Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@13:38:19 GMT

تبلیغ مباحث دینی در مساجد اولویت نخست کار روحانیون باشد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۴۹۷۶

تبلیغ مباحث دینی در مساجد اولویت نخست کار روحانیون باشد

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: تبلیغ مباحث معرفتی و دینی در مساجد به جای پشت میزنشینی یا استخدام اولویت نخست روحانیون باشد. ۳۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه آذربایجان غربی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه به اهمیت نقش علما و روحانیت در جامعه اشاره کرده و اظهار داشت: بعد از گذشت انقلاب متأسفانه شاهد تضعیف نقش روحانیت در تصمیم‌های مهم اجتماعی و سیاسی و فرهنگی هستیم و برای جبران این ضعف اتحاد و انسجام در بین علما لازم و ضروری به نظر می‌رسد

وی ضمن اشاره به اصل و ریشه این جلسه که همگرایی در جهت ایجاد اتحاد و انسجام بین روحانیون شهر است خاطر نشان کرد: با تشکیل جلساتی این چنین امیدواریم شاهد احیای نقش روحانیت در جامعه باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قریشی به ضرورت اهمیت دادن به حضور در این جلسات اشاره کرده و افزود: علما و اساتید گروه معارف در دانشگاه‌ها باید در این جلسات فعالانه حضور داشته باشند و در زمینه پژوهش و بررسی ساختاری در جامعه تلاش بیشتری انجام دهند.

وی با انتقاد از رخوت و سستی در بین برخی علما و اساتید گفت: متاسفانه نوعی روحیه سستی و رخوت در ما حاکم شده است و روحانیت به دنبال اداره‌ای شدن و در حوزه‌ها فقط دنبال تدریس هستیم و از انجام وظایف دیگرمان همچون تبلیغ مباحث معرفتی و دینی در مساجد و هیئت غافل شده‌ایم.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه طبق آمار به‌دست آمده گفت: تنها در 500 مسجد اهل تشیع شهر امام جماعت وجود دارد و نزدیک به 1000 مسجد بدون عالم و روحانی است و 800 هیئت عزاداری داریم که در اکثر آنها روحانی و مبلغ دینی وجود ندارد و توسط اشخاص اداره می‌شود.

قم| کانون و هسته‌های علمی و مشورتی در مساجد شکل بگیردقم|مساجد و قرآن‌پژوهان نقش مهمی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب دارندبسیاری از مساجد آذربایجان غربی کمبود روحانی دارند

وی به ظرفیت بالای شبکه‌های اجتماعی و استقبال رسانه ملی از علما و کارشناسان دینی پرداخته و اظهار داشت: قبل از انقلاب علمای دین با همه محدودیت‌ها توانستند معارف دینی را در جامعه تزریق کنند فلذا باید در شرایط فعلی قدر ظرفیت‌ها و امکانات نظام اسلامی را دانست و با حداکثر توانایی به انجام وظایف تبلیغی خود در جامعه پرداخت.

امام جمعه ارومیه گفت: در شرایط فعلی جامعه که جوانان و خانواده‌های ایرانی در معرض پمپاژ دنیا پرستی و شهوت از سوی دشمنان هستند نباید سستی کنیم و تماماً باید تلاش کنیم تا معارف دین، معنویت و اخلاق را به گوش مردم برسانیم و این کار میسر نخواهد بود مگر اینکه همگی احساس وظیفه کنیم و با پژوهش و تحقیق، ایده پردازی کرده و با ایجاد موج در جامعه و جریان سازی معارف الهی را در جامعه نهادینه کنیم.

انتهای پیام/ش

R41361/P/S6,48/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۴۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی استان هستند که ۷۵ هزار نفر از آنان را کارگران تشکیل می‌دهند.

علی دهقانی افزود: در حوزه ارائه خدمات به کارگران علاوه بر تاسیس خانه‌های بهداشت، ۲۰ خانه فرهنگ کار در کارخانجات و کارگاه‌ها راه اندازی و یک هزار و ۷۰۰ کارگر در قالب ۷۳ دوره با روش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی آشنا شدند.

وی با تاکید بر اینکه لازم است همه کارفرمایان و کارگران به قوانین کار تسلط داشته باشند، ادامه داد: در این راستا ۱۳ هزار و ۳۰۰ مورد بازرسی در کنار ۴۰۰ مورد بازرسی شبانه در سال گذشته دراستان صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در زمینه رسیدگی به دادخواست مشاغل سخت و زیان آور نیز به بیش از ۲ هزار پرونده در سال گذشته رسیدگی شده است.

دهقانی اظهار کرد: در زمینه مسایل ایمنی و حفاظت از کارگران نیز که از برنامه‌های شاخص‌های این بخش است؛ ۵۲ هزار نفر ساعت از نظر ایمنی و حفاظت در بخش کارگری، هشت هزار و ۳۰۰ نفر در زمینه کارفرمایی و پنج هزار و ۲۴۰نفر ساعت از مهندسین آموزش دریافت کرده اند.

وی بیان کرد: مقرری بگیران بیمه بیکاری در آذربایجان غربی از ۶ هزار و ۵۰۰ مورد در سال‌های گذشته به پنج هزار و ۵۰۰ مورد در سال ۱۴۰۲ رسید و یک هزار نفر دوباره به سرکار برگشتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: در ۲ سال اخیر ۹ شرکت تعاونی مسکن ویژه کارگران تشکیل داده شده و در زمینه مولد سازی نیز ساختمان‌های مازاد خود را معرفی کرده و مصوبه شورای عالی مولد سازی اخذ شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آذربایجان غربی صاحب رتبه نخست کشوری درتولید آرتمیا
  • دعوت علما و روحانیون اهل سنت از مردم گنبدکاووس برای حضور پر شور در مرحله دوم انتخابات
  • دیدگاه علما و روحانیون شیعه و سنی کردستان در مورد امام صادق(ع)
  • مسابقات آزاد تپانچه؛ ارشدنیا بر سکوی نخست نوجوانان ایستاد
  • نقش تاثیرگذار مادران برای جذب جوانان به مساجد
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • آموزش و پرورش بسترساز توسعه جامعه است
  • ۹۶ هزار نفر عضو جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان‌غربی هستند
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی