Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@11:59:33 GMT

سوئیس هم به راه ابریشم چین ملحق می شود

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۳۵۲۲

سوئیس هم به راه ابریشم چین ملحق می شود

پکن- ایرنا- به رغم مخالفت های آمریکا شمار بیشتری از کشورهای اروپایی علاقه مند به امضای توافقنامه راه ابریشم نوین با چین هستند و سوئیس پس از ایتالیا برای الحاق به این برنامه اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش ایرنا روزنامه اس سی هنگ کنگ روز جمعه نوشت، ایتالیا با نادیده گرفتن مخالفت های آمریکا و برخی از کشورهای اروپایی یادداشت تفاهم الحاق به این برنامه را سال جاری میلادی امضا کرد و حالا نوبت به سوئیس رسیده است و این کشور امضای این سند را برای رشد اقتصادی موثر می داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سوییس اعلام کرده است اگر کشوری بخواهد از رشد اقتصادی حمایت کند باید برنامه های مختلفی داشته باشد و امضای این توافقنامه با چین برای همین منظور است.
این خبر در شرایطی اعلام می شود شهر پکن پایتخت چین خود را برای برگزاری دومین نشست بین المللی همکاری راه ابریشم در پایان ماه جاری میلادی آماده می کند و انتظار می رود سران و مقام های بیش از 40 کشور و مسئولان بیش از 100 کشور و سازمان بین المللی در آن شرکت کنند.
'اولی مارور' رییس جمهوری سوئیس در ماه جاری میلادی از چین دیدار می کند و ملاقاتی با شی جین پینگ رییس جمهور این کشور خواهد داشت و بر اساس این گزارش توافقنامه ملحق شدن این کشور به راه ابریشم روی میز است تا به امضای طرفین برسد .
سوئییس یک وزنه سنگین غربی محسوب می شود و پیوستنش به برنامه راه ابریشم چین به دلیل اینکه این کشور میزبان بسیاری از بانک های بین المللی است و از قدرت اقتصادی بالایی برخوردار است، خبری خوشایند برای چین و ناخرسند کننده برای آمریکا محسوب می شود.
ایتالیا اولین کشور از گروه هفت بود که این توافقنامه را با چین امضا کرد و آمریکا که درگیر یک نبرد تجاری با بزرگ با پکن است، بشدت از این بابت به خشم آمد.
کشورهای مختلف دنیا بتدریج در حال مخالفت آشکار با راهبردهای یکجانبه آمریکا هستند و پیوستن ایتالیا به عنوان نخستین کشور غربی به این برنامه نشان می دهد که رشد همکاری های اقتصادی و تجاری کشورها اولین گزینه آنهاست و در این میان آنها به مخالفت های آمریکا توجهی نشان نمی دهند.
وزارت دارایی سوئیس با انتشار بیانیه ای از امضای این توافق در جریان سفر روزهای 28 و 29 آوریل رییس جمهوری این کشور به چین خبر داده و آن را باعث گسترش همکاری های مالی، زیربنایی و سرمایه گذاری فراتر از مرزهای چین و آسیای مرکزی و اروپا دانسته است.
آساق**231**1904**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد چين سوييس راه ابريشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لژیونرها به تیم ملی والیبال ملحق شدند

به گزارش همشهری آنلاین، تمرینات تیم ملی والیبال از نیمه فروردین ماه سال جاری با حضور کادر فنی ایرانی و با هدایت پیمان اکبری زیر نظر پائز و لئوناردو آغاز شد و موتا پائز سرمربی برزیلی - فرانسوی از پنجم اردیبهشت با حضور در تهران هدایت تمرینات را به دست گرفت.

سرمربی برزیلی – فرانسوی تیم ملی والیبال ایران در ادامه اسامی ۱۸ بازیکن را برای حضور در ادامه تمرینات اعلام کرد و علی رمضانی، محمدطاهر وادی، مهدی رضایی، امیرحسین صداقت، محمدرضا حضرت‌پور، آرمان صالحی، پوریا حسین خانزاده، مبین نصری، شهروز همایون‌فرمنش، امیرحسین ساداتی، میثم صالحی، علی شفیعی، مهدی جلوه، محمد ولی‌زاده، علیرضا فراهانی مصلح‌آبادی، متین احمدی، مرتضی شریفی، امیررضا سرلک از دهم اردیبهشت، تمرینات خود را به صورت جدی‌تر زیر نظر کادر فنی پیگیری کردند.

طبق برنامه قرار بود لژیونرها به محض پایان کار خود در لیگ‌های باشگاهی به جمع اردونشینان افزوده شوند و در همین راستا جواد کریمی و امیرحسین اسفندیار به محض بازگشت به تهران با نظر کادر فنی از صبح امروز (یکشنبه) به جمع ملی‌پوشان پیوستند.

میلاد عبادی‌پور هم که چهار صبح وارد تهران شد، به همراه محمد بربست و امین اسماعیل‌نژاد از بعد از ظهر به تمرینات ملحق خواهند شد.

علی‌اصغر مجرد هم بعد از ظهر امروز به تمرینات اضافه خواهد شد و در خصوص ادامه حضورش در تمرینات توسط کادر فنی و پزشکی تصمیم‌گیری خواهد شد.

وحید مرادی به عنوان سرپرست گروه و مدیر تیم، امیر خوش‌خبر (سرپرست اردو)، مائوریسیو موتا پائز (سرمربی)، پیمان اکبری (دستیار اول)، لئوناردو افونسو، عبدالرضا علیزاده، علی فتاحی و نوید مشجری (مربیان)، مارسلو زنگراند (بدنساز)، محمدامین شاکری (آنالیزور)، علی حدادی (فیزیوتراپ) و محمدناصر نقره‌ ای به عنوان ماساژور اعضای معرفی شده کادر فنی تیم ملی والیبال ایران در رقابت‌های لیگ ملت‌های ۲۰۲۴ هستند.

کد خبر 849353 منبع: ایسنا برچسب‌ها ویژه ورزشی والیبال - ایران

دیگر خبرها

  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • اوکراین و غرب آمادگی گفت‌وگوی جدی با روسیه را ندارند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • لژیونرها به تیم ملی والیبال ملحق شدند
  • عادی سازی روابط با اسرائیل، شرط امضای توافقنامه دفاعی آمریکا و عربستان
  • گردشگری ایران در مسیر جاده ابریشم
  • ۹ قانون عجیب که فقط در کشور سوئیس وجود دارد!