Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه موقت اهواز، با بیان اینکه برخی تخریب های ناشی از سیلاب به خاطر سوء مدیریت در عملکردها بود، گفت: باید در مرحله پساسیل علل و عوامل بروز سیل و راهکارهای پیشگیری از آن بررسی و با مقصران برخورد قانونی صورت گیرد و محاکمه شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «آیت الله محسن حیدری»، امروز (جمعه 30 فروردین) در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز، با اشاره به وضعیت سیل در استان، اظهار کرد: این سیل 25 استان کشور را درگیر کرد ولی دو برابر سیلی که در کل کشور رخ داد در خوزستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه در این مدت 13 میلیارد مترمکعب آب وارد خوزستان شده که اگر سدهایی که در استان زده شده، نبودند، خوزستان با خطر بزرگی مواجه می شد، افزود: سیل دارای دو چهره مثبت و منفی است که چهره منفی آن خسارت ها و تخریب هایی است که بیشتر آن به مردم وارد آمد و چهره مثبت آن روحیه همدلی و وفاق و ایثاری است که میان اقشار مختلف و مسئولان رخ داد.

 

امام جمعه موقت اهواز، اضافه کرد: در سیل اخیر صدها روستا و مناطقی از شهرها به زیر آب رفت و نزدیک به 20 هزار واحد مسکونی تخریب و یا در معرض تخریب قرار گرفت و همچنین بیش از هزار هکتار از زمین های زراعی مردم نابود شد و بسیاری از جاده ها، شبکه های آب و برق و ... از بین رفت.

 

وی برخی از این تخریب ها را به واسطه سوء مدیریت ها دانست و تصریح کرد: لایروبی نکردن رودخانه ها، ساخت و سازهایی که در حاشیه رودخانه ها انجام شد و موارد این چنینی موجب ایجاد خسارات فراوانی شد که ناشی از سوء مدیریت ها و عملکرد برخی از مدیران و پیگیری نکردن برخی دیگر از دستگاه ها بود.

 

آیت الله حیدری، با اشاره به اینکه خوشبختانه با آغاز سیل در استان شاهد سیل عظیم کمک های مردمی از نقاط مختلف کشور بودیم که به یاری مردم خوزستان آمدند، عنوان کرد: مرحل اول سیل بحث امداد و نجات بود که در حال انجام است ولی پس از فروکش کردن آب مرحله آبادانی و جبران خسارت ها آغاز می شود که باید به سرعت انجام شود.

 

وی ابراز امیدواری کرد که این روحیه همدلی و جهادی در مرحله پساسیل هم وجود داشته باشد و همانند دوران دفاع مقدس همه جهت بازسازی مناطق سیل زده بسیج شوند و به یاری دولت و مردم سیل زده بشتابند، اذعان داشت: با پیشنهاد رئیس جمهور و موافقت مقام معظم رهبری بناست مبلغ 2 میلیارد یورو از صندوق ذخیره ملی جهت کمک به سیل زدگان برداشت شود.

 

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: پیشنهاد می دهیم دولت برخی منابع را که برای کارهای دیگر در نظر گرفته شده بود و در حال حاضر منتفی شده مثل احیای دریاچه ارومیه که خوشبختانه مشکل آن حل شد و بودجه مقابله با ریزگردها را به بازسازی مناطق سیل زده اختصاص دهد.

 

وی با بیان اینکه همچنین می توان با تشکیل ستادهای مردمی معین از سراسر کشور با محوریت نمایندگان ولی فقیه و با همکاری مساجد و خیرین به سیل زدگان کمک کنیم، ادامه داد: باید علل و عوامل بروز سیل و راهکارهای پیشگیری از آن در آینده بررسی و مقصران این سیلاب برخورد قانونی صورت گیرد و محاکمه شوند.

 

پایان پیام/72

منبع: شبستان

کلیدواژه: خبرگزاری شبستان رژه روز ارتش روز ارتش ارتش خبرگزاری سیل خوزستان اردبیل سیل شبستان خسارت سیل سیلاب خوزستان آیت الله حیدری نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به بارندگی‌های صورت گرفته و در پی وقوع سیلاب در برخی از مناطق خسارات بسیاری وارد شده که برخی از جاده‌های استان مسدود بوده که با بازسازی‌ها صورت گرفته مسیرها باز شده است و در حال حاضر هیچ راهی مسدود نیست.

محمدعلی آخوندی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: از بعد سیلاب و انسداد جاده تقریبا مشکل رفع شده و شرایط به پایداری نسبی را پیدا کرده است اما دلیل بر امن بودن راه‌ها و بازسازی شدن آن‌ها نیست.

وی افزود: مشغول عملیات بازسازی جاده‌ها بوده و برای تردد در راه‌ها نیز باید ملاحظه صورت گیرد چرا که برخی از جاده‌ها بررسی نشده و ممکن است زیر جاده‌ خالی شده باشد و تأکید برا ین است که ترددها به حداقل برسد و با احتیاط کامل و از سینه راه نیز فاصله گرفته شود.

آخوندی با بیان اینکه جاده‌های استان مسدود نیست، گفت: در محورهای روستای از جمله؛ معصوم آباد زیرکوه و بخش‌هایی از شهداد به نهبندان و مسیرراه نیز ممکن است شرایطی باشد که نیاز به احتیاط کامل دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در شهرستان خوسف بسیاری از آبنماها  تخریب شده که نیاز است رعایت شود.

وی تصریح کرد: ایمن سازی اولیه مسیرها در دستور کار است و با امکانات و دستگاه‌های متولی انجام می‌شود و لازم است رعایت شود چرا که بازسازی کامل نیازمند برآورد خسارات است.

آخوندی تصریح کرد: علاوه بر راه‌ها و محورهای شهری و روستایی که خسارات بسیاری در شهرستان زیرکوه، طبس، خوسف و خور و برخی از محورهای داخلی سرایان به دلیل سیل داشتیم اما در مناطق حساس و مسکونی نداشتیم، این روند بارندگی به صورت نقطه‌ای و رگباری و در برخی نقاط احتمال جریان آب نیز وجود دارد به ویژه در سمت نهبندان، سربیشه و خوسف بیشتر خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: در حوزه انتقال آب و شبکه‌های آبرسانی روستایی و قنوات و در دام و کانال‌های انتقال آب و در برق‌رسانی دچار مشکل شدیم که باید برآورد خسارات انجام شود.

وی بیان کرد: در حوزه‌های واحد مسکونی خسارات قابل توجه نبوده است و با کمک خود مردم باید تلاش شود که مناطق مقاوم‌تری داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مسیرهای خراسان جنوبی مسدود نیست
  • ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان در دستور کار قرار گیرد
  • مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت پلمپ شد
  • سیل از ۴ طرف کاشان را محاصره کرد
  • پلمب مرکز ترک اعتیاد غیرمجاز در رشت
  • قدرداني فرمانده انتظامي از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان در اجراي طرح نور
  • قدرداني از همکاري و مشارکت مردم و مسئولان از اجراي طرح نور در آذربايجان غربي
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌ ناشی از سیل را کاهش داد
  • آمادگی استان برای مواجهه با خطرات احتمالی، خسارات‌های ناشی از سیل را کاهش داد
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم