Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@15:36:00 GMT

غذا بهانه شادی و در کنار هم زیستن است

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۳۲۷۹

غذا بهانه شادی و در کنار هم زیستن است

به گزارش خبرنگار مهر، یحیی رحمتی شامگاه پنجشنبه در آئین گشایش پنجمین جشنواره غذای اکو- جاده ابریشم در محل سالن اجتماعات مهرانه شهر زنجان افزود: برگزاری این جشنواره با استقبال روبه‌رو شده است.

وی اظهار کرد: امسال از ۱۴ کشور خارجی در جشنواره غذای اکو سفیر حضور دارند و ازجمله سفرا و دیپلمات‌هایی که در این جشنواره حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان گفت: سوریه، پاکستان، چین، لبنان، یمن، اوکراین، افغانستان، تاجیکستان، عراق، ترکیه، هندوستان، بنگلادش، فلسطین و آذربایجان نیز آشپزهای خود را به این جشنواره اعزام می‌کنند.

رحمتی تأکید کرد: امسال ۱۹ استان گیلان، مازندران، گلستان، آذربایجان شرقی، همدان، سمنان، یزد، کردستان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، البرز، تهران، خوزستان، اصفهان، مرکزی، قزوین، بوشهر، فارس و زنجان در ۳۰ غرفه حضور دارند.

وی افزود: تفاوت‌های قومی، نژادی، سیاسی و زبانی هیچ‌گاه نتوانسته مانع تعامل و نزدیکی ملت‌ها شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان ابراز کرد: غذا یکی از اشتراکات جوامع مختلف بوده و بهانه گفت‌وگو بین انسان‌ها بوده و هدیه امنیت به میهمان و ارزشمندترین میراث معنوی بشر است.

رحمتی ابراز کرد: اهمیت، ارزش و جایگاه غذا در حیات و سلامت بشر ویژه است و غذا بهانه شادی و در کنار هم زیستن است و شرکت‌کنندگان در این جشنواره پیام برادری و فرهنگ اصیل ایرانی را به ارمغان خواهند برد.

پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو-جاده ابریشم شامگاه پنج شنبه با حضور سفرا و دیپلمات‌های ۹ کشور جهان، نمایندگان سازمان همکاری اقتصادی اکو، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی کشور و استاندار زنجان و آشپزهای کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم آغاز به کار کرد.

در این مراسم سفرای یونان، کرواسی، اندونزی، اتریش، قزاقستان و ترکمنستان و دیپلمات‌های اندونری، ترکمنستان، ترکیه، افغانستان، تاجیکستان، عمان و نیز نمایندگان تجاری سفارت روسیه، معاونین و اعضای سازمان اکو و مدیران وزارت امور خارجه حضور داشتند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، استاندار زنجان و مدیران استانی همراه با اساتید و دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین از دیگر مهمانان این رویداد غذایی بین‌المللی هستند.

در پنجمین جشنواره بین‌المللی غذای اکو-جاده ابریشم آشپزهای کشورهای عضو اکو و جاده ابریشم طی ۴ روز به طبخ غذاهای بوم و منطقه خود خواهند پرداخت.

این جشنواره ۲۹ فروردین الی ۱ اردیبهشت ماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی زنجان-کاسپین برگزار خواهد شد.

کد خبر 4594817

منبع: مهر

کلیدواژه: یحیی رحمتی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری جشنواره آش و غذاهای سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در اسپانیا راه یافت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، انیمیشن کوتاه «در سایه سرو» به کارگردانی حسین ملایمی و شیرین سوهانی از جدیدترین تولیدات پویانمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که در جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انیمایو» اسپانیا به نمایش در می‌آید.

انیمیشن «در سایه سرو» پیش از این نیز در بخش مسابقه فیلم‌های انیمیشن کوتاه بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ریور ران» آمریکا نمایش داده شد، این پویانمایی با حضور در این جشنواره شانس خود را برای دستیابی به فهرست اولیه فیلم‌های کوتاه معرفی شده برای جایزه اسکار امتحان می‌کند.

این دومین حضور انیمیشن «در سایه سرو» در جشنواره مورد تأیید اسکار به شمار می‌رود، جشنواره بین‌المللی انیمیشن «انیمایو» در جزایر قناری اسپانیا برگزار می‌شود و از جشنواره‌های معتبر انیمیشن اروپا و مورد تایید اسکار است.

از میان بیش از ۱۶۰۰ فیلم، تنها ۶۵ فیلم به بخش مسابقه رسمی راه یافته و برنده جایزه بزرگ جشنواره انیمیشن «انیمایو» با دریافت جایزه نقدی ۳ هزار یورویی راهی اسکار ۲۰۲۵ خواهد شد.

نوزدهمین جشنواره انیمیشن «انیمایو» از ۱۹ تا ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ (۸ تا ۱۱ می ۲۰۲۴) در کشور اسپانیا در حال برگزاری است.

کد خبر 6100748 سید امیر شایان حقیقی

دیگر خبرها

  • «در سایه سرو» به جشنواره مورد تایید اسکار در اسپانیا راه یافت
  • زنجان میزبان محفل شعر قرار خبرگزاری تسنیم شد
  • ابتکار شهرداری سمنان برای تقویت گردشگری جاده ابریشم ایران
  • یک دورهمی با حضور معلمان فرهیخته و پیشکسوت
  • جشنواره گردشگری جاده ابریشم سمنان برگزار می‌شود
  • توسعه پایگاه‌های امداد جاده‌ای استان زنجان در دستور کار است
  • سمنان میزبان جشنواره «تاسکا» شد
  • ثبت نام در جشنواره‌های بین المللی و فناوری خوارزمی آغاز شد
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد