Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:09:09 GMT

ارایه خدمات پزشکی در مناطق سیل زده کشور ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۳۱۱۷

ارایه خدمات پزشکی در مناطق سیل زده کشور ادامه دارد

آبادان - ایرنا - رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: ارایه خدمات پزشکی در مناطق سیل زده کشور تا لحظه آخر ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا پیرحسین کولیوند شامگاه پنجشنبه در بازدید از دهستان دریسیه شادگان اظهار داشت: متاسفانه در خوزستان خسارات زیادی وارد شده و 174روستا یا در محاصره و یا اینکه در عمق آب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خدمات پزشکی در این بحران بسیار مهم بود، که در مناطق سیل ‌زده در حال ارائه است، این خدمات در پایگاه ‌ها و کمپ‌ های اسکان اضطراری ارائه می ‌شود.
رئیس سازمان اورژانس کشور با تقدیر از روسای دانشگاه ‌های علوم پزشکی آبادان و اهواز گفت: نیروهای اورژانس و پزشکان متخصص در محل‌ ها حضور دارند و در آبادان شاهد بودیم که پزشک متخصص داخلی و نیروهای بهداشت محیط و مبارزه با بیماری ‌ها به صورت مستمر در حال بررسی وضعیت افراد سیل‌ زده هستند.
کولیوند تصریح کرد: با وجود حجم بالای این حادثه تا به امروز حتی یک مورد بیماری واگیر نداشتیم، دارو و اقلام و تجهیزات پزشکی نیز کمبود محسوسی ندارند و در صحبت با مردم ایشان از خدمات پزشکی ابراز رضایت کردند.
وی افزود: 20 دستگاه آمبولانس، 6 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 2بالگرد و 20 تیم ویژه فوریت ‌های پزشکی با نیروهای خبره وارد استان خوزستان شده و می ‌شوند.
کولیوند تصریح کرد: تیم‌ های پرستاری خبره نیز به مناطق سیل‌ زده اعزام شده ‌اند و گروه ‌های پزشکی بر اساس درخواست روسای دانشگاه‌ های علوم پزشکی منطقه تامین خواهند شد تا خوزستان به صورت کامل از این بحران خارج شود.
به گزارش ایرنا سیلاب ناشی از طغیان رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در خوزستان شده است.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 250 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده و حدود 400 هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب قرار گرفتند.
مناطقی از 12شهرستان خوزستان گرفتار سیلاب هستند.
7104/6068

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيل 98 سازمان اورژانس آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟

ایسنا/خوزستان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان آخرین وضعیت دریافت مجوز راه‌اندازی رشته پزشکی در واحد اهواز را تشریح کرد.

علی افروس در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تا پایان اردیبهشت‌ماه آخرین اکیپ بازرسی وزارت بهداشت، از امکانات دانشگاه آزاد خوزستان بازدید خواهند کرد تا مجوز نهایی جذب دانشجوی پزشکی عمومی صادر شود.

وی ادامه داد: تیم اعضای هیات علمی برای این رشته نیز در حال تکمیل است و در صورت تایید امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه توسط بازرسان، از ترم مهرماه در واحد اهواز دانشجوی پزشکی پذیرفته خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با اشاره به روند فراهم‌آوری امکانات مناسب آموزش پزشکی، گفت: تجهیزات آزمایشگاهی در وضعیت خوبی قرار دارند و البته نواقض جزئی هم وجود دارد که در حال رفع است. مرکز مهارت‌های پزشکی نیز در حال توسعه است. با دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز نیز توافق کرده‌ایم که برای آموزش بالینی دانشجویان از بیمارستان‌های آموزشی گلستان، سینا و... به صورت مشارکتی استفاده کنیم.

افروس عنوان کرد: مجوز مرحله اول دانشکده پزشکی برای رشته پزشکی است و در مرحله بعد، رشته‌های داروسازی و دندانپزشکی نیز اضافه خواهد شد. تنها منتظر مجوز نهایی وزارت بهداشت برای رشته پزشکی هستیم که تا پایان اردیبهشت‌ماه تعیین تکلیف خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • صدور مجوز جذب ۳۰۰‌معلم برای مناطق محروم و صعب‌العبور در هرمزگان
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • ارایه خدمات درمانی به بیش از ۲۷۰۰ نفر در سطح استان 
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • «پزشکی» دانشگاه آزاد اهواز به ترم مهرماه می‌رسد؟
  • ارائه خدمات پزشکی رایگان در منطقه محروم بارز و شوارز