Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@04:52:00 GMT

کنگره بین‌المللی طب تولید مثل در یزد شروع به کار کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۷۹۰۵

کنگره بین‌المللی طب تولید مثل در یزد شروع به کار کرد

یزد - ایرنا - هشتمین کنگره بین‌المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل و سومین کنگره علمی ژنتیک تولید مثل عصر روز جمعه در بیمارستان شهید صدوقی یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنادر این کنگره سه روزه افزون بر 500 نفر از استادان و دانشجویان شاخص طب تولید مثل ایران و جهان حضور دارند.
معاون مرکز درمان ناباروری دانشگاه علوم پزشکی یزد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: 364 مقاله به دبیرخانه کنگره طب تولیدمثل و کنگره ژنتیک تولیدمثل ارسال شد که در مجموع 16 مقاله توسط هیات داوران برگزیده انتخاب شد که به صورت سخنرانی در این کنگره ارائه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدعبدلی افزود: در کنگره مورد اشاره در زمینه های آندوکرینولوژی باروری ، آندرولوژی ، اهدای تخمک و جنین و رحم جایگزین ، اپیدمیولوژی باروری، ایمونولوژی باروری ، بهداشت باروری ، تکنیک های کمک باروری، ژنتیک و باروری، سلول های بنیادی ، جراحی و لاپاراسکوپی در درمان ناباروری، حفظ باروری و فیزیولوژی باروری بحث و بررسی می شود.
دبیر علمی این کنکره افزود: 46 محقق و دانشمند داخلی و خارجی برای ارائه سخنرانی از کشورهای انگلستان، استرالیا، ایتالیا، چین، قزاقستان، عمان ، آلمان، عراق و نیوزلند دعوت شدند.
عبدلی افزایش سطح علمی متخصصان و کارشناسان در زمینه طب تولید مثل و حمایت از پژوهش های دانشجویی مرتبط با طب تولید مثل را از اهداف برگزاری این کنگره عنوان کرد.
وی اضافه کرد: همچنین برگزاری پنل های تخصصی در زمینه تحریک کنترل شده تخمک گذاری، پذیرش آندومترو نقش ارولوژی در روش های کمک باروری از دیگر برنامه های کنگره مورد اشاره است.
عبدلی یادآور شد: در حاشیه این کنگره جدیدترین داروها و تجهیزات حوزه طب تولیدمثل در نمایشگاهی معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.
رئیس پژوهشکده و مرکز درمان ناباروری یزد پیش از این با اشاره به تاسیس نخستین مرکز ناباروری کشور در سال 68 در این استان گفته بود: تاکنون در این مرکز 12 هزار نوزاد به روش آی وی اف (یکی از روش های درمانی پیشرفته کمک باروری) متولد شدند.
عباس افلاطونیان با بیان اینکه این مرکز ،قطب اصلی درمان ناباوری و تولید مثل بیماری در کشور است افزود: در سال 79 مرکز مورد اشاره از سوی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان قطب علمی کشور در زمینه ناباروری و تولید مثل و همچنین در سال 1380 هجری شمسی به عنوان مرکز تحقیقاتی نمونه در جشنواره پژوهشی رازی معرفی شد.
وی خاطر نشان کرد:سالانه هفت هزار و 500 زوج جهت درمان ناباوری به این مرکز مراجعه می کنند افزود: افزون بر90 درصد مراجعان به این مرکز از خارج استان هستند که بیشترین آنها از استان‌های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی می باشند.
2088/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي كنگره بين المللي توليد مثل يزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۷۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک

رضا سرایی با اشاره به ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک بیان کرد: مبلغ این قرارداد ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار یورو معادل ۹ میلیون و ۶۴۳ هزار و ۴۹۷ میلیون ریال است.

وی ادامه داد: طبق قرارداد، شرکت ماشین‌سازی اراک موظف است در مدت ۱۸ ماه این پروژه را تکمیل و سفارشات را تحویل دهد که مراحل ساخت و تولید از اواخر آذرماه شروع شده است.

مدیرعامل شرکت ماشین‌سازی اراک، ساخت مخازن کروی پتروشیمی را از دیگر اقدامات در حال انجام این شرکت عنوان کرد و افزود: مبلغ این قرارداد ۶ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۲۲۴ یورو معادل ۲ میلیون و ۵۶۹ هزار و ۶۳۹ میلیون ریال در نظر گرفته شده که طبق توافق قرارداد، باید در مدت ۱۲ ماه تکمیل و تحویل داده شود.

سرایی خاطر نشان کرد: این پروژه آبان ماه سال گذشته شروع شد و محل اجرای آن استان بوشهر، بندر عسلویه است.

شرکت دانش بنیان و مادر تخصصی ماشین سازی اراک با بهره‌مندی از ماشین آلات مدرن، خطوط تولید پیشرفته و کادر مهندسی مجرب یکی از شرکت‌های صنایع زیربنایی و استراتژیک کشور محسوب می‌شود که حیطه گسترده‌ای از فعالیت‌های مختلف تولیدی و اجرای طرح‌های صنعتی را به خود اختصاص داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • تسهیلات خوبی برای درمان ناباروری در استان کرمان اختصاص دادیم
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • برنامه «ماه‌ترین پلاس» به سراغ پدران می‌رود
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • ارائه بیش از ۱۰۰ خدمت رایگان برای بارداری سالم
  • نشان‌دار شدن ۱۳۹۱ زوج نابارور در سامانه بیمه سلامت کهگیلویه و بویراحمد
  • طب ایرانی زمینه ساز توریسم درمانی در کشور
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک