Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، عیدعلی کریمی (دبیر خانه کارگر قزوین) در نشست هیات اجرایی خانه کارگر قزوین بر لزوم حفاظت از منافع بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در بحث درمان تاکید کرد و گفت: انتقاداتی در نحوه ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در مراکز ملکی سازمان تامین اجتماعی استان وجود دارد که باید از سوی مسئولان برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه ذینفعان تامین اجتماعی کارگران هستند و ما باید از  منافع آنها صیانت کنیم، افزود: دغدغه‌هایی در خصوص ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان قزوین وجود دارد و انتظارمان این است که مسئولان مربوطه توجه کنند تا رضایت بیمه‌شدگان تامین شود.

وی با بیان اینکه چالش‌های مختلفی اراده خدمات درمان به بیمه‌شدگان را تهدید می‌کند، افزود: فقدان پایداری مالی، روند رو به رشد بدهی سازمان، عدم نظارت و بی‌توجهی به مطالبات بیمه‌شدگان و حتی پزشکانی که به ارایه خدمات درمانی در بیمارستانهای ملکی می‌پردازند، نمونه‌ای از این چالش‌ها هستند.

او گفت: در شرایطی که جمعیت استان از دهه ۷۰ تاکنون سه برابر شده است اما هیچ گونه ارتقای درمانی در استان قزوین انجام نشده است.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در تامین تجهیزات بیمارستانی و انتقاداتی از سوی پزشکان در زمینه پرداخت به موقع مطالبات مزدی‌شان در استان قزوین وجود دارد، گفت: از این رو از مسئولان تامین اجتماعی استان می‌خواهیم نظارت خود را در بخش درمان بیمه‌شدگان  بیشتر کنند تا ناخواسته بیمه‌شدگان دچار خسارت نشوند.

در ادامه یکی از پزشکان بیمارستان تامین اجتماعی رازی قزوین به شرح توضیحاتی در مورد ساختار درمان سازمان تامین اجتماعی و خدمات آن  به پزشکان پرداخت.

وی گفت: پزشکان خدمات صادقانه‌ای را به بیمه‌شدگان تامین اجتماعی که اعم آنها کارگران و بازنشستگان هستند، انجام می‌دهند و در این راه تا به امروز هیچ کم‌کاری صورت نگرفته اما سازمان تامین اجتماعی در خصوص پرداخت حقوق و سایر مزایای شغلی پزشکان ازجمله در پرداخت پرکیس کوتاهی می‌کند.

او که به نمایندگی از سایر پزشکان بیمارستان تامین اجتماعی  رازی قزوین سخن می‌گفت به عملکرد چندین ساله خود و همکارانش پرداخت و افزود: بیمارستان‌های ملکی سازمان حدود یک سوم بیمارستان‌های خصوصی به پزشکان (چه در زمینه پرداخت حق ویزیت و چه در زمینه پرداخت هزینه‌های عمل جراحی) پرداختی دارد لذا از مسئولان سازمان تامین اجتماعی تقاضا داریم جدا از اینکه حقوق پزشکان را به موقع پرداخت کنند در ارتباط با پرداخت پرکیس پزشکان نیز تجدید نظرکنند چراکه این امکان وجود دارد که پزشکان  بخواهند به روش کم کردن تعداد ویزیت بیماران و یا بی‌توجهی به بیماران و روش‌های دیگر مطالبه‌گری کنند که این مسله تبعات خوب نه برای سازمان و نه بیمه‌شدگان دارد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رئیس اداره اقتصاد درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: براساس دستوالعمل ارائه خدمات ارائه خدمات رایگان به کودکان زیر هفت سال و ابلاغیه وزارت بهداشت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت همه خدمات بستری و سرپایی کودکان زیر هفت سال در مراکز دولتی دانشگاهی و بیمارستان‌های دولتی موظف به ارائه کلیه خدمات بستری رایگان هستند.

دکتر طباطبایی افزود: وزیر بهداشت اسفند سال گذشته از خدمات درمانی رایگان برای کودکان زیر هفت سال خبرداد که این طرح در استان از اول اردیبهشت به طور کام در حال اجرا است.

او گفت: در اجرای این طرح بیمارستان‌های دولتی موظفند این خدمات را ارائه دهند و هیچ گونه دریافتی از از بیماران زیر هفت سال نداشته باشند.

به گفته طباطبایی دارندگان بیمه پایه مشمول این طرح هستند و چنانچه بیماری فاقد بیمه پایه باشد، می‌تواند با مراجعه به سازمان بیمه سلامت برای بیمه خود اقدام کند و از مزایای این طرح بهره‌مند شود.

والدین کودکان زیر هفت در صورت مشاهده تخلف در روند اجرای این طرح می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت موضوع را در میان بگذارند. 

دیگر خبرها

  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • پرداخت بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال از مطالبات کادر درمان فارس
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • هدفگذاری تامین اجتماعی برای ارتقاء سلامت و رضایتمندی کارگران
  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • درمان رایگان کودک با داشتن بیمه پایه
  • مجلس از همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حمایت می‌کند
  • بدهی میلیاردی تامین اجتماعی به مراکز درمانی قزوین