Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، هدایت‌الله خادمی (نماینده حوزه انتخابیه ایذه و باغملک و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی) با بیان اینکه ویرانی و خسارات ناشی از سیل اخیر بسیار زیاد است، گفت: خسارت سیل اگر از جنگ تحمیلی بیشتر نباشد برابر است زیرا  تمامی دار و ندار و کشاورزی و دام‌های مردم که وسیله معیشت‌شان بود، از بین رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس، افزود: از سویی فاضلاب اهواز به کارون سرازیر می‌شد اما در حال حاضر شاهد پس زدگی فاضلاب در نقاط مختلف اهواز هستیم و در واقع فاضلاب سیل را پس زده است.

خادمی ادامه داد: به طور قطع پس زدگی و بالا آمدن فاضلاب بیماری‌هایی را با خود به همراه دارد و نیاز است متولیان توجه بیشتری به این موضوع داشته باشند.

وزارت بهداشت باید نهایت اهتمام و تلاش خود را برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر در مناطق سیل زده داشته باشد

وی یادآور شد: وزارت بهداشت باید نهایت اهتمام و تلاش خود را برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های واگیر در مناطق سیل زده داشته باشد. البته مردم نیز باید با رعایت نکات بهداشتی همکاری مناسب را با وزارت بهداشت داشته باشند.

با فروکش کردن آب خطر مار و عقرب گزیدگی وجود دارد

این نماینده مجلس، با بیان اینکه با فروکش کردن آب خطر مار و عقرب گزیدگی وجود دارد، گفت: با توجه به گرمتر شدن هوا و ورود به فصل گرما باید تمهیدات مناسب برای ایجاد اسکان دائم برای سیل زدگان انجام شود زیرا آسیب‌های ناشی از گزیدگی مار و عقرب آنها را تهدید می‌کند.

نماینده مردم ایذه و باغملک، افزود: سگ‌های ولگرد نیز یکی از معضلات مردم سیل زده بوده و ممکن است خطراتی را برای مردم داشته باشند البته این مشکل از گذشته وجود دارد و نیاز است توسط شهرداری‌ها مدیریت شود.

۳۰۰ هزار واحد مسکونی در سیل خوزستان آسیب دید و قابل استفاده نیستند

خادمی با یادآوری اینکه ۳۰۰ هزار واحد مسکونی در سیل خوزستان آسیب دید، ادامه داد: این واحدها قابل استفاده نیست و باید تخریب و بازسازی شوند.

وی ادامه داد: بخشی از لاشه‌های حیوانات در خوزستان جمع آوری شده و مابقی نیز باید سریع‌تر جمع آوری شوند البته مردم سیل زده نباید فراموش شوند بلکه باید تلاش مناسبی را برای اسکان دائم آنها داشته باشیم و نباید آنها را با مشکلات‌شان تنها گذاشت.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سیل خوزستان سیل 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، ابوالقاسم نصیری با اشاره به بارندگی‌های اخیر اظهار داشت: با توجه به برگزاری جلسات مدیریت بحران شهرستان و تأکید فرماندار محترم در خصوص آمادگی کامل شهرداری برای مدیریت سیلاب احتمالی، مجموعه مدیریت و کارکنان شهرداری زارچ به‌صورت ۲۴ ساعته در آمادگی کامل قرار داشتند. 
 
وی افزود: با توجه به تجربه‌های سال‌های گذشته، در بارندگی روز‌های اخیر که از شدت بالایی نیز برخوردار بود شهروندان زارچ کمترین مشکل را متحمل شدند. 
 
شهردار زارچ ادامه داد: ماشین‌آلات سنگین شهرداری زارچ در اجرای طرح سیل بند در ورودی روستای چرخاب زارچ حضور فعال و مؤثر داشتند و توانستند حجم زیادی از سیلاب را کنترل و هدایت کنند تا مشکلی برای گلخانه داران روستای چرخاب پیش نیاید.

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • آبگیری کامل سد و بند‌های خاکی شهرستان گراش
  • خسارت بیش از ۸۸ میلیارد تومانی در پی بارش های اخیر در کلاله
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • باران سیل‌آسای زواره خشت‌های شهر را با خود برد
  • تمام نیروها در حال خدمت‌رسانی هستند
  • تا ۲۴ ساعت آینده میزان خسارت‌ها برآورد می‌شود
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • فرونشست زمین در میدان امام حسین(ع) یزد با بارش‌های اخیر