Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@03:09:48 GMT

خاموش کردن شعله های نوتردام با روبات آتش نشان

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۰۴۱۱

خاموش کردن شعله های نوتردام با روبات آتش نشان

کلیسای تاریخی نوتردام پاریس با ۸۵۰ سال قدمت، عصر دوشنبه دچار آتش‌سوزی مهیبی شد که این بنای ارزشمند تاریخی را تا مرز نابودی کامل برد.

از آنجا که این کلیسا محل استقرار اسقف اعظم پاریس نیز بوده است، وجود آن برای مردم پاریس بسیار مهم بود.

یک ربات آتش‌نشان به نام " Colossus " به ۴۰۰ آتش‌نشان کمک کرد تا نوتردام را از نابودی کامل نجات دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دقیقاً زمانی‌که کلیسای جامع نوتردام شروع به آتش‌سوزی کرد، روبات مذکور را به آنجا فرستادند.

وزن روبات " Colossus " یک هزار و ۱۰۰ پوند بوده و قادر به حمل تجهیزات و اسپری آب است.

روبات مذکور به آتش‌نشانان کمک کرد تا بتوانند از سوختن آثار مهم داخل کلیسای نوتردام جلوگیری کنند. روبات "Colossus" قابل کنترل از راه دور است و به شلنگ‌های آب آتش‌نشانی و دوربین مجهز است و به همین دلیل آتش‌نشانان می‌توانند از آن در داخل کلیسای نوتردام نیز استفاده کنند.

روبات یادشده که مقاوم در برابر آب و آتش است، قادر به حمل تجهیزاتی تا بیش از ۱۲۰۰ پوند است. ربات " Colossus " توسط کمپانی فرانسوی" Shark Robotics " طراحی و توسعه داده شده است.

روبات مذکور علاوه بر کمک به کاهش آتش‌سوزی دارای قابلیت‌های مختلفی از جمله حمل و نقل تجهیزات، مصدومین و نیز بررسی مناطق با استفاده ازدوربین اچ دی است.

اکنون ۴۰۰ آتش‌نشان در کلیسای نوتردام حضور دارند. احیای کلیسای جامع معروف یک پروسه طولانی خواهد بود، علی رغم اینکه رئیس‌جمهور فرانسه، "امانوئل مکرون"، اعلام کرده است تا طی پنج سال آینده بازسازی نوتردام تمام خواهد شد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای خاص رادیو خاموش شد

مسعود اسکویی مجری پیشکسوت ورزش و رادیو که به دلیل شکستگی ناحیه لگن و پا در بخش مراقبت‌های ویژه بود، دارفانی را وداع گفت.

به گزارش مشرق، مسعود اسکویی مجری و مفسر قدیمی ورزش رادیو وتلویزیون به دلیل شکستگی ناحیه پا و لگن در بیمارستان لاله عمل جراحی شد و مدتی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت نظر پزشکان بود که امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ دار فانی را وداع گفت.

استاد اسکویی که متولد سال ۱۳۱۸ بود، از سال ۱۳۴۵ به استخدام تلویزیون ملی ایران درآمده و سابقه حدودا ۵۷ سال گزارشگری و فعالیت در رادیو و تلویزیون را داشت. او از جمله گزارشگران و مفسران ورزشی بود که در رشته‌های مختلف از جمله والیبال سال‌ها سابقه فعالیت داشت.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • خط حزب‌الله ۴۴۲ | شعله‌ای در دل تاریکی
  • بیانیه آشوریان ارومیه در محکومیت هتک حرمت به ساحت مقدس قرآن کریم
  • آب به روستای توانه در نهاوند رسید
  • ساخت یک شعله سه بعدی از سیاهچاله با استفاده هوش مصنوعی
  • مرگ خاموش تخت جمشید و بیستون
  • آب با صرف بیش از ۴۰ میلیارد ریال اعتبار به روستای توانه در نهاوند رسید
  • آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش در ۱۱ نقطه فارس برگزار می‌شود
  • ویژگی جدیدی که به ChatGPT اضافه شد
  • صدای خاص رادیو خاموش شد
  • بسیاری از مراجعات مردم به محاکم به دلیل اعتبار دادن به اسناد عادی است