Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:19:52 GMT

محدویت های ترافیکی نیمه شعبان در قم اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۰۲۴۸

محدویت های ترافیکی نیمه شعبان در قم اعلام شد

قم - ایرنا - سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی قم گفت: با توجه به وضعیت مرکز شهر و خیابان های اطراف حرم حضرت معصومه(س)، ازساعت 14 روز شنبه 31 فروردین ماه جاری، همزمان با ایام نیمه شعبان محدویت آمد و شد خودروهای شخصی و موتورسیکلت اعمال خواهد شد.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ حسن قیصری روز پنجشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: این محدودیت ها از تقاطع عمار یاسر- آذر به سمت چهارراه بازار و بالعکس، از سه راه سجادیه به طرف خیابان انقلاب، از انتهای بلوار بهار به سمت خیابان ارم، طول بلوار پیامبر اعظم(ص)، ابتدای ورودی پارکینگ ناظم زاده از سمت کوه خضرنبی و میدان بقیه الله ابتدای بلوار ظهور به سمت مسجد مقدس جمکران می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: وسایل نقلیه ای که از سمت حرم حضرت معصومه - بلوار پیامبر اعظم(ص) به محدوده مسجد مقدس جمکران وارد می شوند ابتدا به پارکینگ آل یاسین(شماره 7) هدایت شده و پس از تکمیل ظرفیت پارکینگ 7 از تقاطع انسجام محدودیت اعمال می شود و خودروها به پارکینگ انسجام (پارکینگ شماره 15) هدایت خواهند شد.
وی ادامه داد: در صورتی که ظرفیت این پارکینگ نیز تکمیل شود از طریق بلوار حضرت خدیجه (س) خودروها به میدان مرجعیت و بلوار آیت الله بروجردی هدایت و در پارکینگ های ناظم زاده( شماره 11) و پارکسوار خضرنبی (شماره 8) و در نهایت به پارکینگ ظهور هدایت خواهند شد.
قیصری گفت: از میدان بقیه الله و ورودی بلوار انتظار ابتدا هیچ گونه اعمال محدودیتی تا تکمیل پارکینگ های شماره 1 و 2 اعمال نخواهد شد و در صورت تکمیل این دو پارکینگ از بلوار انتظار مقابل مجتمع یاوران مهدی(عج)، محدودیت اعمال می شود و خودروها به پارکینگ دارالفقاهه (شماره 12) هدایت می شوند و به محض تکمیل پارکینگ محدودیت از ابتدای بلوار انتظار ازسمت میدان بقیه الله اعمال و خودروها به پارکینگ های شماره 3 (انتظار)، 9 (طیبی)، 4 و 10 (پارکینگ نیایش) و در نهایت پارکینگ شماره 13 (پارکینگ آفتاب) هدایت می شوند.
وی گفت: پارکینگ یاوران مهدی(عج) نیز از ابتدا اختصاص به توقف اتوبوس های برون شهری داشته و در صورت نیاز در پایان شب نیمه شعبان مورد استفاده وسایل نقلیه شخصی قرار خواهد گرفت.
سرپرست پلیس راهور استان قم افزود: از سمت آزادراه کاشان به طرف ایستگاه راه آهن محمدیه - بلوار خلیج فارس، جاده جدیدی احداث شده که پس از ورود خودروها به بلوار خلیج فارس از طریق دوربرگردان، به سمت پارکینگ های طیبی و پارکینگ شماره 4 و پارکینگ نیایش( شماره 10) هدایت خواهند شد.
وی گفت: از باند غرب به شرق بلوار پیامبر اعظم (سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) به مسجد مقدس جمکران) به صورت رفت و برگشت جداسازی و صرفا جهت وسایل نقلیه عمومی و امدادی پیش بینی و اجرا خواهد شد.
قیصری تصریح کرد: خط سیر جنوبی بلوار پیامبر اعظم در مسیر غرب به شرق شامل مسیر دسترسی و تندرو جهت استقرار موکب ها و آمد و شد زائران و مجاورانی که قصد پیاده روی به سمت مسجد مقدس جمکران را دارند اختصاص داده شده و خط سیر شمالی دوطرفه شده و با استفاده از موانع فیزیکی موقت مسیر خودروها تفکیک می شود.
وی گفت: در صورت نیاز ترافیکی و عدم تداخل با آمد و شد عابران پیاده محدودیت خط سیر جنوبی جهت آمد و شد وسایل نقلیه عمومی برداشته می شود.

** پنج هزار نیروی پلیس، پاسدار رویداد بین المللی نیمه شعبان
فرمانده انتظامی استان قم نیز در گفت و گویی با تاکید بر این که نیمه شعبان یک رویداد بین المللی و جهانی است و باید به همین اندازه به آن توجه شود، گفت: پنج هزار نیروی پلیس امنیت مراسم نیمه شعبان را در قم برعهده دارند.
سردار عبدالرضا آقاخانی اظهار داشت: مهم ترین سهم این مراسم امنیت زائران بوده که برعهده پلیس است بنابراین باید نگاه ما به مراسم جشن نیمه شعبان در قم اعتقادی و ارزشی بوده تا عمل مان انقلابی شود.
وی با اشاره به گستره فعالیت های مجموعه فرماندهی انتظامی استان قم در بخش های انتظامی، عملیاتی، ترافیکی، پشتیبانی و اطلاع رسانی، تصریح کرد: به دلیل افزایش ضریب امنیت و انضباط، 16 پایگاه انتظامی، عملیاتی و تخصصی پلیس های اطلاعات، راهور و آگاهی در مسجد جمکران مستقر شده است.
وی گفت: 5 هزار نیروی پلیس امنیت مراسم نیمه شعبان را در قم بر عهده دارند، این ماموریت بزرگ برای پلیس فرصتی فراهم می کند که انضباط و توانمندی های خود را به نمایش بگذارد.
آقاخانی گفت: اقدام های فرهنگی مناسبتی از جمله پایگاه مشاوره و مددکاری اجتماعی پلیس، توزیع بروشور، نقشه و تراکت های هشداری نیز جهت کاهش آسیب های اجتماعی توسط کارشناسان آموزش همگانی پلیس قم توزیع می شود تا اقدام های تبلیغی و فرهنگی مکمل برنامه های امنیتی انتظامی و ترافیکی باشد.
1175 /

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي نيمه شعبان پليس محدوديت ترافيكي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)

 فرمانده فراجا خطاب به رؤسای پلیس گفت: «مراقب باشید به بهانه توقیف خودروها به‌دلیل بی‌حجابی، مراکزی برای اقدام‌های غیرقانونی ایجاد نشود.»   به گزارش عصر ایران؛ سردار رادان در جمع روسای پلیس که از شبکه خبر پخش شد، گفت: در توقیف خودرو بی حجاب ها وقتی راننده می تواند خودرو را به پارگینگ ببرد چه نیازی به یدکش است که هزینه ای هم متحمل شود. البته در مواردی که فرد مقاومت می کند یدکش باید بیاید و راننده تمام هزینه ها را بدهد.

وی افزود: ولی در توقیف خودروی بی حجاب ها این نباشد که یک عده ای به عنوان خودرو بر و یدک کش و پارکینگ دار باهم ببندند و کلونی نامیمونی ایجاد شود.   کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد

دیگر خبرها

  • هشدار رادان به پلیس: در توقیف خودروی بی حجاب ها زد و بندی برای یدک کشی و پارکینگ ایجاد نشود (فیلم)
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ های کرمانشاه تعیین تکلیف می شوند
  • خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه تعیین تکلیف می‌شود
  • تعیین تکلیف خودروهای رسوبی در پارکینگ‌های کرمانشاه
  • خودرو‌های متخلف طرح نور که راننده دارد با جرثقیل حمل نمی‌شود
  • پل مدرس ترافیک شهر همدان را حل می کند؟
  • جزئیات طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • حذف «زوج و فرد» در طرح جدید ترافیک تهران | طرح جدید در نیمه اول سال ۱۴۰۳ نهایی می‌شود
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود