Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@05:06:01 GMT

کنترل دولت وفاق ملی لیبی بر پایگاهی هوایی در جنوب

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۰۵۲۹

کنترل دولت وفاق ملی لیبی بر پایگاهی هوایی در جنوب

دولت وفاق ملی تسلط خود بر پایگاه هوایی "تمنهنت" در جنوب این کشور را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، ارتش مستقر در شرق لیبی تحت امر خلیفه حفتر امروز (پنج‌شنبه) از حملات مسلحانه به پایگاه "تمنهنت" در جنوب این کشور خبر داد در حالی که دولت وفاق ملی لیبی تسلط بر پایگاه مذکور را اعلام کرد. این پایگاه در کنترل نیروهای خلیفه حفتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیات "آشتفشان خشم" که از سوی دولت وفاق ملی علیه نیروهای حفتر در حال انجام است اعلام کرد، نیروهای حمایت جنوب وابسته به منطقه نظامی سبها اعضای چریک‌های شورشی در پایگاه نظامی تمنهنت را تحت تعقیب قرار دادند و این نیروها بر ۱۵ خودروی نظامی شبه‌نظامیان شورشی کودتاگر در این پایگاه تسلط یافتند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: لیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته

سرهنگ خلبان برزو فرجی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: خلبانان پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته با انجام ۶ پرواز امدادی توانستند در کمترین زمان ممکن مصدومانی را از استان‌های کرمانشاه و همدان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی این استان‌ها منتقل کنند.

وی افزود: هفته گذشته در پی درخواست مرکز فوریت‌های پزشکی شهرستان‌های قصرشیرین، دالاهو و همدان خلبانان این پایگاه طی عملیات مردم یاری با بالگرد در مناطق صعب‌العبور توانستند به ۶ نفر از هموطنان امدادرسانی کنند.

فرمانده پایگاه یکم رزمی هوانیروز کرمانشاه تصریح کرد: این مصدومین به علت سوختگی، تصادفات رانندگی، مشکلات تنفسی دچار مصدومیت شدید شده و نیاز فوری به مراقبت‌های ویژه داشتند که در کمترین زمان به بیمارستان‌های کرمانشاه و همدان منتقل شدند.

فرجی با اشاره به تفاهم‌نامه این پایگاه با وزارت بهداشت، بیان کرد: بالگردهای اورژانس هوایی پایگاه هوانیروز کرمانشاه وظیفه انتقال مصدومان و بیماران بدحال در مناطق دور افتاده، صعب‌العبور و… را به مراکز درمانی بر عهده دارد.

وی تاکید کرد: اورژانس هوایی این پایگاه مجهز به تیم پزشکی اورژانس، دستگاه کمک تنفسی، دستگاه شوک و احیا و جعبه کمک‌های اولیه است.

فرجی خاطر نشان کرد: اورژانس هوایی مستقر در استان‌های همدان، لرستان، کردستان و کرمانشاه تحت فرماندهی پایگاه هوانیروز کرمانشاه قرار دارد و در مواقع ضروری بیماران و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل می‌کند.

کد خبر 6089398

دیگر خبرها

  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • کاهش حضور آمریکا در آفریقا / حاکمان جدید ساحل آفریقا در پی کاهش روابط سیاسی و نظامی با فرانسه و آمریکا هستند/ نیجر حضور نیروهای آمریکایی را غیرقانونی اعلام کرد +فیلم    
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • شلیک ۳ موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاهی اسرائیلی
  • ضرورت توجه به سرمایه اجتماعی در تعامل مجلس و دولت/ وفاق و همدلی در اصفهان رو به ارتقا است
  • لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • اورژانس بانوان پایگاهی جدید برای خدمت رسانی مضاعف به بانوان
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد