Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-09@02:05:44 GMT

۱۰۰۰ شکارچی غیرمجاز در خراسان رضوی دستگیر شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۰۴۴۰

۱۰۰۰ شکارچی غیرمجاز در خراسان رضوی دستگیر شدند

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی از دستگیری بیش از ۱۰۰۰ شکارچی غیرمجاز در استان خبر داد. ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

تورج همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: ماموران یگان حفاظت  محیط زیست استان طی گشت‌های مستمر در مناطق و زیستگاه‌های استان، 1039 شکارچی غیرمجاز را در سال گذشته به قانون سپردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متخلفان در قالب  700 فقره پرونده به مراجع قضایی معرفی و از آنان 202 قبضه سلاح شکاری و 3000 تیر فشنگ شکاری نیز کشف و ضبط شد.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی به کشف لاشه 238 راس پستاندار وحشی از قبیل قوچ و میش، آهوی وحشی، کل و بز، گراز و  407 قطعه  پرنده وحشی که توسط شکارچیان شکار و صید شده بودند اشاره و افزود: بیش از 10 هزار قطعه ماهی و 19 هزار قطعه  انواع گونه‌های جانوری از قبیل 16 هزار عقرب و سایر پرندگان وحشی از صیادان در سال گذشته کشف شده است.

همتی افزود: یگان حفاظت محیط زیست استان طی سال گذشته موفق به خروج قریب 30 هزار راس دام (گوسفند – بز)  که به طور غیرمجاز در مناطق چهار گانه محیط زیست در حال چرا بودند، شدند و برای مالکین متخلف دام‌ها تشکیل پرونده  شد.

دستگیری محیط‌بانی که با شکارچیان همکاری می‌کرد؛ 2 شکارچی متخلف در دام قانونشکارچی متخلف بردسکنی به 270 ساعت خدمات عمومی محکوم شدسردار شکارچی: راهیان‌نور کادرساز انقلاب اسلامی است +فیلم

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در زمینه اقدامات صورت گرفته درباره ممانعت از آلودگی‌های زیست محیطی گفت: در سال گذشته، از 728 مورد آلودگی منابع آب، هوا و خاک جلوگیری به عمل آمده و به 567 واحد صنعتی جهت رفع آلودگی اخطاریه های زیست محیطی صادر شده است.

وی همچنین گفت: محیط بانان خراسان رضوی علاوه بر وظایف ذاتی خود، در قالب طرح یک ساعت با محیط بان که با هدف ارتقاء فرهنگ  زیست محیطی در مدارس حاشیه روستاهای مناطق چهارگانه انجام می‌شود، در سال گذشته قریب 2000 نفر ساعت آموزش‌های زیست محیطی ارائه کردند.

همتی درباره پیشگیری از جرایم شکار و صید نیز گفت: محیط بانان موفق شدند 71 متخلف را  قبل از اقدام به شکار دستگیر و به جرم شروع به شکار به مراجع قضایی معرفی کنند. 

وی به اطفا حریق به مساحت 133 هکتار که بیشترین  وسعت آن، در پارک ملی تندوره رخ داده است اشاره کرد و افزود:  علاوه بر آن 38 مورد پرونده تخلف درباره متجاوزین به طبیعت که عمدتاً اقدام به بوته کنی و برداشت غیر مجاز شن و خاک داشتند تشکیل شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در پایان ضمن اشاره به اینکه متخلفین در سال  گذشته  مبلغ 30 میلیارد ریال خسارت به حفاظت محیط زیست خراسان رضوی وارد کرده‌اند گفت: مقادیری از این جرایم به حساب خزانه واریز و مابقی دردست پیگیری است.

انتهای پیام/ش

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری شکارچی بی رحم حیات وحش در تنگ هفت خرم‌آباد

به گزارش خبرآنلاین لرستان ،رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد از دستگیری شکارچی بی رحم که اقدام به شکار حیات وحش در مناطق آزاد(مناطق خارج از مناطق حفاظت شده استان) تنگ هفت خرم‌آباد و انتشار تصاویر آن در شبکه اجتماعی کرده بود، با همکاری مراجع قضایی خبر داد.

یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد، با رصد تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، یک نفر متخلف زیست محیطی را که اقدام به شکار حیات وحش(بز کوهی) در مناطق آزاد بخش تنگ هفت شهرستان خرم‌آباد نموده بود، شناسایی و دستگیر کردند.

کامران فرمانپور در این خصوص گفت: پس از کسب اطلاعات کامل و شناسایی شکارچی بی‌رحم، با کسب مجوزهای قانونی از مقام قضایی، این شکارچی غیر مجاز که اقدام به شکار حیات وحش در مناطق آزاد (بخش پاپی) شهرستان خرم آباد و انتشار تصاویر آن در فضای مجازی نموده بود، دستگیر شد.

وی افزود: مطابق مواد قانونی شکار صید، ارتکاب به عمل فوق جرم بوده که پرونده قضایی این متخلف تشکیل و پس از اخذ جرایم سنگین، به همراه مستنداتی که توسط یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خرم آباد جمع آوری شده بود برای ادامه رسیدگی به جرم ارتکابی، به مراجع قضایی ارجاع شد.

اداره کل حفاظت استان لرستان با رصد هر گونه شکار و صید در تمام نقاط استان با هر گونه اقدام غیر قانونی شکار و صید بطور قاطع و طبق قانون برخورد خواهد نمود و از هموطنان عزیز درخواست نمود در صورت مشاهده موارد مشابه با سامانه شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904404

دیگر خبرها

  • دستگیری شکارچی بی رحم حیات وحش در تنگ هفت خرم‌آباد
  • هشت شکارچی متخلف در گچساران دستگیر شدند
  • هشت شکارچی متخلف حیات وحش گچساران دستگیر شدند
  • دستگیری شکارچی غیرمجاز قبل از شکار در فیروزکوه
  • شکارچی کل وحشی در کامیاران به ۷۵۰ میلیون ریال جریمه شد
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی/یک تجربه موفق