Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:34:06 GMT

عظمت ارتش جمهوری اسلامی قدرت تحرک را از دشمنان گرفته است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۲۰۵۶

عظمت ارتش جمهوری اسلامی قدرت تحرک را از دشمنان گرفته است

ایلام - ایرنا - فرمانده یگان پدافند ارتش آبدانان گفت: ارتش جمهوری اسلامی یکی از ارکان نظامی کشور در حفظ امنیت و اقتدار نظام در عرصه های داخلی و خارجی است و عظمت ارتش اسلامی در کنار دیگر نیروهای مسلح قدرت هرگونه تحرکات نظامی علیه ایران را از دشمنان گرفته است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ ستاد کیومرث نورالهی روز پنجشنبه در آئین گرامیداشت 29 فروردین و روز ارتش اظهار داشت: ارتش جمهوری اسلامی جزئی از بدنه انقلاب و به عنوان یکی از پشتوانه های اصلی نظام و کشور در همه عرصه ها شناخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با درایت و آینده نگری امام راحل (ره) مبنی بر تثبیت و ابقای ارتش بعد از فروپاشی رژیم پهلوی، این قوه نظامی بعد از انقلااب همواره با اجرای فرامین رهبری در خدمت نظام بوده است.
نورالهی یادآور شد: ارتش در برهه های حساس کشور حضوری به موقع و پررنگ داشته که از جمله این موارد می توان به مشارکت ارتش با دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در دستگیری هوایی عبدالمالک ریگی تورریست شرور اشاره کرد.
وی با بیان اینکه ارتش در همان بدو تجاوز عراق به ایران، به مصاف و کارزار با دشمن بعث وارد شد، افزود: عملیات های نظامی ارتش در مقابله با حملات صدام باعث شد رژیم بعث نتواند به اهداف خود دست یابد و سرعت پیشروی سربازان عراقی کاهش یافت.
وی اظهار داشت: ارتش هم اکنون نیز علاوه بر عرصه های نظامی، تسلیحاتی، دفاعی در حوزه های مختلف در خدمت ملت است و در سوانح و حوادث طبیعی چون سیل و زلزله خدمات صادقانه و بی مزد و منت ارتش در کنار سایر قوای نظامی محسوس و مشهود است.
نورالهی یادآور شد: بعد از سقوط رژیم پهلوی دشمنان و عناصر خودفروخته وحتی برخی افراد ساده لوح داخلی با بیان اینکه بدنه ارتش برگرفته از حکومت پهلوی است باید منحل شود، سعی داشتند که انقلاب تازه شکل گرفته ایران اسلامی را با این تفکر غلط از تنها قوه نظامی موجود در آن زمان تهی کنند.
وی افزود: اما دوراندیشی و داریت امام راحل و استقامت ایشان در برابر فشارها برای انحلال ارتش باعث ابقا و تثبیت این قوه نظامی و دفاعی شد و ارتش با حضور جوانان انقلابی و مکتبی جانی تازه گرفت و دوشادوش ملت و دولت و سایر نهادها به دفاع از انقلاب و نظام پرداخت و حضور به موقع ارتش از تجزیه برخی مناطق کشور جلوگیری کرد.
وی گفت: هم اکنون که کشور ایران اسلامی به برکت قوای مسلح و نظامی قدرتمند در سطح جهان و منطقه از اقتدار و جایگاه رفیعی برخودار است و توان مقابله نظامی با ایران از دشمنان گرفته شده است و دشمنان هجمه ها و فشارهای روانی، سیاسی و اقتصادی را جایگزین گزینه نظامی بر علیه ایران اسلامی کرده اند که به لطف خدا و بصیرت مردم و هوشیاری مسئولان این هجمه ها نیز بدون اثر و ابتر است.
رئیس سابق عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی هم گفت: جایگاه مکتبی و ارزشی ارتش از همان بدو پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بر همگان واضح و روشن است و این قوه نظامی همچون دیگر قوای مسلح کشور دارای شاخصه هایی چون شهادت طلبی، صبر و اسنقامت، حمایت از ولایت فقیه و همراهی با دولت و ملت است.
حجت الاسلام والمسلمین حسین مرادویسی افزود: ارتش به مانند دیگر نیروهای مسلح در نزد مردم و مسئولان از جایگاهی ارزشی برخوردار است و یکی از ارکان اقتدار و امنیت ایران اسلامی وجود یگان های مختلف ارتش جمهوری اسلامی است.
وی افزود: البته نیروهای مسلح به ویژه قشر بازنشسته این خانواده بزرگ منشا خدمات زیادی برای حفاظت از کیان کشور بوده اند و هستند و نباید دغدغه معیشت و اشتغال جوانان خود را نداشته باشند و باید مسئولان شرایط رفاه خانواده بزرگ نیروهای مسلح از جمله ارتش را فراهم کنند.
به گزارش ایرنا، در روز گرامیداشت ارتش از 14 نفر از ارتشیان جانباز، بازنشسته و آزاده استان ایلام تقدیر شد.
مجموع خانواده بزرگ ارتش استان ایلام اعم از جانباز، آزاده و بازنشسته و مسمتری بگیر 400 خانواده است و استان ایلام 300 شهید ارتشی را تقدیم انقلاب کرده است.
سه هزار و 400 الی 500 سرباز ایثارگر استان ایلام در دوران دفاع مقدس خدمت سربازی خود را در ارتش گذرانده اند.
7172/6119

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي همايش روز ارتش گراميداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۲۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور گفت: اقتدار دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور، ثمره وحدت، همدلی و یکپارچگی نیروهای مسلح تحت تدابیر فرمانده معظم کل قواست. - اخبار استانها -

بعه گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد محمدرضا معصومی در مراسم استقبال از کارکنان وظیفه جدید الورود به این منطقه پدافندی، با بیان اینکه توانمندی، همدلی و یکرنگی موجود بین نیروهای مسلح، تأمین کننده اقتدار و امنیت کشور است، گفت: امروز پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به‌روزترین و مجهزترین سامانه‌‌ها را در اختیار دارد و این واقعیتی انکارناپذیر است که نیروهای مسلح ما از قدرت برتر پدافند هوایی در منطقه برخوردار هستند و دشمنان نیز این را به خوبی می‌دانند.

وی افزود: به واسطه همت بلند و اعتماد به توانمندی جوانان و دانشمندان داخلی از محدوده شعار خارج و وارد عرصه عمل و به یک قدرت در منطقه تبدیل شده‌ ایم.

امیر سرتیپ دوم ستاد معصومی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با نثار جان خود در هشت سال دفاع مقدس از شرف، عزت و تمامیت ارضی نظام جمهوری اسلامی دفاع کردند، تصریح کرد: اگر امروز دانشمندان ما در علوم مختلف و سلاح‌های نظامی سرآمد جهانیان هستند به برکت خون شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه سربازان نماد ایستادگی و استقامت کشور هستند، تاکید کرد: سربازان چشمان بیدار جامعه بوده و جزو نیروهای بی‌ادعا در نیروهای مسلح هستند.

فرمانده منطقه پدافند هوایی شمال شرق کشور دوران مقدس سربازی را شاداب‌‌ترین زمان زندگی سربازان دانست و گفت: سربازان در ایثار، فداکاری، اسوه و نمونه بودن دارای کارکرد مثبت اجتماعی هستند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • وعده صادق قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را به نمایش گذاشت
  • حجاب نباید جامعه را دو قطبی کند/ دشمنی با ایران بازی با دم شیر است
  • فرمانده کل ارتش: ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند/ اگر باز هم خطایی سر بزند قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم/ زوایای مختلف عملیات‌ها 10 تا 20 سال بعد گفته می‌شود
  • جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • سفر به پاکستان و سریلانکا در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • برگزاری این سفر در مقطع فعلی پیام مهمی برای دشمنان و دوستان جمهوری اسلامی داشت
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • مراسم روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو