Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@03:57:05 GMT

برداشت عسل بهاره از 50 هزار کلنی زنبور عسل در فسا آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۱۶۶۴

برداشت عسل بهاره از 50 هزار کلنی زنبور عسل در فسا آغاز شد

شیراز-ایرنا- برداشت عسل بهاره از بیش از 50 هزار کلنی زنبور عسل در این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود در فرجام کار، افزون بر 400 تن عسل مرغوب به بازار مصرف عرضه شود.

رئیس اداره بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی شهرستان فسا پنجشنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با ایرنا افزود: این تعداد کلنی زنبور عسل متعلق به بیش از 400 زنبوردار بومی و مهاجر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمد جواد جمال زاده اظهار داشت: زنبورداران مهاجر از استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و هرمزگان به این شهرستان عزیمت کرده اند و در جوار باغ ها، مزارع کلزا و دامنه های کوه مستقر شده اند.
وی ادامه داد: شهرستان فسا با برخورداری از بیش از چهار هزار و 300 هکتار انواع باغ مرکبات و یک هزار و 600 هکتار مزارع کلزا، آب و هوای معتدل و بهاری، محل مناسبی برای زنبورداران است.
جمال زاده بیان کرد: تخصیص اعتبار کوتاه مدت و بلند مدت، تسهیلات سرمایه در گردش و مواد مورد نیاز زنبورداران از جمله تهیه شکر و نوار زرد کنه، در رونق این صنعت در شهرستان فسا نقش قابل توجهی خواهد داشت.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9653 /6118

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد جهاد كشاورزي برداشت عسل فسا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۱۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد محمدی زاده اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: این شهر در ساحل خلیج فارس در منطقه دلوار قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهر‌های مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان دارد.

دیگر خبرها

  • چین بهاره برگ سبز چای در باغ‌های شمال
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • سیل و تگرگ، جان مزارع کازرون را گرفت + تصاویر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • گندم‌های ذخیره شده در مراکز روباز خوزستان خسارت ندیدند
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه