Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-26@13:56:43 GMT

آموزش ۱۱هزار امدادگر خراسانی درهلال احمر

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۷۶۰۱

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۸۷ نفر از مردم در قالب ۵۹۷ دوره در خراسان رضوی آموزش‌های اولیه امدادی را فرا گرفتند.

به گزارش قدس آنلاین، سید مجتبی احمدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی امروز در جمع اصحاب رسانه گفت: سال گذشته در قالب ۵۹۷ دوره تعداد ۱۱ هزار و ۱۸۷ نفر از مردم خراسان رضوی آموزش‌های اولیه امداد را فراگرفته‌اند و برای افزایش آمادگی در برابر مخاطرات نیز ۱۳ هزار و ۸۸۱ نفر نیز در قالب ۴۹۶ دوره، آموزش دیده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی تصریح کرد: امدادگران استان هر سال در سه مرحله بازآموزی تابستانی، زمستانی و نوروزی در دوره‌های آموزشی و توان افزایی شرکت می‌کنند و همین امر موجب به روز شدن دانش حرفه‌ای و توان امدادی آنان در موقع بروز حوادث می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: آموزش‌های تخصصی و بازآموزی امدادگران در کنار عوامل مهمی چون در اختیار داشتن تجهیزات به روز و کافی عامل مهمی در موفقیت در امدادرسانی مؤثر و مفید هلال احمر در سیلاب‌های اخیر محسوب می‌شود.

احمدی افزود: حدود ۴۰۰ نفر از امدادگران نیز در دوره‌های تخصصی نجات در چهار بخش نجات در جاده، کوهستان، آوارو خدمات پیش بیمارستانی شرکت کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آموزش‌های تخصصی پایدار امدادگری عمومی نیز شامل دوره‌های امداد و نجات و همچنین دوره‌های تخصصی امداد در بخش‌های اسکان اضطراری، پشتیبانی در عملیات و تغذیه در شرایط اضطراری برای بیش از ۵۴۵ نفر از امدادگران این جمعیت برگزار و گواهی‌های آموزشی به آنان ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تاکنون ۸۴۳ میلیون تومان کمک‌های نقدی از صندوق‌های استان برای کمک به سیل‌ زدگان جمع‌آوری شده که ۶۰ درصد این رقم متعلق به مردم مشهد است.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: امدادگران مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۷۶۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به هشدار هواشناسی مبنی بر وقوع سیل در شهرستان‌های بیرجند و خوسف، گفت: شش شهرستان خراسان‌جنوبی برای امدادرسانی به این دو شهرستان آماده‌باش هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی؛ محمدعلی کاووسی، امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هواشناسی برای امروز شدت بارندگی‌ها در شهرستان‌های بیرجند و خوسف را گزارش کرده است.

وی افزود: علاوه بر تیم‌های عملیاتی شهرستان بیرجند و خوسف، تیم‌های سیلاب شهرستان‌های قائنات، سربیشه سرایان و نهبندان نیز در حالت آماده‌باش هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان جنوبی گفت: تیم‌های عملیاتی قائنات و سربیشه پشتیبان شهرستان بیرجند و تیم‌های عملیاتی سرایان و نهبندان، پشتیبان شهرستان خوسف هستند.

وی بیان داشت: در حال حاضر چهار نفر در جاده خوسف_ معدن قلعه‌زری، در سیلاب گیر افتاده‌اند و یک تیم از شهرستان خوسف به محل اعزام شده و در حال امدادرسانی هستند.

کاووسی ضمن توصیه به مردم در برابر خطرات سیل و روان‌آب‌ها گفت: راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شده است و از مردم درخواست داریم تا از سفرهای غیرضروری و تردد در مسیر رودخانه‌های محلی پرهیز کنند.

کد خبر 747864

دیگر خبرها

  • نجات ۱۸ نفر از سیل در روستای شادکام بافق در استان یزد
  • نوجوان ۱۶ ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد
  • امدادرسانی به حادثه دیدگان آبگرفتگی گلستان به ۱۹۶ نفر رسید
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • تامین و توزیع اقلام ضروری امدادی در سراسر استان سمنان
  • آماده‌باش هلال‌احمر خراسان‌ جنوبی به دنبال هشدار سیلاب در بیرجند و خوسف
  • یک کشته و ۶ مصدوم در تصادف تنگه راز
  • ۷ فوتی و مصدم بر اثر تصادف در خراسان شمالی
  • لزوم بسترسازی برای حضور حداکثری نوجوانان در دوره‌های امدادگری
  • وقوع سیل در کاشان/ امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد