Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@20:29:51 GMT

برندسازی در صنایع دستی یزد بیش از پیش مورد توجه باشد

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۱۹۸۰

برندسازی در صنایع دستی یزد بیش از پیش مورد توجه باشد

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با بیان اینکه برندسازی در صنایع دستی یزد بیش از پیش مورد توجه باشد گفت: شناخت درست از بازار و مخاطب لازمه توسعه فروش صنایع دستی یزد است. ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۲ استانها یزد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، فاطمه دانش یزدی بعد از ظهر امروز در آیین آغازین دوره آموزشی «برندسازی و بازارشناسی در حوزه صنایع دستی» که در یزد برگزار می‌شود اظهار داشت: با توجه به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر رونق تولید در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، بسترسازی برای تولید، بازارشناسی و بازاریابی صنایع دستی به عنوان یکی از شاخص‌های مهم استان یزد و کشور که می‌تواند ارزش افزوده فراوانی باشد و جریان‌سازی ثروت آفرین و موثری را به همراه داشته باشد، دارای اهمیت فراوانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه باید به فکر بستری برای معرفی بیشتر و تهیه صنایع دستی با کیفیت باشیم، عنوان کرد: از این رو حمایت از صنایع دستی به ویژه برای بانوان فعال در این عرصه به عنوان پیشرانان کسب و کارهای نو و خدماتی می‌تواند اثرات شگرفی به همراه داشته باشد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد تصریح کرد: ما باید از این روحیه و عنصر توانمند حمایت کنیم و سیاست‌های دولت به ویژه در استان یزد هم بر همین مبنا پایه‌ریزی شده است.

31 میلیون دلار صنایع دستی از استان همدان صادر شدرئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی: روز بزرگداشت عطار روز گرامیداشت حکمت و معرفت استتسهیلات کم‌بهره برای حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی در اردبیل ارائه می‌شود

دانش‌یزدی عنوان کرد: در حوزه صنایع دستی، برندسازی اصلی مهم است چرا که وقتی یک برند شکل می‌گیرد، ساماندهی استاندارد کالا و مسیر فروش نیز سرعت مناسبی به دست می‌آورد زیرا مخاطب‌شناسی انجام گرفته و تولید کننده و ارائه کننده برند می‌داند که محصولش را چگونه ارائه کند و آن را به گردش اقتصادی پیوند بزند.

وی افزود: امروز اگر فروش ما دچار مشکل است و همچنان برخی ظرفیت‌های صادراتی استان در حوزه‌های مختلف صنایع دستی و تاریخی که اتفاقا فاخر و کم‌نظیر هم هست، به دلیل این است که بازارسنجی مناسبی صورت نگرفته و لازم است که روی این مسئله تمرکز بیشتری داشته باشیم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد با اشاره به اینکه امروز که در عرصه تولید به فکر رونق و توسعه هستیم، بعد مکمل این عرصه هم نیازمند تعالی و توجه است افزود: ما می‌توانیم بسته‌بندی، تولید، بازارشناسی، بازاریابی و فروش موثر را به شکل زنجیره‌ای شکل دهیم و به این وسیله توسعه در این بخش را فراهم کنیم.

دانش یزدی ادامه داد: از نگاه دیگر می‌توان گفت صنایع دستی به عنوان نمادی از فرهنگ، تمدن و هنر ملت ایران و خاصه استان یزد می‌تواند به عنوان نفیس‌ترین و ارزشمند‌ترین تولید داخلی به سمت اقتصاد پویا حرکت کند.

وی افزود: معرفی موثر محصول ذهنیتی مثبت در مشتری به وجود می‌آورد و او را تشویق به خرید کالا می‌کند، البته باید توجه داشت که برند یا نام تجاری تنها یک نام یا نشان نیست بلکه میزان مشخصی از اعتبار، اصالت و کیفیت را برای کالاهای تحت یک نام با خود به همراه دارد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری یزد تصریح کرد: بانوان فعال در این عرصه که هدف طرح آموزش پیش رو هستند، به رویکرد چند بعدی بودن محصول معرفی موثر و کیفیت در کنار یکدیگر توجه نمایند.

انتهای پیام/ش

R41376/P/S6,76/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۱۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون صنایع‌ دستی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس تفاهم‌نامه آموزشی منعقد شده، سربازان وظیفه مرزبانی استان تحت تعلیم و آموزش صنایع‌ دستی قرار خواهند گرفت.

وحیده رخشانی امروز دوشنبه در جلسه هماهنگی طرح آموزش سربازان بیان کرد: یکی از اولویت‌ها و ماموریت‌های اصلی این معاونت گسترش فرهنگ آموزش صنایع‌ دستی در حوزه‌های مختلف است که در این راستا آماده همکاری و مشارکت با تمامی دستگاه‌های اجرایی، نظامی و بخش خصوصی هستیم. 

معاون صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: در همین راستا رایزنی‌هایی در سطح کلان انجام شده است که ماحصل آن انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در زمینه آموزش‌های صنایع‌دستی با قرارگاه مرکزی مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح شد. 

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ماه جلسه عملیاتی شدن آن با حضور نمایندگان مرزبانی استان در محل معاونت صنایع دستی اداره کل برگزار و مقرر شد در مرحله اول تعداد ۱۰۰ نفر از سربازان وظیفه فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان از آموزش‌های مهارتی صنایع‌ دستی حین خدمت بهره‌مند شوند. 

به گفته رخشانی، این دوره‌ها از نیمه مردادماه آغاز شده و به مدت سه ماه ادامه خواهد داشت که بر اساس نیازسنجی و اعلام از سوی مرزبانی در رشته‌های گوهرشناسی و تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، چرم و معرق توسط معاونت صنایع‌دستی استان برگزار می‌شود. 

معاون صنایع دستی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در پایان نیز به برگزیدگان گواهینامه‌های پایان دوره مهارتی تعلق خواهد گرفت و می‌توانند از مزایای آن به منظور ایجاد کسب و کار استفاده کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • با توجه به شعار سال امکانات کشور و دستگاه‌های اجرایی باید در حمایت از تولید باشد/تلاش برای بومی سازی و تکیه بر توان داخلی
  • حمایت شرکت ملی مس از طرح‌های نوآورانه با هدف کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری
  • دریافت مهر اصالت برای پنج اثر از صنعتگران و هنرمندان چابهار
  • کشت الیاف «وش و کنف»؛ اقتصاد سبز در مازندران
  • بیمه هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد
  • ۱۷۴ هنرمند صنایع‌دستی مازندران بیمه شدند
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • سربازان مرزبانی سیستان و بلوچستان آموزش‌های صنایع‌ دستی را فرا می‌گیرند
  • توجه به اقتصاد خلاق یکی از راه‌های جهش تولید است