Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، وحید قربانی سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه بیشترین خسارت‌های سیل در سطح استان مربوط به شهرستان‌های بردسکن، کلات، سرخس بوده است گفت: در اغلب شهرستان‌ها به صورت پراکنده خسارت‌هایی به زیرساخت‌های عمرانی وارد شده و در برخی روستا‌ها نیز خسارت‌ها اغلب به مزارع، باغات و دام بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه کارشناسان در حال برآورد خسارت‌های وارد شده بر اثر سیل و بارندگی‌های اخیر در سطح شهرستان‌های مختلف استان هستند تصریح کرد: به رغم این که در تامین اعتبارات مورد نیاز برای رفع مشکلات موجود و تامین خسارت‌های ناشی از سیل با مشکلاتی مواجه هستیم، ولی رویکرد دولت و مجلس شورای اسلامی این است که با در نظر گرفتن اصلاحات در قانون بودجه و یا نحوه اجرای قانون بودجه تلاش شود بیشترین منابع ممکن به بخش رفع خسارات و رفع آسیب‎های ناشی از سیل اختصاص یابد.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه هنوز تعدادی از واحد‌های مسکونی در سطح روستا‌های استان به دلیل سیل درگیر تخلیه هستند اظهار داشت: در بارش روز‌های آینده نباید غفلتی داشته باشیم و باید بهتر از قبل مدیریت کنیم تا تلفات جانی نداشته باشیم و از نظر مالی خسارت‌ها بسیار کمتر باشد.
قربانی ادامه داد: در خصوص بحران‌های اخیر از سوی دولت گزارشی تقدیم رهبر معظم انقلاب شده و براساس آن درخواست کمک از صندوق توسعه ملی کرده‌اند تا مبلغ یک میلیارد یورو به موضوع مدیریت بحران اختصاص یابد که در پاسخ ایشان دولت را مکلف کرده‌اند تا ظرفیت‌های بودجه را مجدد در موضوع بحران بازتعریف کنند.
وی افزود: در حال حاضر ۷۰ درصد مناطق روستایی در سطح استان خراسان رضوی فرسوده و غیر مقاوم هستند و تاکنون حدود ۳۰ تا ۳۲ درصد بیشتر مقاوم سازی نشده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به بارندگی‌های شدید در بردسکن و کلات و خسارت وارد آمده به این دو شهرستان، اولویت استان جبران خسارت در این مناطق است.
انتهای پیام// ز. م
بیشترین خسارات سیل در خراسان رضوی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل در 2 محور روستایی تربت جام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، با توجه به فعال شدن سامانه بارشی از دیروز در مناطق مختلف خراسان رضوی  و ایجاد سیلاب و رواناب در بعضی مناطق استان، روستای المجوق منطقه موسی آباد و  روستای تیمنک علیای شهرستان تربت جام را هم سیل فرا گرفت.

بارشهای رگباری همچنین محور فیروزه به قوچان محدوده روستای وزیریه را نیز مسدود کرد.

هم اکنون حوزه شهرستان‌ها و مناطق سبزوار، کوهسرخ، زاوه، مشهد، نیشابور، قوچان، سرولایت، باخرز، خواف و تربت جام شاهد بارش باران است.

بنابر اعلام اداره کل هواشناسی خراسان رضوی، این بارش‌ها در مناطق مختلف خراسان رضوی  تا عصر امروز ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • جاری شدن سیل در بیش از ۴۰ نقطه در بستر رودخانه‌های شهرستان بردسکن
  • آبگرفتگی و سیلاب در ۴ شهرستان خراسان رضوی
  • سیل در 2 محور روستایی تربت جام
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت
  • امام جمعه جدید ششتمد معرفی شد
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • جاده‌های خراسان رضوی همزمان با افزایش ترددها بارانی و لغزنده است
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • بردسکن، جزیره گنج دورافتاده خراسان رضوی
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مشهد و کلات