Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت: بیانیه گام دوم انقلاب دارای مبانی قرآنی قوی است لذا ما در دانشگاه علوم و معارف قرآنی اقداماتی را آغاز کردیم و میثاق نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری ارائه دادیم و وظایفی را به عهده گرفتیم. ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام سید محمد نقیب در نشست علمی تخصصی اساتید قرآنی با موضوع نقش جامعه قرآنی در تحقق گام دوم انقلاب اسلامی با محوریت مساجد که در بیت علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار داشت: رابطه قرآن و مسجد و وظایف مسجد و مسجدیان از منظر قرآن باید مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راهکار در این زمینه تابع چندین شرط است، نخست اینکه باید مشخص شود که ائمه جماعت چه آموزش‌هایی فراگرفته‌اند و چه شخص یا نهادی در کشور متولی این اقدام است و همچنین جاذبه‌های مسجد مشخص شود و در اخذ تصمیم‌ها باید تابع‌های سیاسی و اقتصادی و اخلاقی تأثیرگذار را در نظر بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ادامه داد: در زمینه تحقق بیانیه گام دوم انقلاب باید جلسات متعدد، نشست‌ها و همایش‌های علمی برپا و بررسی‌های دقیقی به لحاظ قرآنی شود.

نقیب افزود: این بیانیه دارای مبانی قرآنی قوی است لذا ما در دانشگاه علوم و معارف قرآنی اقداماتی را آغاز کردیم و میثاق نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری ارائه دادیم و وظایفی را به عهده گرفتیم.

وی تأکید کرد: باید بتوانیم چند دستورالعمل و وظیفه عملیاتی را در این نشست مشخص کنیم و بگوییم ما به‌عنوان جامعه قرآنی و همچنین کانون مساجد و ارتباط بین این دو نهاد چه وظایفی را می‌توانیم به عهده بگیریم و از شعار و ای کاش و فراموش شدن مسئله فاصله بگیرم.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم گفت:‌ هر نهادی باید وظایفی را بر عهده بگیرد و ارزیابی داشته باشد و به صورت زمان‌بندی مشخص شود که چه میزان پیشرفت داشته‌ایم.

وی گفت: طبق تحقیق، مساجد شلوغ امام جماعت یا بسیج یا گروه‌های خوب از جوانان دارد نباید اجازه داد که جاذبه‌های بیرون مسجد برای جوانان بیشتر باشد که متأسفانه امروز چنین است و اگر توانستیم جاذبه‌های درون مسجد را زیاد کنیم می‌توان به جوانان آموزش‌های قرآنی را هم ارائه داد لذا ابتدا باید در مسجد ایجاد جاذبه کنیم ابتدا جذب و سپس مطالب را آموزش دهیم اما متأسفانه امروز در آموزش‌وپرورش جمهوری اسلامی هم با قرآن و قرائت آن و مسجد ناآشنا هستند.

رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم پیشنهاد کرد: سالن ورزش سالم و سالن ازدواج‌های اسلامی با قیمت مناسب باید در کنار مساجد باشد.

انتهای پیام/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۳۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان

استاندار کردستان در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تکریم حافظان کلام الهی، به دیدار «کیوان جعفری» توانخواه هنرمند و حافظ ممتاز قرآن کریم در شهر سنندج رفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، اسماعیل زارعی‌کوشا، امروز ششم اردیبهشت، همراه با فرماندار سنندج و مدیرکل بهزیستی استان با حضور در منزل کیوان جعفری ضمن دیدار با این حافظ توانخواه سنندجی، به گفت‌وگوی صمیمی با وی پرداخت.

در این دیدار استاندار کردستان معرفی حافظان قرآن به عنوان الگو در ترویج و توسعه فرهنگ قرآنی را اثرگذار دانست و اظهار کرد: اگر در جامعه به قرآن توجه جدی شود، شاهد کمترین مسائل و مشکلات اجتماعی و فرهنگی خواهیم بود.

زارعی‌کوشا به نقش آموزه‌های قرآنی در کاهش آسیب‌های اجتماعی گریزی زد و افزود: از آن جایی که قرآن در جامعه نقش بازدارندگی ایفا می‌کند با روی آوردن به کلام الهی می‌توان تمام مشکلات جامعه را حل کرد.

وی با اشاره به اینکه فضای قرآنی نباید از جامعه جدا و دور شود، گفت: اگر روحیه فهم آیات قرآن در زندگی انسان ورود پیدا کند و گسترش یابد بسیاری از معضلات خود به خود کاهش می‌یابد.

استاندار کردستان در پایان این دیدار ضمن تشویق و ترغیب این جوان توانمند در زمینه قرآنی، به کیوان جعفری قول مساعد داد از هیچ حمایت و کوششی جهت هموار کردن مسیر زندگی برای توسعه قرآنی این حافظ توانخواه، از لحاظ مادی و معنوی کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش ایمنا، کیوان جعفری، ۳۲ ساله ساکن سنندج معلول ذهنی و حرکتی و حافظ قرآن این روزها به واسطه امتیاز منحصربه‌فردی که دارد مورد توجه جامعه قرآنی، استاندار کردستان و دیگر مسئولان قرار گرفت.

کد خبر 747908

دیگر خبرها

  • تکریم توانخواه حافظ قرآن در کردستان
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • تکریم حافظ قرآن توانخواه توسط استاندار کردستان
  • تجلیل رهبر معظم انقلاب از پخش برنامه رمضانی تلاوت قاریان نوجوان از شبکه قرآن
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • مبانی فلسفی انقلاب اسلامی ایران در آکادمی علوم روسیه بررسی شد
  • دعوت میزبان برنامه محفل برای تماشای مسابقه قرآنی‌ها
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها باید استفاده شود
  • برای احقاق حقابه سیستان از همه اهرم‌ها استفاده نمی‌کنند | عده ای آب ژرف می خواهند و عده ای دیگر از آب دریای عمان !
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد