Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@05:09:21 GMT

جاده آبادان - اهواز به علت سیلاب همچنان بسته است

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۲۳۰۴

جاده آبادان - اهواز به علت سیلاب همچنان بسته است

آبادان - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: سطح آب در محور آبادان - اهواز به گونه ای است که امکان تردد راحت و ایمن وجود ندارد و به این دلیل تا اطلاع بعدی این محور مسدود است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا، روز پنجشنبه اظهار داشت: برخی رانندگان برای دسترسی محلی مجبور به تردد در این محور هستند که به جاده اصلی منتهی می شود اما تعدادی از آنها به رغم هشدارهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای و پلیس راه بی توجه هستند در حالی که احتمال خطر در محور وجود دارد و ممکن است تردد در آن منجر به حوادث رانندگی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: از رانندگان درخواست می شود حتما نسبت به هشدار مسدود بودن این مسیر توجه کرده و مسیر جایگزین اهواز به خرمشهر که از لحاظ ایمنی سطح پایدار تری دارد را برای تردد انتخاب کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با بیان اینکه باز شدن مسیر اهواز به آبادان و بلاعکس با توجه به روان آب های دو طرف جاده، منوط به کاهش سطح آب است، گفت: شرایط در این محور به گونه ای پیش می رود که آب های اطراف جاده حتما باید خارج شوند، این درحالیست شیب منطقه به خروج آب سرعت داده اما سطح آب به شکلی است که شاید چند روز دیگر زمان نیاز باشد تا آب های اطراف جاده تخلیه شوند و سطح رویی آسفالت مشخص شود.
بهرامی نیا با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی محور دارخوین به شادگان وجود دارد، افزود: آب کنارگذر جاده این محور را در برگرفته است و با توجه به اینکه حجم زیادی از آب به سمت شادگان و در نهایت تالاب حرکت می کند، ممکن است در این نقطه نیز دچار مشکلاتی شویم.
وی تصریح کرد: راهداران سیل بندهایی را در کنار جاده ایجاد کرده اند تا از ورود آب به جاده جلوگیری شود ولی اگر مجبور به انسداد این محور شدیم، مسیرهای جایگزین، جاده آبادان به سمت سه راهی خور دورق به سمت شادگان و از سمت اهواز نیز مسیر بندر امام خمینی(ره) - سه راهی خور دورق و شادگان خواهد بود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به بالا آمدن سطح آب در جاده خرمشهر به اهواز از سمت منطقه جفیر، گفت: آب هایی کنار جاده وجود دارد اما در حال حاضر پیشروی در حدی نیست که مسیر دچار آبگرفتگی شود و اقدامات صورت گرفته نشان می دهد که این آب به سمتی هدایت می شود که مشکلی برای جاده ایجاد نکند اما آبهایی در خود مزارع و زمین های اطراف جاده سرگردان هستند که احتمال بالا آمدن آب دور از انتظار نیست اما بعید است که جاده خرمشهر به اهواز درچار مشکل شود.
بهرامی نیا در خصوص بالا آمدن سطح آب در محور آبادان به سمت سربندر با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی این محور بسیار ضعیف است، افزود: در حال حاضر در این مسیر آب با سطح جاده حدود 2 متر فاصله دارد و باید منتظر باشیم و ببینم حجم آبی که در این منظقه جاری است به چه شکل پیشروی می کند و اگر سطح آب بیش از این در محور بالا نیامد و مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: مسیرها در طول شبانه روز در حال رصد و نظارت هستند و بازگشایی آبراه ها انجام شده است اما حرکت آب در مناطق مختلف مهم است و تلاش ها در این راستا است که آب در مسیرهایی هدایت شوند که تردد مردم در محورها دچار مشکل نشود.
وی با تأکید بر اینکه آمادگی داریم تا در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکل نسبت به رفع آن اقدام کنیم، گفت: با فروکش کردن آب در اولین فرصت نسبت به ترمیم مقاطع و بازگشایی محورهای دچار مشکل اقدام خواهیم کرد.
بهرامی نیا در خصوص بازگشایی محورهای روستایی اظهار داشت: مسیر 30 روستا در 14 محور استان تاکنون بازگشایی شده اند و به مرور در جاهایی که سطح آب پایین می آید نیروهای راهداری وارد عمل می شوند تا در کوتاه ترین زمان ممکن مسیر را به زیر بار ترافیک ببرند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان در خصوص خسارت وارده شده به جاده های استان تصریح کرد: آخرین برآورد خسارت به جاده و ابنیه ها 604 میلیارد تومان بود اما جاده ها باید از آب خارج شوند تا برآورد دقیق تری صورت بگیرد.
وی ادامه داد: در بارندگی هایی که از سال 97 شاهد بودیم، استان خوزستان کمترین تخریب پل ها را داشته است و علیرغم حجم بالای بارندگی ها، روان آب ها، سیلاب ها و آب های رهاسازی شده که از زیر این پل ها عبور کردند، کمتر از 10 پل تخریب شدند و این امر نشان می دهد پاکسازی حریم رودخانه ها در کنار پل ها به خوبی صورت گرفته است.
بهرامی نیا گفت: به دلیل آب شستگی های زیادی که صورت گرفت، حدود 300 ابنیه فنی خوزستان در مسیرها که عمدتا پل و آبرو هستند دچار آسیب شده اند و نیاز به تعمیر دارند.
به گزارش ایرنا افزایش حجم آب (دبی) رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در استان خوزستان شده است.
7104/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۲۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محور هراز بازگشایی شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، محور هراز در استان‌ مازندران با تلاش عوامل راهداری بازگشایی شد.

محور هراز به دلیل بارش شدید باران و احتمال ریزش سنگ در هر دو مسیر رفت و برگشت مسدود شده بود.

مسدود شدن یک جاده مهم به دلیل باران شدید و ریزش سنگ | تا اطلاع ثانوی هر دو مسیر رفت و برگشت بسته است کد خبر 846680 برچسب‌ها استان مازندران ترافیک - جاده‌ای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای خبر مهم

دیگر خبرها

  • کرمان همچنان زیر چتربارش‌های بهاری
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • عملیات روکش آسفالت محور طبس – یزد آغاز شد
  • مسدود شدنِ سه محور مواصلاتی در استان یزد
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ
  • کمربندی دلیجان به طول ۶ کیلومتر آسفالت می‌شود
  • همچنان ۱۰۱ راه روستایی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • محور هراز بازگشایی شد
  • انسداد محور کرج کندوان لغو شد
  • انسداد محور کرج ـ کندوان لغو شد