Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-07@02:22:23 GMT

بررسی جزئیات واگذاری سهام عدالت به مردم

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۴۹۷۱

بررسی جزئیات واگذاری سهام عدالت به مردم

در آخرین بررسی های کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مقرر شد طی ۵ سال سهام عدالت به مردم واگذار شود و حالا در ادامه این مسیر جزئیات واگذاری سهام عدالت به مردم در این کمیسیون در حال بررسی است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، بررسی لایحه ساماندهی سهام عدالت قرار بود در سال گذشته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گیرد اما به دلیلی بررسی لایحه بودجه سال 98 این موضوع به سال جاری موکول شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جلسات کمیسیون های تخصصی مجلس در سال جاری 25 فروردین کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در بررسی این لایحه اعلام کرد که مقرر است طی ۵ سال سهام عدالت به مردم واگذار شود.

 

 در توضیح بیشتر درباره این نشست «حمیدرضا فولادگر»، ریییس این کمیسیون به خانه ملت گفته بود: «اگرچه سایر مواد این لایحه براساس این موضوع مذکور تصویب شد اما تعیین تکلیف جزییات روش اجرا و واگذاری سهام عدالت به مردم و مکانیزم نحوه اعمال مدیریت مردم بر این سهام به جلسه بعدی موکول شد. تا کارگروه تغییرات لازم را اعمال کند.»

 

وی اظهار داشت: «لایحه سهام عدالت اصلاح مواد ۳۴ تا ۳۸ قانون اصل ۴۴ است؛ مواد ۳۴، ۳۵ و ۳۷ درباره واگذاری سهام عدالت به مردم بود که تصویب شده و ماده ۳۶ حذف شد در ادامه مقرر شد؛ ماده ۳۸ که درباره مکانیزم مدیریت مردم بر سهام عدالت است در جلسه آینده بررسی شود.»

 

حالا در آخرین اخبار در باره لایحه ساماندهی سهام عدالت فولادگر به تسنیم خبر داده که جزئیات این طرح درباره نحوه واگذاری‌ سهام عدالت به مردم  در کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی در حال بررسی  است تا سازوکار متناسب با آن ایجاد شود.

 

وی با اعلام اینکه در روزهای آینده پس از بررسی این لایحه در کمیسیون آن را جمع‌بندی و برای تصویب به صحن علنی ارائه می‌شود، اظهار داشت: «دولت همچنان کفالت 50 میلیون سهام عدالت را بر عهده دارد که باید با همکاری قوه مجریه و قوه مقننه سازوکاری برای واگذاری‌ها آنها پیدا کنیم.»

 

رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی با اعلام اینکه جلسات متعدد کارشناسی برای بررسی لایحه دولت در کمیسیون برگزار شده است، اضافه کرد: «ایراداتی در لایحه دولت و همچنین وضع موجود سهام عدالت وجود دارد که در حال بررسی آنها هستیم. دولت در لایحه خود پیش‌بینی کرده تا درباره واگذاری سهام عدالت به دارندگان آن صندوق‌های مشترک سرمایه‌گذاری تشکیل شود که این موضوع نیز در حال بررسی در کمیسیون است.»

 

یادآور می شود: لایحه سهام عدالت اصلاح مواد ۳۴ تا ۳۸ قانون اصل ۴۴ است؛ مواد ۳۴، ۳۵ و ۳۷ درباره واگذاری سهام عدالت به مردم بود که تصویب شده و ماده ۳۶ حذف شد در ادامه مقرر شد؛ ماده ۳۸ که درباره مکانیزم مدیریت مردم بر سهام عدالت است در آینده بررسی شود./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیانیه گام دوم انقلاب خبرگزاری شبستان سیل رژه روز ارتش روز ارتش خبرگزاری خسارت سیل شبستان مسابقات قرآن سی و ششمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم واگذاری سهام عدالت سهام عدالت مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند

ولی الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با شرکت‌هایی که سود سهام عدالت خود را واریز نکردند گفت: مهلت قانونی این شرکت‌ها تمام شده و هشت ماه قانونی پایان سال ۱۴۰۲ بوده است منتهی این که تاکنون این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز کردند یا نه؟ بر اساس آخرین اطلاعات خیر.

او افزود: شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را همچنان واریز نکردند مطالباتی از کارفرما‌های خود دارند تا آنجایی که ما در جریان هستیم این مطالبات را نتوانستند وصول کنند لذا سود سهام عدالت را هم پرداخت نکردند اما زمان اعلام واریزی خرداد برای مرحله سوم سود سهام عدالت سرجای خود باقی است.

این مقام مسئول همچنین اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود سهام عدالت را واریز نکنند سازمان بورس بر اساس ضوابط، مقررات، وظایف و اختیاراتی که دارد حتما برخورد مقتضی را انجام می‌دهد در نهایت سازمان بورس پیگیر است که مابقی سود سهام عدالت را دریافت تا برای سهامداران این سود واریز شود.

سود سهام عدالت که رئیس سازمان بورس در رابطه با واریز مرحله سوم آن به تازگی گفته بود: امیدواریم تا خرداد بتوانیم سود‌ها راجمع آوری و مابقی سود سهام عدالت را پرداخت کنیم البته باید زمان دقیق آن را شورای عالی بورس مشخص کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • رییس سازمان خصوصی سازی: ۵ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد
  • خط و نشان برای شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را نمی‌دهند | سود مرحله سوم چه زمانی واریز می شود؟
  • ۵.۲۲ میلیارد سهام ترجیحی به نام کارگران شد/ واگذاری سهام به ۳۰۰۸ کارگر در دولت سیزدهم
  • ۵ میلیارد سهم به نام کارگران شد
  • شرکت‌هایی که سود سهام عدالت را واریز نکنند منتظر برخورد سازمان بورس باشند
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد
  • سهام ترجیحی ۶۴ هزار نفر از کارگران به نامشان شد+ فیلم
  • طرحی برای اخذ مالیات از دلالی‌های مخرب در بازارهای مختلف
  • وزارت ورزش همچنان مالک استقلال و پرسپولیس!
  • تصویب «لایحه حفاظت از داده‌های شخصی» در کمیسیون حقوقی دولت