Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:16:05 GMT

پل ارتباطی روستای سرخه ده ساوه در بارش های دیشب تخریب شد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۵۰۰۹

پل ارتباطی روستای سرخه ده ساوه در بارش های دیشب تخریب شد

ساوه - ایرنا - بخشدار مرکزی ساوه گفت: پل چهار متری مسیر اصلی ارتباطی روستای «سرخه ده» به دلیل بارش های شب گذشته تخریب شد.

«محمد حسین قاسمیان» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این پل با سازه بتنی به دلیل حجم زیاد آب متاثر از بارش ها، شسته و تخریب شد.
وی اظهار داشت: با این وجود ساکنان روستای مذکور برای تردد مشکلی ندارند و می توانند از مسیر جایگزین استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دهیار سرخه ده نیز به ایرنا، گفت: دهانه های این پل که عمر آن حدود 10 سال است، متناسب با میزان آب ورودی نبوده و به همین دلیل با تجمیع آب در پشت پل، این مسیر ارتباطی زیر آب رفته و تخریب شد.
«داود پولادی» افزود: اگر تغییر در میزان دبی خروجی آب سد الغدیر اطلاع رسانی می شد، با استقرار یک دستگاه لودر مسیر عبور آب در محدوده پل هدایت می شد.
دهیار سرخه ده در عین حال نسبت به خطر تخریب پل تاریخی شاه عباسی این روستا، هشدار داد.
پولادی اظهار داشت: این پل تاریخی دارای نمای آجری با سازه آهک و ساروج و پایه های سنگی است و ممکن است با عبور کامیون های سنگین در شرایطی که پل اصلی روستا تخریب شده، دچار صدمه شود.
مدیر امور بهره برداری سد الغدیر نیز در همین رابطه به ایرنا، گفت: اکنون سرریز سد به یک هزار و 200 متر مکعب رسیده و ما ناگزیر هستیم میزان خروجی را متناسب با آن تنظیم کنیم.
«سید جلال شاهرخ» اظهار داشت: مشکل اصلی پل تخریب شده، سازه نامقاوم و دهانه های خروجی با گنجایش کم بوده و ارتباط چندانی با خروجی آب سد الغدیر نداشته است و کم و زیاد کردن آب خروجی سد خیلی بر روی آن اثرگذار نیست.
روستای سرخه ده از توابع بخش مرکزی با قدمتی حدود 700 سال دارای 70 خانوار است که در 16 کیلومتری جنوب ساوه قرار دارد.
6539/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد سيل98 تخريب پل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری،  معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان  با اعلام هشدار سطح نارنجی در خصوص بارش‌های استان گفت:بارش باران تا اواخر امروز پیش‌بینی شده است.
رییس پلیس راه چهارمحال و بختیاری هم با اشاره به آغاز بارش بهاری گفت: با توجه بارندگی در همه محور‌های ارتباطی وجود دارد که براین اساس جاده‌های ارتباطی استان لغزنده و رانندگان نسبت به رعایت سرعت مطمئنه اقدام کنند.
سرهنگ غلامعلی نوربخش تاکید کرد: مسافران و رانندگان در این شرایط ملزم به رعایت سرعت مطمئنه در هنگام رانندگی، رانندگی نکردن در زمان خستگی و خواب آلودگی، بستن کمربند ایمنی و خودداری از استفاده موبایل در هنگام رانندگی هستند.

دیگر خبرها

  • بارش باران سیل آسا جاده روستای بقرایی به حاجی آباد را تخریب کرد + فیلم
  • راه ارتباطی ۵۰ روستا در گنبکی مسدود شد
  • مسدود شدن راه ارتباطی ۵۰ روستا در بم
  • تخریب پروژه گازرسانی بر اثر بارش باران در روستای دوسیران + فیلم
  • اشک مادران روستای نوده در جاماندن فرزندانشان از کنکور
  • تخریب بند خاکی دوازده امام روستای نوده
  • برفروبی محور ارتباطی سروآباد پاوه بعد از 5 ماه مسدودی
  • توقف قطار تا تخریب پل ثمره بارش‌های بهاری در گلستان
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • بارش باران بهاری در چهارمحال و بختیاری