Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه از امیدواری این کشور به اقدام واشنگتن برای تمدید دوره معافیت از تحریم های آمریکا علیه ایران خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ان اچی کی، «ابراهیم کالین» که به آمریکا سفر کرده با اعلام اینکه ایران یکی از مهمترین تأمین کنندگان نفت مورد نیاز ترکیه بوده و همچنین یکی از مهمترین همسایگان این کشور محسوب می‌شود که مرزی طولانی را نیز با ترکیه دارد عنوان داشت: امیدواریم آمریکا دوره معافیت از تحریم‌های علیه ایران را تمدید کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ماه نوامبر آمریکا به ترکیه، ژاپن و شش کشور دیگر ۱۸۰ روز فرصت داد تا خرید نفت خود از ایران را پایان دهند اما اکنون با نزدیک بودن زمان پایان این دوره این هشت کشور به دنبال تمدید دوره معافیت از تحریم‌ها هستند.

در همین رابطه صبح امروز جمعه «هیروشی سکو» وزیر اقتصاد ژاپن در کنفرانس خبری گفت: حفظ روابط ژاپن با ایران به عنوان یکی از کشورهای تولید کننده نفت خام در جهان بسیار مهم است زیرا ما تقریباً تمام نیازهای نفتی خود را از طریق واردات تأمین می‌کنیم.

وی همچنین عنوان داشت: قصد داریم که مذاکرات نزدیک با طرف آمریکایی را برای جلوگیری از تأثیر مضر اقدامات ایالات متحده بر تأمین انرژی پایدار ژاپن و فعالیت‌های شرکت‌های خود داشته باشیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ترکیه ایران آمریکا تحریم های ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۵۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • نظر مقام سابق موساد از شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها در ایران
  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • مقام سابق موساد: ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است
  • افزایش چهار برابری درآمدهای نفتی ایران با شبکه‌ باورنکردنی دور زدن تحریم‌ها
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • واکنش رسمی آمریکا در خصوص مذکرات احیای برجام | مذاکره مستقیم در حال انجام است؟
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران