Web Analytics Made Easy - Statcounter

آبادان - ایرنا - کار ایمن سازی روستاهای شادگان و جاده آبادان - ماهشهر در مقابل سیلاب ناشی از طغیان رودخانه کارون و تالاب شادگان با حضور سرلشکر قاسم سلیمانی از صبح روز پنجشنبه آغاز شد.

به گزارش ایرنا سرلشکر سلیمانی فرمانده سپاه قدس ایران و ابومهدی المهندس فرمانده حشد الشعبی عراق روز پنجشنبه، از عملیات مهندسی مشترک ادوات مهندسی ایران و عراق برای ایمن سازی روستاهای در معرض سیلاب شادگان و نیز جاده آبادان - ماهشهر دیدن کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین با حضور سرلشکر سلیمانی کار تخلیه روستای گردشگری صراخیه در تالاب شادگان آغاز شد.
سرلشکر سلیمانی همچنین از جاده در معرض تهدید سیل آبادان - ماهشهر، همچنین جاده آبادان - قفاص در شمال رودخانه بهمنشیر دیدن و موقعیت آن را در برابر سیلاب احتمالی بررسی کرد.
ده ها دستگاه خودروی سنگین از جمله بیل مکانیکی ، لودر ، کمپرسی از ایران و عراق کار ایمن سازی جاده آبادان - ماهشهر را آغاز کرده و عملیات لایروبی کانال های ( کالورت ) این جاده را انجام می دهند.
ستاد مدیریت بحران شادگان نیز با حضور سردار سرلشکر سلیمانی و استاندار خوزستان تشکیل شد.
تاکنون سه روستا در بخش مرکزی و 2 روستا در دارخوین شادگان در جنوب خوزستان با ورود سیلاب تخلیه شده اند.
با ورود سیلاب به تعدادی از روستاهای شادگان 2 هزار نیروی بسیجی برای احداث سیل بند و کمک به اهالی سیل زده این شهرستان وارد عمل شده اند.
به گزارش ایرنا افزایش حجم آب (دبی) رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در خوزستان شده است.
7104/6068/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 شادگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شرکت آب منطقه ای گلستان اعلام کرد : با توجه به بارشهای روزهای سه شنبه و چهارشنبه مورخ ۴ و ۵ اردیبهشت و ورود جریان سیلاب به گرگانرود، با توجه حجم سیلاب و بمنظور کمک به مدیریت بخشی از سیلاب وارده به سد وشمگیر با استفاده ظرفیت مخزن، از امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ دریچه های اصلی سد وشمگیر باز و بخشی از آب سد تخلیه می‌شود.

بر این اساس به عموم مردم به ویژه کشاورزان و ساکنان محترم روستاها و شهرهای مسیر گرگانرود در شهرستان های آق قلا و گمیشان تاکید می‌شود از نزدیک شدن به حریم رودخانه گرگانرود و پایاب سد و مخازن وشمگیر خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • رها سازی آب سد وشمگیر از امروز؛ مردم به حریم رودخانه گرگانرود نزدیک نشوند
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • ۱۱۱ تیم عملیاتی هلال احمر در حال خدمات رسانی به سیلزدگان جنوب سیستان و بلوچستان هستند
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • ایمن سازی زیست محیطی حاشیه رودخانه کرج
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • اجرای طرح ایمن سازی مدارس در شهر جورقان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های دفاع مقدس در جنوب غرب خوزستان