Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@01:06:11 GMT

کمک به ماليات ستاني، با رصد «مزرعه تا سفره»

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۳۸۵۲

کمک به ماليات ستاني، با رصد «مزرعه تا سفره»

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- مديرعامل مرکز ملي شماره ‌گذاري کالا و خدمات ايران (ايران کد) گفت: اين مرکز مي تواند با تعريف کد ملي منحصربفرد براي انواع مختلف کالاها، مسير مزرعه تا سفره را به خوبي رصد کند که کمک قابل توجهي براي سازمان امور مالياتي در شناسايي و اخذ ماليات خواهد بود.

«عليرضا ملکي» امروز (جمعه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي ايرنا افزود: گستردگي فعاليت هاي اين مرکز مي تواند از بار فعاليت هاي سازمان هايي همچون بيمه، ماليات، گمرک، ستاد مرکزي مبارزه با قاچاق کالا و ارز و غيره در کشور بکاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين مقام مسئول اظهار داشت: هدف مرکز ملي شماره ‌گذاري کالا و خدمات ايران شفاف سازي، تسهيل تجارت، جلوگيري از قاچاق، شبکه کردن همه عرضه کنندگان و متقاضيان کالاها و خدمات و توسعه زنجيره تامين است.
ملکي ادامه داد: استفاده از کدهاي ملي توليدي اين مرکز براي محصولي نظير گوشت قرمز، مشخص کننده مواردي همچون تغذيه دام، محل کشتارگاه، قصاب مربوطه، بسته بندي کالا، چگونگي حمل آن، توزيع کننده عمده گوشت، فروشگاه محل عرضه آن و غيره است و همه اين اطلاعات در بارکد ياد شده تعريف مي شود.
وي خاطرنشان کرد: به اين ترتيب، همه عوامل مزرعه تا سفره با هم شبکه شده و زنجيره تامين معني مي يابد که تسهيل در تجارت را نيز با خود به همراه دارد.
مديرعامل ايران کد تاکيد کرد: علاوه بر آن، حتي مي توان در سطح بين الملل بازارهاي بيشتري را شناسايي کرد و قدرت رقابت پذيري محصولات کشورمان را افزايش داد.
وي کمک ايران کد در مبارزه با قاچاق کالاها را يادآور شد و گفت: همچنين مردم و مصرف کنندگان مي توانند با برخي اپليکيشن هاي قابل نصب بر روز تلفن هاي همراه به اصالت کالاهاي مصرفي پي ببرند، زيرا هر يک از کالاها از کدهاي ملي منحصر بفردي برخوردار مي شوند که قابل رصد و پيگيري است.
ملکي بيان داشت: همچنين اصالت کالاهاي وارداتي را مي‌توان از همين طريق مشخص کرد و هنر- صنعتي نظير فرش دستباف ايراني را مي‌توان به اين شيوه از خطر کپي کاري توسط ديگر کشورها و محصولاتي همچون زعفران و خرماي ايراني را از خطر فله فروشي حفظ کرد.
وي اظهار داشت: در زمينه کسب و کارهاي الکترونيکي در کشور، هنوز در آغاز راه هستيم و اميد مي رود توسعه خدمات مرکز ملي شماره ‌گذاري کالا و خدمات ايران به توسعه اين کسب و کارها و بهبود آنها در کشور کمک کند.
به گزارش ايرنا، مرکز ملي شماره‌گذاري کالا و خدمات ايران با سابقه بيش از 23 ساله در کشور به عنوان عضو رسمي سازمان GS1 جهاني، با شناسايي بيش از سه ميليون و 600 هزار قلم کالاي توليدي يا وارداتي به عنوان يکي از 12 مرجع رسمي کشور در حوزه‌ شناسايي به شمار مي‌آيد.
اين مرکز بر مبناي استانداردهاي سازمان جهاني GS1، اقدام به ارائه‌ کدهاي استاندارد Global Trade Item Number) GTIN) براي شناسايي اقلام تجاري و (GLN) Global Location Number براي شناسايي موجوديت‌ها (فيزيکي، حقوقي يا حقيقي) مي کند.
همچنين از سال 1385 اين مرکز توانسته است نظام ملي طبقه‌بندي کالا در کشور (ايران‌کد) را راه‌اندازي کند و يک پايگاه داده‌ ملي و يکپارچه از اقلام کشور را تشکيل دهد.
اقتصام*3065**9189
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است

‌به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری، با عنوان این مطلب که ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند، گفت: هم اکنون خدمات درمان ناباروری در همه مراکز دولتی کاملاً رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالا است که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد.

وی افزود: به روایت آمار، کودکان ناشی از سزارین نسبت به کودکان ناشی از زایمان طبیعی خطر ابتلاء به آسم و بیماری تنفسی شأن بیشتر است.

جباری گفت: تجهیز خوابگاه‌های متأهل دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی، کاهش نوبت شب کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

وی به اجرای منشور کرامت مادری اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا دو سال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند.

کد خبر 6088342 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ایران صادرکننده خدمات مهندسی و تکنولوژی های روز دنیاست
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • برداشت سه تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد مرکز زواره
  • برداشت ۳ تُن گل محمدی ارگانیک از مزرعه تحقیقاتی دانشگاه آزاد زواره
  • لزوم نظارت بر تولید نان از مزرعه تا سفره
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • ◄ مالیات از درآمدی که مربوط به رانندگان کامیون نیست
  • برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد
  • روزنامه شرق : گول قفسه این روزهای فروشگاه ها را نخورید؛ برنج خارجی هم کم کم از سفره مردم پر می‌کشد