Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، شکوه میرشاهی با اعلام این خبر گفت:  طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی یکی از طرح‌های بسته اشتغال دولت که با پیشنهاد این استان در کل کشور طی دو سال گذشته اجرایی شده است.

وی افزود: این طرح که با هدف آموزش به کارجویان در محیط های واقعی کار اجرا می شود؛  نقش مهمی در عرضه نیروی کار مهارت دیده به بازار کار دارد و در سال 97 به مانند سال قبل آن به شکل موفقیت آمیزی اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی اظهار داشت در سال گذشته تعهد استان در این طرح 4155 نفر و در سال 96 تعهد استان 3800 نفر مهارت آموز تعریف شد بود که به ترتیب عملکرد استان 4147 نفر و 3629 نفر بوده است که بدین ترتیب 99.8 درصد و  96 درصد از تعهد استان محقق شد.

میرشاهی تصریح کرد: یکی از دلایل بهبود وضعیت استان و افزایش تعداد مهارت آموزان رفع دغدغه کارفرمایان در خصوص قوانین کار و تأمین اجتماعی بود که در سال گذشته با تفاهمی که بین اداره کار، تأمین اجتماعی، اصناف و استانداری منعقد گردید  این دغدغه برای واحدهای پذیرنده رفع شد.

وی خاطر نشان کرد: در سال 98 نیز این طرح با قوت بیشتری ادامه خواهد داشت و خراسان رضوی قادر است تعهداتی به مراتب بیشتر از سال های گذشته را محقق سازد.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خراسان رضوی از تمامی کارفرمایان دعوت کرد در این طرح ملی و تکلیف اجتماعی که نیروهای فاقد مهارت را به نیروی کار مهارت دیده برای بازار کار استان و کشور تبدیل می کند؛ حضوری فعال داشته باشند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بازار کار خراسان رضوی سرمایه گذاری نیروی کار اشتغال دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۷۸۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، سید کاظم حسینی امروز، ۱۷ اردیبهشت در آئین افتتاحیه طرح ملی ماهر که با حضور معاون جوانان و کارکنان جمعیت هلال احمر استان در دبستان پسرانه دکتر حسابی شیراز برگزار شد، گفت: پس از برگزاری دوره آموزشی استانی تربیت مدرس ماهر با هدف توانمندسازی مراقبین سلامت و مربیان هلال احمر برای آموزش دانش‌آموزان و والدین ایشان در مدارس، مقرر شد که آموزش دو ساعته سرفصل‌های طرح ماهر ویژه گروه هدف انجام شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش فارس ادامه داد: دانش‌آموزان با مهارت‌آموزی می‌توانند به درک عمیق‌تری از آموخته‌های خود دست یابند و برای ساختن آینده‌ای بهتر گامی موثر بردارند.

وی با اشاره به اهمیت مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی دانش‌آموزان افزود: دانش‌آموزان با شرکت در این طرح همزمان با تحصیل، با این مهارت‌ها آشنا خواهند شد و با اشاره به طرح دادرس در دوره متوسطه اول به مهارت آموزی دانش آموزان در هر مقطع تحصیلی متناسب با سن دانش آموزان تاکید کرد.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس نیز گفت: سرفصل‌های آموزشی طرح ماهر شامل آموزش شماره‌های اضطراری و نحوه انتقال اطلاعات به امدادگران در شرایط بحرانی و بروز حوادث، مدیریت بحران و کنترل استرس، شناسایی نقاط امن و ناامن، پناه‌گیری ایمن و کمک‌های اولیه ویژه والدین و دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی است.

فاطمه قاسمی افزود: طرح ماهر با هدف افزایش آمادگی و تاب‌آوری دانش‌آموزان و والدین با مهارت‌آموزی، ارتقای کیفیت سلامت جسمانی و روانی دانش‌آموزان والدین و فرهنگیان، افزایش سطح ایمنی، کاهش آسیب‌پذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس، اجرا خواهد شد.

وی در تشریح دیگر اهداف افزود: توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی و دگر امدادی مبنی بر مهارت‌ورزی دانش‌آموزان والدین و مربیان، استفاده از ظرفیت آموزش همسالان و سفیران سلامت در گسترش مهارت‌های امدادرسانی، ایجاد همدلی با آموزش مهارت‌های امداد و نجات بر پایه ارزش‌های هم نوع دوستی از دیگر اهداف این طرح است.

رئیس اداره سلامت و تندرستی آموزش و پرورش فارس گفت: دانش‌آموزان با قرائت سوگندنامه متعهد شدند که نسبت به حفظ جان خود و هم نوعان شان مسئولانه و با کسب مهارت‌های لازم رفتار کنند و برای مهارت‌آموزی هلال احمری تلاش کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خسارت‌های توفان شب گذشته خراسان رضوی
  • صادرات ۱۰۷ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان رضوی طی سال گذشته
  • ارتباط کم اساتید کشاورزی با بخش واقعی/ جهاد کشاورزی کمکی به مهارت آموزی دانشجویان نمی‌کند
  • رونمایی از نشریه منش استادی با محوریت اساتید قرآنی درمشهد
  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد «سالم» است