Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: براثر بارش‌های شدید و فرسایش خاک در استان ۳۰ روستای استان دچار رانش شدند. ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۷ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از آزادشهر، محمدتقی زمانی‌نژاد ظهر امروز در افتتاح طرح هادی روستای قزلجه آق‌امام این شهرستان اظهارداشت: بارش‌های شدید و وقوع سیل در استان خسارت‌های زیادی به بخش‌های مختلف وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این حادثه سبب خسارت به 500 روستا و چهار شهرستان آق‌قلا، گمیشان، سیمین‌شهر و گنبدکاووس در استان شد.

مدیرکل بنیادمسکن استان افزود: 18 هزار واحد مسکونی در این سیل آسیب دیدند که از این تعداد هفت هزار و 300 واحد تخریب شده است و باید دوباره احداث شود. از 18 هزار واحد مسکونی خسارت دیده پنج هزار واحد شهری و مابقی در روستا قرار دارد.

رانش زمین 44 میلیارد تومان به واحدهای مسکونی آزادشهر خسارت زدلرستان| سیلاب به 15 روستای بیرانشهر خسارت زد؛ رانش زمین در 4 روستامحورهای مهرستان – ایرانشهر و مهرستان - سرباز بازگشایی شد

وی با اشاره به رانش زمین در 30 روستای استان بیان داشت: بارش‌های شدید سبب خسارت‌های زیادی به روستاها و جاده‌های کوهستانی و بالادست گلستان شد.

زمانی‌نژاد با بیان اینکه عمده خسارت‌های رانش زمین در مینودشت اتفاق افتاده است، ادامه داد: 188 واحد مسکونی در روستای قلعه قافه این شهرستان تخریب شده و باید جابه جا شود.

وی گفت: در آزادشهر یکهزار و 800 واحد مسکونی خسارت دیده که از این تعداد یکهزار و 52 واحد احداثی بوده و 400 پرونده در این زمینه برای دریافت تسهیلات تشکیل شده است.

مدیرکل بنیادمسکن استان گفت: کار بازسازی در همه شهرستان‌ها آغاز شده و در هر شهرستان سه تا پنج واحد مسکونی برای ساخت کلنگ‌زنی شده است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا مهرماه امسال با همکاری مردم همه واحدهای مسکونی خسارت دیده را نوسازی کنیم.

زمانی‌نژاد درباره رانش زمین در روستاهای نرگس چال و کشکک اظهارداشت: در سال گذشته دو روستای نرگس‌چال در آزادشهر و کشکک در رامیان دچار رانش شدند. تاکنون تنها 50 درصد اعتبارات موردنیاز برای تثبیت این روستاها پرداخت شده است. امیدواریم استانداری مابقی اعتبارات را پرداخت کند تا تثبیت این دو روستا انجام شود.

وی افزود: در روستای نرگس‌چال شمع به عمق 50 متر زده شد که در سیل اخیر آسیب چندانی ندید. در صورت تکمیل اعتبار برای روستای کشکک آب‌های سطحی و دیوراه حائل بین روستا و رودخانه جمع‌آوری و ترمیم می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان درباره اجرای طرح هادی در روستاهای گلستان بیان داشت: یکی از برنامه‌های بنیاد مسکن اجرای طرح هادی است. طرح هادی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت تهیه و تصویب شده است. در برخی روستاها فاز نخست اجرا و در برخی دیگر نیز باید طرح هادی این روستاها بازنگری شود.

وی یادآور شد: در دهه حساب 100 پروژه‌هایی به ارزش 46 میلیارد تومان کلنگ‌زنی و یا افتتاح شد. یکی از این پروژه‌ها افتتاح طرح هادی روستای قزلجه آق امام است. این طرح با یک ونیم کیلومتر طول، یکهزار و 500 مترمربع جابه جایی تیر چراغ برق و 15 هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ ت

R41471/P/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۰۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در کاشان با اشاره به اینکه ۱۷ گروه ارزیاب در استان مشغول ارزیابی خسارت‌های ناشی از سیل هستند، گفت: باید علت بروز حوادث ریشه یابی شود تا از بروز مشکلات مشابه جلوگیری شود.
منصور شیشه فروش افزود: در بحث جبران خسارت در بخش کشاورزی سیاست دولت این است که بیمه باید پرداخت کند چراکه سال گذشته هزارو۸۰۰ میلیارد ریال غرامت بیمه کشاورزی در استان اصفهان پرداخت شد.
وی گفت: همچنین در پی بارش‌های اخیر همچنین ۷۰ واحد مسکونی در شهرستان‌های کاشان، اردستان، آران وبیدگل در اثر سیل آسیب دیده است.
منصور شیشه فروش افزود: صندوق خسارت ساختمان‌ها از حوادث طبیعی در کشور تاسیس شده و بنیاد مسکن موظف شد، خانه‌های مسکونی که خسارت دیده اند را ثبت سامانه کرده تا صندوق یادشده جبران خسارت کند.
وی ادامه داد:بسته بودن مسیر طبیعی رودخانه‌ها از عوامل تشدید سیل است و باید با ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها مقابله شود.
شیشه فروش افزود: بارش‌های شبانه روز گذشته از قبل پیش بینی و اطلاع رسانی لازم به دستگاه‌ها شده بود و شهرستان به حالت آماده باش در آمده و تیم‌های عملیاتی به موقع وارد شدند و با محوریت فرمانداری و دیگر بخش‌ها برنامه ریزی لازم برای رفع مشکلات در دستور کار قرار گرفت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: بارش‌های رگباری باران در مقطع کوتاه موجب شد سیلاب و گل و لای از چند حوزه رودخانه‌ای کاشان فعال شود و مسیر رودخانه‌های حیدر و گازرگاه به شکل خاص فعال و از حوزه آبریز قهرود و جوینان و حوزه آبریز پایین دست «دره» سیلاب وارد و در بلوار امام رضا (ع) و محله گازرگاه فین بزرگ و یزدآباد آب جاری شد.
شهرستان کاشان با جمعیت ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • ریزش و تخریب یک واحد مسکونی فرسوده در شهر یزد بر اثر بارندگی
  • تخریب یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی در یزد
  • یک واحد مسکونی فرسوده بر اثر بارندگی تخریب شد
  • میزان خسارت بارش شدید باران و رانش در رامیان چقدر بود؟
  • بدون خسارت بودن رانش زمین در روستای کشکک رامیان
  • سیل به ۱۰ واحد مسکونی در سوادکوه خسارت وارد کرد
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد