Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@12:00:51 GMT

عمران خان: اهمیت فراوانی برای روابط با ایران قائل هستیم

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۰۱۲۱

عمران خان: اهمیت فراوانی برای روابط با ایران قائل هستیم

اسلام آباد - ایرنا - «عمران خان» نخست وزیر پاکستان روز پنجشنبه در آستانه دیدار رسمی از جمهوری اسلامی ایران، گفت که اسلام آباد اهمیت فراوانی برای روابط با تهران قائل است.

به گزارش ایرنا؛ عمران خان در دیدار امروز با «مهدی هنردوست» سفیر ایران در پاکستان در کاخ نخست وزیری در شهر اسلام آباد، از دعوت دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهوری ایران و فرصت فراهم شده برای بازدید از کشور دوست و برادر ایران، قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نخست وزیر پاکستان تاکید کرد که این کشور اهمیت فراوانی برای همسایگانش به ویژه جمهوری اسلامی ایران، که علائق و اشتراکات فراوانی با پاکستان دارند، قائل است.
وی با حائز اهمیت دانستن سفر آتی خود به تهران، نسبت به گسترش و تعمیق روابط دو کشور ابراز امیدواری کرد.
سفیر کشورمان در این دیدار نیز ضمن برشمردن موضوعات قابل بحث و زمینه های مختلف قابل طرح و تبادل نظر، در سفر 2 روزه نخست وزیر پاکستان، ابراز امیدواری کرد که دیدار عمران خان به عنوان نخستین سفر رسمی وی به ایران در مقام نخست وزیری، بتواند برای ارتقای روابط فی ‌مابین مثمر ثمر باشد.
وزارت امور خارجه پاکستان دوشنبه گذشته اعلام کرد که «عمران خان» نخست وزیر این کشور در تاریخ 21 آوریل (اول اردیبهشت ماه) به دعوت رسمی «دکتر حسن روحانی»، دیداری 2 روزه از ایران خواهد داشت.
به گزارش ایرنا به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان؛ این اولین سفر عمران خان به ایران از هنگام برعهده گرفتن مقام نخست وزیری کشورش محسوب می شود.
در این بیانیه آمده است: نخست وزیر پاکستان قبل از عزیمت به تهران برای مذاکرات با مقام های بلندپایه ایران، توقف کوتاهی در شهر «مشهد» خواهد داشت.
آساق*274**1486**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي عمران خان نخست وزير پاكستان اسلام آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۱۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم

رهبر حزب «جمعیت علمای اسلام» در پاکستان مدعی شد: برای این که جهت بهبود روابط پاکستان و حکومت طالبان تلاش کرده‌ام اکنون توسط دولت مجازات می‌شوم. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «مولانا فضل‌الرحمان» رهبر حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان گفت پیش از این برای بهبود روابط افغانستان و پاکستان تلاش کردم به همین دلیل دولت اسلام‌آباد به دنبال مجازات من است.

وی در یک گردهمایی در شهر «کراچی» اظهار داشت «ما به دلیل تلاش برای بهبود روابط میان پاکستان و افغانستان مجازات می‌شویم».

این اظهارات در حالی است که حزب جمعیت علمای اسلام پاکستان در انتخابات 8 فوریه 2024 میلادی در این کشور نتوانست رأی قابل توجهی به دست آورد.

فضل الرحمان این انتخابات را پر تقلب خواند و خواستار برگزاری مجدد آن شده است.

روزنامه پاکستانی: فضل الرحمان در افغانستان با سران گروه‌های مخالف دولت اسلام‌آباد دیدار کرده است«فضل الرحمان»: پاکستان هرگز تسلیم عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نمی‌شودفضل الرحمان: نمایندگان احزاب اپوزیسیون در پارلمان پاکستان آماده استعفا هستند

رهبر جمعیت علمای اسلام پاکستان در این گردهمایی همچنین سیاست اسلام‌آباد در قبال فلسطین و رژین اسرائیل را مورد انتقاد قرار داد.

مولانا فضل الرحمان پیش از این نیز مدعی شده بود حزبش به دلیل تقویت روابط با حکومت افغانستان و محکومیت جنایات رژیم اسرائیل در انتخابات این کشور شکست خورده است.

انتهای پیام/.

 

دیگر خبرها

  • رویترز: رئیس سیا برای یک دیدار اضطراری با نخست وزیر قطر به دوحه سفر می‌کند
  • واکنش طالبان به تحریم تجاری رژیم صهیونیستی توسط ترکیه
  • هاکان فیدان: توسعه روابط با ایران اولویت مهم ترکیه دانست
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان: دو طرف در راستای تلاش برای عادی‌سازی روابط بین ۲ کشور توافق کردند
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • تجلیل از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر از تصمیم ترکیه در قطع روابط اقتصادی و تجاری با اسرائیل
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • بیانیه وزارت خارجه مصر درباره دیدار شکری و امیرعبداللهیان