Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت الاسلام و المسلمین فاکر در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب با محوریت مساجد که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، گفت: هدف از برگزاری نشست، بررسی گام دوم انقلاب و منشور انقلاب در 40 سالگی دوم و تدوین نقشه راه برای رسیده به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی در عرصه داخلی و خارجی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر علمی نشست افزود: این بیانیه به قدری ارزشمند بوده و از جایگاه بالا و والایی برخوردار است که همایش های بزرگ علمی می طلبد تا راهکارهای تحقق آن بررسی شده و اقدامات عملی برای تحقق آن انجام گیرد.

 

وی تأکید کرد که رساله ها و مجلات مختلفی نیاز است تا این مهم محقق شود اما مشکلی برای برگزاری نشست های علمی کوچک برای کنکاش آن وجود ندارد.

 

حجت الاسلام و المسلمین فاکر با اشاره به 30 سرفصل عمده در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: این سرفصل ها به اضافه صدها مساله ریز و درشت، تغدیه خوبی برای محافل علمی و پژوهشی به شمار می آید و ان شاء الله روزی شاهد تحقق علمی آنها در همه محافل علمی و آموزش و تحقق عملی آنها در میدان های مختلف باشیم.

 

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی مساجد حلقه وصل میان اقشار مختلف جامعه به شمار می آید. قرآن جامع است و هر آنچه بشریت نیاز دارد را در خود جای داده است و مسجد نیز جایگاه قرآن است. جامعیت مسجد و قرآن می تواند به هم پیوند خورده و متخصصان قرآنی می توانند از این جامعیت برای هر قشری استفاده کنند.

 

دبیر انجمن علمی قرآن پژوهان با اشاره به اینکه مسجد جایگاه قرآن است و هر کار دیگری در مسجد باید در این راستا صورت گیرد، خاطرنشان ساخت: قرآن کریم مرکز تشکیل کتابخانه در مسجد است. همه افرادی که در مسجد حضور می یابند با هر ملیت و قومیت با هم در قرآن مشترک هستند.

 

وی تصریح کرد: باید نقش کانون مساجد و قرآن و عنصر قرآن پژوهان را مورد بررسی قرار دهیم تا به راه های تحقق اهداف گام دوم انقلاب برسیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین فاکر نسبت به عدم رونق مساجد ابراز نگرانی کرد و گفت: برخی مساجد رونق چندانی ندارند و باید کاری کنیم که جوانان به مسجد جذب شوند و از آنها بخواهیم به آموزه های قرآن عمل کنیم. این در حالی است که ما 24 هزار کانون فرهنگی هنری و 12 هزار کتابخانه و 1500 خانه تخصصی قرآنی داریم و 2 هزار مربی در مساجد داریم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انجمن علمی جامعه قرآن کانون های فرهنگی مسجد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون مقاومت خواهر و برادر

سرهنگ پاسدار محمد حسن آهنگر، مسئول معاونت تربیت و آموزش سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان  گفت: نشست ها‌ی تربیت وتعالی به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه وبسیج، حول محور سه عنوان مهم حجاب و عفاف، شعار سال و اندیشه‌های شهید مطهری در قبال جنایات صهیونیست‌ها در حوزه‌های مقاومت برگزار شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به برنامه ریزی انجام شده در سپاه‌های شهرستانی و نواحی مقاومت، نشست‌های تربیت و تعالی در حوزه‌های مقاومت و کانون‌ها با موضوع‌حجاب و عفاف که از مباحث روز کشور است، برگزار شد.

آهنگر با اشاره به اهمیت عفاف و حجاب برای جامعه بشری، تصریح کرد:مربیان در نشست‌های تربیت و تعالی، با استناد به آیات قرآن کریم و روایات اهل بیت علیهم‌السلام و کلام امامین انقلاب نسبت به نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان نسبت به این موضوع تبیین و روشنگری کردند.
این مقام مسئول ضمن تاکید بر این مسئله که تلاش در جهت تحقق شعار سال، یک وظیفه عمومی است، خاطر نشان کرد: شعار سال و انتظارات مقام معظم رهبری (حفظه الله) در تحقق این شعار از مباحث مهم دیگری بود که؛ مربیان راهکار‌هایی را برای حضور قدرتمند بسیجیان در تحقق این مهم ارائه دادند.

 تبیین تفکرات و اندیشه‌های شهیدمرتضی مطهری در خصوص جنایات اسرائیل از دیگر موضوعات نشست بود که آهنگر به آن اشاره کرد و یاد آور شد:وحدت و یکپارچگی، راه نجات امت اسلام است.

وی با بیان اهمیت برگزاری نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون مقاومت خواهر و برادر تصریح کرد: معاندین و دشمنان قسم خورده این مرز وبوم و یژه شیطان بزرگ، در پی برهم زدن امنیت و وحدت مردم ایران خصوصا استان سیستان و بلوچستان هستند تا از این رهگذر به مقاصد شوم خود دست یابند

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست‌های تبیین و تعالی در ۲۸۰ حوزه و کانون مقاومت خواهر و برادر
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار به معنای «میدان و عرصه» در رشت
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»