Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:26:29 GMT

هشت روستای شهرستان حمیدیه همچنان زیر آب هستند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۷۸۲۱۱

هشت روستای شهرستان حمیدیه همچنان زیر آب هستند

اهواز - ایرنا - سرپرست فرمانداری شهرستان حمیدیه گفت: هنوز هشت روستای این شهرستان شامل خسرج عوده، خسرج خلف، قاسم زامل، بیت گنیم، شاطی، حمدان سلجه، آلبوعید یک و نبی زیر آب هستند.

شاهین هاشمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: 13 روستای شهرستان حمیدیه نیز در معرض تهدید سیل ناشی از طغیان رودخانه کرخه بودند که اکنون وضعیت از حالت بحران خارج شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: از روز گذشته هیاتی برای محاسبه خسارت سیل به منازل تشکیل شده است.
وی ادامه داد: معیشت بیشتر مردم شهرستان حمیدیه بر پایه کشاورزی است و در سیل اخیر بخش کشاورزی حمیدیه ، بیشترین خسارت ها را متحمل شد.
وی ادامه داد: مطابق برآورد اولیه تاکنون 9 هزار و 150 هکتار گندم، 200 هکتار جو، 950 هکتار صیفی و سبزیجات و 150 هکتار کلزا در این شهرستان خسارت دیده اند.
هاشمی، جمع خسارت های وارده به بخش کشاورزی را یکهزار و 500 میلیارد ریال بیان کرد و افزود: تاکنون بیمه مبلغ 150 میلیارد ریال به کشاورزانی که زمین خود را بیمه کرده بودند خسارت پرداخت کرده است.
وی با بیان اینکه سیل همچنین خسارت هایی به جاده های شهرستان حمیدیه وارد کرده ادامه داد: مسیر ارتباطی بخش خسرج با مرکز حمیدیه قطع است و از داخل جنگل یک راه ارتباطی فرعی درست شده است.
سرپرست فرمانداری حمیدیه گفت: 14 مدرسه روستایی حمیدیه نیز بین 10 تا 90 درصد خسارت دیده اند ضمن اینکه بالا آمدن سطح آب سبب و ورود به برخی منازل مسکونی حمیدیه خسارت هایی را موجب شده است.
وی ادامه داد: هم اکنون آب و برق تمام روستاهای حمیدیه غیر از هشت روستایی که همچنان زیر آب هستند وصل شده است.
هاشمی یادآور شد: غذا،اقلام بهداشتی و آب آشامیدنی برای افرادی که به جنگل های خسرج پناه برده اند تهیه می شود اما باتوجه به امکان استمرار این شرایط در روزهای آینده، درحال تهیه یک اردوگاه اسکان موقت برای این افراد هستیم.
برابر اعلام صورت گرفته اردوگاه های شهید غلامی، شهید فرجوانی، ثامن الائمه(ع) و جوادالائمه(ع)برای اسکان موقت اهالی شهر حمیدیه تعیین شد.
تعدادی از روستاییان خسرج از توابع شهرستان حمیدیه که سیلاب به منازلشان رسید در زاغه های خاکی تیپ 392 زرهی ارتش اسکان یافتند.
شهرستان حمیدیه در 25 کیلومتری غرب اهواز قرار دارد.
9887/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 خوزستان حميديه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر

بارش های سیل آسای اخیر به زمین های حاصلخیز کشاورزی در روستای عباس آباد از توابع شهرستان مینودشت استان گلستان خسارت زد. به گفته شهروند خبرنگار ما یکی از دلایل این خسارات نامساعد بودن بستر رودخانه نرماب است که هر ساله به خاطر لایروبی نشدن برای کشاورزان در حوزه کشت گندم، چغندر، نخود فرنگی و دیگر محصولات مشکل ساز شده است.

 شهروند خبرنگار ما با ارسال تصاویر از مسولان درخواست رسیدگی کرد.

منبع: جمال سرحدی - گلستان

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • فیلم| تلاش‌ها برای یافتن کودک پنج ساله غرق شده همچنان ادامه دارد
  • هشدار نارنجی ادامه بارش‌ها در خراسان جنوبی
  • عملیات تخلیه سیلاب در شهرستان زیرکوه ادامه دارد
  • انتقال آب از سد تالوار به بهار و کبودراهنگ ۱۰۰۰ میلیارد اعتبار می‌خواهد
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
  • امدادرسانی همچنان ادامه دارد
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند