Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-05-07@12:37:49 GMT

وزیر نیرو : مشترکان کم مصرف پاداش می‌ گیرند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۸۰۳۳

وزیر نیرو : مشترکان کم مصرف پاداش می‌ گیرند

به گزارش سرویس گوناگون جام نیـوز،   «رضا اردکانیان» روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: تلاش بر این است که به سمت مصرف بهتر منابع زیست محیطی حرکت شود و بر این اساس الگوی مصرف بر اساس مناطق مختلف تعریف شده است.

 

وی ادامه داد: امسال برای نخستین بار این الگوی مصرف اعمال خواهد شد و همه مردم باید مصارف خود را بر اساس این الگو طراحی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردکانیان خاطرنشان ساخت: اطلاع رسانی درباره این الگوی مصرف و آگاهی از میزان مصرف از ابتدای اردیبهشت ماه در قبض های آب و برق مشترکان لحاظ خواهد شد.

 

وزیرنیرو ادامه داد: براین اساس مشترکان در قبضی که اردیبهشت ماه دریافت خواهند کرد متوجه خواهندشد که جزو کدام گروه از مشترکان قرار دارند و آیا کم مصرف هستند یا جزو مشترکان پرمصرف به حساب می آیند.وی افزود: بر این اساس اگر مشترکی جزو کم مصرف ها باشد و نیز از الگوی تعیین شده هم کمتر مصرف کند، مبلغی را به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد.

 

اردکانیان گفت: از طرف دیگر تلاش می شود مشترکانی که بالاتر از این الگو مصرف می کنند با لحاظ کردن تعرفه بیشتر به سمت مصرف بهینه سوق داده شوند.وزیر نیرو به همه مردم توصیه کرد: مصرف خود را بهنیه کنند تا مشمول 16درصد تعرفه بیشتر نشوند.

 

** آب و برق مناطق سیل زده تا حد بسیارزیادی برقرار شده است.

وی به تلاش بخش های مختلف وزارت نیرو در سیلاب اخیر اشاره کرد و گفت: تلاش های صورت گرفته سبب شد وضعیت آب و برق در استان های سیل زده اکنون به صورت مطلوبی درآید؛ به گونه ای که از حدود چهار هزار روستایی که بر اثر سیل با قطع سیستم آب مواجه شده اند الان بیش از 97 درصد این روستاها دارای آب هستند.

 

اردکانیان افزود: اکنون حدود 111 روستا در استان های خوزستان، لرستان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان به خاطر نبود جاده های دسترسی هنوز مشکل دارند.وزیر نیرو ادامه داد: در بخش برق هم تعداد 2 هزار 352 روستا با قطع برق مواجه شده اند که الان کمتر از 20 روستا هنوز مشکل دارند و اکنون بیش از 99 درصد روستاها و شهرها دارای سیستم برق هستند.

 

وی عملکرد همه بخش ها در سیل اخیر را هم تراز با عملکرد های جهانی توصیف کرد.اردکانیان در ادامه به صدرو احکام اعضای هیات بررسی و تدوین گزارش ملی سیلاب‌های اخیر توسط رییس جمهوری که مسئولیت آن با رئیس دانشگاه تهران است اشاره کرد و آن را خبری خوب و کاری ضروری توصیف کرد.

 

وزیر نیرو به عضویت 20 تن از اساتید متخصص و با تجربه و صاحب نام کشور از دانشگاه‌های مختلف در بخش‌های مختلف مرتبط با مدیریت سیلاب در آن اشاره کرد و گفت: چنین امری در این گونه حوادث می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای داشته باشد.

 

وی افزود: در ارتباط با اصلاح وضع موجود و توسعه روش‌هایی که امیدواریم سیل فقط برای ما برکت و فایده داشته باشد، وزارت نیرو با تمام توان در همه رده‌ها و سطوح مدیریتی، آمادگی کامل برای همکاری با این هیات را دارد و امید است که برنامه اجرایی این هیات هر چه زودتر اعلام شود تا بتوان وظیفه خود را انجام دهیم.

 

ایرنا

2025

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: وزیرنیرو آب گوناگون پاداش جام نیوز برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: اتباع جدید نمی‌پذیریم

 

به گزارش تابناک،‌ احمد وحیدی  وزیر کشور گفت: در طول یک سال گذشته بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار اتباع خارجی به کشورهای خود برگشتند و برای اینکه مانع ورود اتباع غیرمجاز به ایران شویم لازم است که قوانین مربوط به این حوزه در مجلس اصلاح شود.

وی افزود: اتباع غیرمجاز باید از ایران خارج شوند، اتباع جدید را نمی پذیریم و اتباعی که مجاز هستند و در کشور می مانند بر اساس نیازمندی های اعلام شده دستگاه ها به نیروی کار، خواهد بود و بر این اساس ساماندهی خواهند شد.

منبع: شفقنا

دیگر خبرها

  • اسبقیان: هدف هیئت دولت ممانعت از ورود بانوان به ورزشگاه‌ها نیست/ هیچ مشکلی با تاج نداریم
  • مشترکان کم‌مصرف برق، خودرو جایزه می‌گیرند
  • پاسخ موشکی روسیه به تهدید اعزام نیرو به اوکراین
  • هوشمندسازی ۸۰ درصدی مشترکان برق در مازندران
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • اگر در این مناطق زندگی می کنید از کولر گازی استفاده نکنید وگرنه ...
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • قبض‌ برق میلیونی در انتظار کولر گازی
  • وزیر کشور: اتباع جدید نمی‌پذیریم
  • ۸۳درصد مشترکان برق قزوین کم‌مصرف هستند