Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-26@06:49:35 GMT

دو رکن مهم قرآن و عترت از مساجد خارج شدند

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۲۰۶۴

دو رکن مهم قرآن و عترت از مساجد خارج شدند

به گزارش ایکنا از قم، سعید سعادتی معاون برنامه‌ریزی و توسعه ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور امروز 29فروردین‌ماه در نشست علمی ـ تخصصی اساتید قرآنی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب با محوریت مساجد که در دارالقرآن علامه طباطبایی قم برگزار شد، بیان کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب باید به مساله نسبت‌یابی توجه و اهتمام ویژه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با تاکید بر این‌که مباحث قرآنی و مساجد باید از بعد حاکمیت اسلام مطرح شود، افزود: ظواهری در مساجد کشورهای دیگر وجود دارد که شاید نگاه‌ها را نسبت به مساجد کشور نیز عوض کند ولی باید به مساله حکمرانی قدرت اسلام نیز توجه کرد؛ مساجد کشورهایی چون ترکیه و عربستان با آن ظواهر هیچ نقشی در حاکمیت اسلام ندارند.

سعادتی اظهارکرد: زمانی جامعه متدینین و حوزه محدود به مسجد بود ولی در زمان‌های دیگر اهل مسجد به درون حاکمیت رفتند و ارکان تصمیم گیری را در دست گرفتند.

معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی مساجد کشور ادامه داد: سامانه شورای عالی مساجد که به صورت آنلاین رصد می‌شود نشان از فعالیت 2 میلیون نوجوان و جوان در این سامانه دارد که عدد و رقم کمی نیست و لازم است برای این فعالیت‌های گسترده برنامه‌ریزی ذقیق انجام شود.

وی با اشاره به این‌که مقام معظم رهبری به بحث جوانان تاکید بسیاری داشت، گفت: قشر جوان مسجدی و بسیجی نقش مهمی در عمل به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی دارند.

وی با اشاره به این‌که برای بررسی وضع موجود باید آسیب‌شناسی چهاردهه‌ای داشته باشیم،بیان کرد: برخی اوقات با دستان خود هیئت مذهبی را از مساجد جدا کردیم و هم‌چنین این‌که موسسات قرآنی نیز از مساجد جدا شدند و دو رکن مهم قرآن و عترت را از مساجد خارج کردیم.

سعادتی اظهارکرد: طرح مسجد پایگی و خانواده بنیانی از جمله طرح‌های راهبردی کشور است که در حال حاضر در 100 مسجد تهران انجام شده‌است و امید است به سطح کشور نیز برسد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قم خبرگزاری بین المللی قرآن مساجد کشور موسسات قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۲۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس اداره آموزش و پرورش منطقه اشکنان گفت: بیش از ۶۰۰ دانش آموز از مناطق آموزش و پرورش لامرد، مهر، گله دار، علامرودشت و اشکنان در این دوره از مسابقات حضور داشتند.

مهدی راهپیما افزود: دانش آموزان در رشته‌های مختلف قرانی، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، گفتمان مهدوی، اذان و نماز با یکدیگر به رقابت پرداختند که برگزیدگان در نیمه اول خرداد و در مرحله استانی در شهر شیراز با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رییس اداره آموزش و پرورش منطقه اشکنان گفت: برای برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی به میزبانی اشکنان بیش از ۲۰۰ نفر از فرهنگیان و عوامل اجرایی همکاری داشتند.

شهرستان لامرد و شهرستان لامرد در جنوبی‌ترین نقطه از استان فارس و ۳۶۰ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران
  • رشد ۲۰ درصدی ثبت نام قرآن آموزان البرزی در سامانه حمد
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • مسابقات قرآن، عترت و نماز مدارس بیضا
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان اعلام شد
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • نتایج آزمون جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شد