Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش برنا آذربایجان غربی، معمار نژاد معاون اموربانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی ودارایی، با اشاره به تعیین راهبرد اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری و پتانسیل‌های بالای استان آذربایجان‌غربی، گفت: لازمه استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و  مزایای اقتصادی موجود استان، پیاده سازی برنامه های وزارت اقتصاد در راستای رونق تولید، روان سازی و تسهیل و بهبود فضای کسب و کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر اقتصاد افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی به دلیل وسعت حوزه‌های کاری و تاثیرگذاری در اقتصاد کشور، دارای وظایف و تکالیف وسیع وگسترده‌ای می‌باشد و از جمله وظایفش، ایجاد هماهنگی و نظم بخشی در راستای همکاری‌های اقتصادی با کشورهای خارجی است که استان آذربایجان غربی با توجه به مجاورت با سه کشور و نقطه اتصال به اروپا با برنامه ریزی های صورت گرفته در سال جاری، نقش مهمی در تجارت کشور خواهد داشت.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه ترامپی، اظهار داشت: در مجموعه وزارت اقتصاد در بعد مقابله در  داخل کشور و جهت رفع تاثیرات منفی این تحریم‌های ضدبشری، برنامه‌هایی بر مبنی روان‌سازی فضای کسب و کار از جمله شناسایی فرارهای مالیاتی به جای افزایش مالیات، حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط در راستای تامین سرمایه در گردش و مواد اولیه و افزایش اشتغال و هنچنین ایجاد هسته های اندیشه ورزی در استانها جهت استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها و اتاق‌های بازرگانی، در دستور کار دارد.

معمار نژاد اعلام کرد: تاکیدات و برنامه های وزیر اقتصاد بر روان‌سازی و تسهیل فضای کسب و کار استان با هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت اقتصاد در استانها است.

غفارپور مدیرکل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی در این جلسه گفت: اهتمام و اقدامات دستگاه های تابعه وزارت اقتصاد در آذربایجان غربی جهت رفع مشکلات و مسایل اقتصادی استان به ویژه در حوزه کسب و کار و  سرمایه گذاری به‌خصوص در بحث اجرایی نمودن پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان، مثال زدنی است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت اقتصاد و دارایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری استان به ریاست محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی برگزار شد.

در این جلسه درخواست‌ها و روند سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی و گردشگری استان بررسی و استاندار آذربایجان‌غربی دستورات لازم جهت تسهیل، روان‌سازی و تأمین امکانات لازم برای این سرمایه‌گذاری را صادر کرد.

محمدصادق معتمدیان در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های منحصر به فرد استان در حوزه گردشگری، وجود ۱۸۰۹ اثر ثبت شده ملی، پنج اثر ثبت جهانی و ۵۳ منطقه نمونه گردشگری، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مناسب و موقعیت جغرافیایی ویژه، اظهار کرد: این ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آذربایجان‌غربی را به یکی از مناطق ویژه گردشگری و تاریخی منطقه تبدیل کرده است.

وی ظرفیت‌های کشاورزی استان را نیز یادآور شده و افزود: زمینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری از جمله تغییر الگوی کشت و احداث باغات با درختان کم‌آب‌بر و با ارزش افزوده بالا و همچنین ظرفیت سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات کشاورزی، می‌تواند فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران در استان را فراهم کند.

استاندار آذربایجان‌غربی در ادامه از اهتمام جدی مدیران استان برای جذب سرمایه‌گذار و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری در استان خبر داده است و گفت: تلاش می‌شود ضمن معرفی ظرفیت‌های سرمایه گذاری به سرمایه‌گذاران، روند سرمایه‌گذاری در استان روان‌سازی و امکانات مورد نیاز سرمایه‌گذاران در کمترین زمان تأمین شود.

معتمدیان ادامه داد: این سرمایه‌گذار ملی قصد دارد در حوزه کشاورزی و گردشگری آذربایجان‌غربی فعالیت کند و در حال حاضر این شرکت، باغ سه هزار هکتاری گردو و پسته را در ماکو احداث کرده که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است.

کد خبر 747862

دیگر خبرها

  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • ۲۵ سمن برای مقابله با موادمخدر در قزوین فعال است
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • دیدار رئیس بنیاد مسکن کشور با نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی
  • اقتصاد دیجیتال وضعیت بیکاری و اقتصادی را کردستان بهبود می بخشد
  • مقاوم سازی ۳۵۰ هزار واحد روستایی در سطح کشور
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود