Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@12:39:59 GMT

سیلاب 2 هزارو500 میلیارد ریال به شهرستان باوی خسارت زد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۶۲۴۵

سیلاب 2 هزارو500 میلیارد ریال به شهرستان باوی خسارت زد

اهواز - ایرنا - فرماندار شهرستان باوی گفت: سیلاب اخیر و زیرآب رفتن تاسیسات، مزارع و همچنین منازل در این شهرستان، موجب شد بیش از 2 هزار و 500 میلیارد ریال در حوزه روستایی و شهری خسارت وارد شود.

منوچهر ورناصری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا درباره آخرین وضعیت سیلاب در روستاهای شهرستان باوی افزود: مدیریت بحران از زمان هشدار در سیل، تمامی امکانات و تجهیزات خود را برای مدیریت سیلاب بسیج کرده و ساخت و ترمیم سل بندها را در اولویت کار قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: این شهرستان از 2 رودخانه دز و کارون در معرض سیلاب قرار گرفته که برای مهار آب در حوزه های روستایی ساخت سیل بندها آغاز شد اما با توجه به افزایش دبی رودخانه، برخی سیل بندها مقاومت لازم را نداشته و بخشی از روستاهای این شهرستان و به ویژه در دهستان عنافچه دچار آبگرفتگی شد.
وی افزود:اکنون در دهستان عنافچه چهار روستا دچار آبگرفتگی شده و 13 روستای دیگر نیز در محاصره سیلاب قرار دارند که خدمت رسانی به این مناطق به صورت مستمر با قایق های سپاه در حال انجام است.
ورناصری بیان کرد: در حوضه رودخانه کارون نیز 6 روستا در معرض خطر سیل بودند که ترمیم سیل بندها تاکنون مانع نفوذ آب بیشتر به درون روستاها شده است.
فرماندار باوی ادامه داد: تمامی دستگاه های این شهرستان در کنار استان های معین و نیروهای مسلح در این روزها به صورت شبانه روزی در منطقه حضور داشته و برای کنترل سیلاب و خدمت رسانی به مردم آسیب دیده در تلاشند.
وی گفت:از همان روزهای ابتدایی جوانان غیور خوزستانی از مناطق مختلف استان در کنار نیروهای مسلح و سایر دستگاه های خدمت رسان برای کمک به مردم سیل زده روستاها وارد عمل شدند و شهرداری های گتوند، ایذه، آغاجاری و رامشیر نیز با ظرفیت خوبی در این منطقه حضور یافتند.
ورناصری ادامه داد:استان البرز نیز به عنوان استان معین شهرستان باوی از روزهای ابتدایی سیل وارد منطقه شده و توانست در زمینه ترمیم سیل بندهای شکسته اقدامات خوبی را صورت دهد.
فرماندار باوی گفت: اکنون سیلاب کنترل شده و امید است بارندگی های روزهای آینده تاثیر زیادی در افزایش دبی رودخانه کارون و حجم خروجی آب از سدهای خوزستان نداشته باشد.
وی یادآور شد: در سیل اخیر اگر چه بسیاری از مزارع شهرستان باوی از بین رفت اما ساکنان روستاها و احشام آن ها را از خطر سیل دور کردیم.
سیلاب ناشی از طغیان رودخانه کارون موجب آب گرفتگی برخی شهرها و روستاهای پایین دست این رودخانه در خوزستان شده است.
طغیان رودخانه های کرخه ، دز و کارون تاکنون سبب آبگرفتگی بیش از 270 روستا و بیش از یکصد هزار هکتار از زمین های کشاورزی در خوزستان شده و حدود 400 هزار نفر در معرض خطرات ناشی از این سیلاب قرار گرفتند.
7152/ 6037

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي فرماندار شهرستان باوي سيل 98 خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۶۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا علیمی با اشاره به عملکرد مدیریت بحران استان قزوین در پیشگیری از سیلاب رودخانه‌ها تصریح کرد: استان قزوین دارای حدود ۲ هزار و ۷۵۰ کیلومتر رودخانه اصلی در ۲ حوضه آبریز رودخانه شور و دریای خزر در سطح ۶ شهرستان است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ به منظور پیشگیری از سیل، نقاط حادثه‌خیز سیلاب استان شناسایی و مشکلات آن بررسی شد، همچنین اقدامات متعددی در راستای ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها و بازگشایی مسیرهای عبور سیلاب در سطح کلیه شهرستان‌های استان انجام شد.

علیمی اظهار کرد: در همین راستا و به منظور شناسایی تصرفات در بستر و حریم رودخانه‌ها به صورت مستمر پایش صورت گرفت و به منظور رفع تصرفات، گروه گشت و بازرسی تشکیل و برای متخلفان اخطاریه صادر شد، همچنین پیگیری طرح شکایت در مراجع قضائی و در نهایت اخذ احکام و یا دستورات قضائی جهت رفع تصرفات در این زمینه صورت گرفت.

وی بیان کرد: با همکاری شرکت آب منطقه‌ای و سایر دستگاه‌ها از جمله اداره کل راهداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، فرمانداری‌ها شهرداری‌ها و دهیاری‌ها لایروبی رودخانه‌ها و پاکسازی پل‌ها در ۴۲ کیلومتر از رودخانه‌های استان صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار کرد: انجام پروژه‌های آبخیزداری در بالادست رودخانه‌ها و پروژه‌های مهندسی رودخانه شامل دیواره‌سازی رودخانه‌ها، سازه‌های کنترل سیلاب رودخانه در سطح شهرستان‌ها، لایروبی رودخانه‌های شهر قزوین، لایروبی رودخانه‌های مرکز شهرستان‌ها، کنترل سیلاب روستاهای نوآباد و شهید آباد آوج، دیواره سازی رودخانه‌های الموت در روستاهای هرانک و کشکدست، بازگشایی مسیر رودخانه مالی‌آباد آبیک، لایروبی رودخانه‌های الموت و انجام مطالعات رودخانه‌ها از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

وی افزود :۷۱ مورد بازید مشترک جهت شناسایی، پایش و بازبینی نقاط حادثه‌خیز و سازه‌های تقاطعی رودخانه‌ها، ۱۸ مورد بازید به منظور کنترل مکان‌های دفع و تخلیه پسماند، معرفی افراد خاطی در حوزه تخلیه زباله و نخاله به محیط زیست به صورت مستمر، برگزاری جلسات توجیهی برای دهیاران و شهرداران نیز از در این راستا انجام گرفته است.

علیمی یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ لایروبی رودخانه‌ها در ۲۶ کیلومتر اجرا شده بود که این میزان در سال ۱۴۰۱ به ۲۴ کیلومتر و در سال گذشته به ۴۲ کیلومتر رسیده است، در نتیجه این اقدامات میزان تلفات ناشی از سیل در سال ۱۴۰۲ به عدد صفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به مقادیر بارش سال زراعی استان قزوین، تصریح کرد: میزان بارش سال زراعی استان در سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲، ۱۷۰ میلی لیتر است که این میزان تا پایان ۲۴ فروردین ماه سال جاری به ۱۸۰.۱ میلی متر رسیده است، در این میان شهرستان آوج با میزان ۲۲۹.۳ میلی لیتر بیشترین میزان بارش و شهرستان تاکستان با میزان بارش ۱۴۱.۲ میلی‌لیتر کمترین بارش را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6087045

دیگر خبرها

  • سیلاب ۸۸۳ میلیارد ریال به کلاله خسارت زد
  • اختصاص ۱۵۰ میلیارد تومان به راه‌های عشایری خسارت دیده از سیل در کهگیلویه و بویراحمد
  • سیلاب هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال به آزادشهر و رامیان خسارت زد
  • ساماندهی رودخانه بابلک از بروز خسارت به یک روستا پیشگیری کرد
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • آسیب بارندگی‌ها به ۷۰ واحد مسکونی در کاشان
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • سیل ۱۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت به زیر ساخت‌های سیستان و بلوچستان وارد کرد
  • لایروبی ۴۲ کیلومتر رودخانه‌های استان قزوین برای پیشگیری از سیل
  • شهرک‌های صنعتی در باوی احداث می‌شوند