشور دارد که با کمک سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است. بانک صادرات عامل تامین مالی پروژه نیروگاه های خورشیدی و تولید انرژی پاک در کشور است و با در اختیار گذاشتن اعتبارات زمینه اجرای این طرح را فراهم آورده است./

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: رژه روز ارتش روز ارتش ارتش خبرگزاری شبستان اردبیل کمک به سیل زدگان خسارت سیل سیل خبرگزاری شبستان نیروگاه خورشیدی ساوه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۷۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت مادر تخصصی برق حرارتی، ناصر اسکندری با اشاره به اینکه ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تأمین برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، از این رو آمادگی کامل این واحدها برای تولید برق پایدار در فصول گرم سال از اهمیت بسیار مضاعفی برخوردار است.

وی فصول گرم سال را به عنوان روزهای اوج مصرف برق کشور معرفی کرد و گفت: همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و بایستی تا قبل از خردادماه سال بعد به پایان برسد. چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور بایستی نیروگاه‌ها آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.

اسکندری تاکید کرد: در همین راستا از ابتدای مهرماه سال گذشته به منظور آماده‌سازی این واحدها برای تولید انرژی پایدار در فصول گرم سال، بالغ بر ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۹۳ هزار مگاوات از این برنامه عملیاتی شده و امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده تا نیمه اردیبهشت‌ماه بتوانیم تمامی واحدهای نیروگاهی را برای تأمین برق پایدار روزهای اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی یادآور شد: سال گذشته برای نخستین بار حدود ۹۷ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی را پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رساندیم.

وی در پایان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا نیمه اردیبهشت نیز با انجام ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی بتوانیم رکورد جدیدی در زمینه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به ثبت برسانیم و برق مطمئن و پایداری را برای مشترکان سراسر کشور فراهم کنیم.

کد خبر 6086727 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • اختصاص زمین برای احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در تهران
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • ضرورت نصب ۵۷ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع تهران تا ۱۴۰۶
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • اتمام تعمیرات ۱۰۵هزار مگاوات نیروگاهی در نیمه اردیبهشت