Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-01@21:32:20 GMT

سوسنگرد چطور زیر آب نرفت؟

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۷۸۳۱

ساعت24 -مسئول آتش نشانی سوسنگرد توضیحاتی را درباره نجات این شهر از سیلاب و وضعیت فعلی روستاهای این شهر ارائه کرد.

مهدی جلالی درباره این که چرا بر خلاف هشدارهای داده شده سیلاب خسارتی به سوسنگرد وارد نکرد؟ اظهار کرد:  پیش از جاری شدن سیلاب با توجه به حجم بالای آب در رود کرخه و احتمال جاری شدن سیلاب در سطح شهر ، به سوسنگرد و نیز روستاییان اطراف درباره اتخاذ تدابیر مناسب و حتی ترک شهر در صورت نیاز هشدارهای لازم داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که  آب تا پنج کیلومتری شهرستان سوسنگرد رسید، در این باره خاطر نشان کرد: با تدابیر اتخاذ شده از سوی مدیریت بحران و استانداری مسیر آب در شمال سوسنگرد منحرف شده به سمت تپه‌ها و زمین های کشاورزی هدایت شد، در غیر این صورت احتمال این که آب وارد این شهر شده و خسارات زیادی را به سوسنگرد وارد می‌کرد، وجود داشت.

مسئول آتش نشانی سوسنگرد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این که  خط قرمز ستاد بحران جان شهروندان بود، خاطر نشان کرد: تاکید دولت و استانداری این بود که هیچ خسارتی در درجه اول به جان مردم وارد نشود، اما احتمال خسارات جانی به مردم شهر سوسنگرد که بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت دارد، وجود داشت، اما با این اقدام ا گر چه متاسفانه زمین های زراعی دچار خسارات فراوانی شد اما مورد تلفات جانی در سوسنگرد نداشتیم.

وی درباره روستاهای آسیب دیده از سیل نیز ، یادآور شد: آب به داخل ۱۳ روستا نفوذ کرده است و بسیاری از زمین‌های کشاورزی و زراعی نیز دچار خسارت شده‌اند.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

.

.

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی بارش‌های اخیر به بخش کشاورزی جنوب کرمان
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • ویرانی خانه ها بر اثر طوفان و گردباد کانزاس آمریکا
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • لزوم اتخاذ تدابیر لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از کم‌آبی
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد
  • آخرین وضعیت پروژه‌ های ‌راهسازی‌ اهواز تا چذابه
  • سیلاب عامل اصلی مرگ و میر ماهیان سد ۱۵ خرداد دلیجان است
  • تصاویر | سیلاب در منطقه دشتیاری
  • خسارت ۳.۲ میلیاردی سیل اخیر به تأسیسات پارک ملی هفتادقله