Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،«سعید شیرکوند» معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در حاشیه بازدید از مناطق سیل‌زده و خسارت‌دیده سوادکوه در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی گزارش‌هایی از برآورد خسارت‌های سیل ارسال کردند که در ستاد ریاست جمهوری تصمیم گرفته شد علاوه بر این گزارش‌ها به صورت میدانی نیز خسارت‌‌ها بررسی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرکوند افزود: پس از برآورد‌های نهایی از میزان خسارت‌ها، برای جبران خسارت‌های سیل تا آنجایی که ممکن است بخشی از مبالغ از بودجه حوادث غیرمترقبه امسال و بخشی نیز از صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: برآورد اولیه خسارت سیل در کشور به جز استان خوزستان و استان‌های شرقی که گزارش نهایی در این استان‌ها هنوز به طور دقیق اعلام نشده حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان است.

شیرکوند گفت: سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات به خسارت دیدگان و بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده بخشی از مبلغ را از بودجه امسال و بودجه حوادث غیر مترقبه تامین می‌کند و با نظر مساعدی که مقام معظم رهبری داشتند تا آنجایی که امکانش هست از صندوق توسعه ملی هم استفاده خواهد شد.

خاطرنشان می‌شود، هم اکنون جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان مازندران با حضور معاون هماهنگی ونظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور در استانداری مازندران در حال برگزاری است که اخبار تکمیلی در این راستا متعاقبا ارسال می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: سیل سیل زدگان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۸۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، اولین نشست شورای اداری شهرستان تفت در سال ۱۴۰۳ به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و با حضور امام‌جمعه و فرماندار تفت و مدیران دستگاه‌های اجرایی و نظارتی شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری تفت برگزار شد.
محمدعلی شاه‌حسینی در این نشست با ابراز اینکه مخاطب اصلی رهبر معظم انقلاب در تحقق جهش تولید دولت است، بررسی راهکار‌های جهش تولید و نیز جذب حداکثری مشارکت مردم را از الزامات تحقق شعار سال دانست و اضافه کرد: همه مسئولان مرتبط موظف‌اند برنامه اجرایی دقیق و کارشناسی شده تحقق شعار سال را با لحاظ وظایف و مأموریت‌های زیرمجموعه‌های خود، تدوین و ارائه کنند.
وی با اشاره به عزم جدی استان جهت تحقق شعار سال، گفت: در این راستا در دومین روز از آغاز سال جدید ستاد سهام (ساماندهی هماهنگی اقتصاد مردمی) تشکیل و سه کمیته تخصصی «گفتمان‌سازی»، «مدل‌سازی» و «عملیاتی و اجرایی» ذیل آن تعریف شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد ادامه داد: توسعه متوازن شهرستان‌ها و پاسخ به مطالبات و درخواست‌های مردم با مشارکت خود مردم و تقویت نقش تعاونی‌ها به‌ویژه تعاونی‌های فراگیر در شهرستان‌ها و ارائه مدل‌های موفق مردمی‌سازی اقتصاد در استان از برنامه‌های حوزه اقتصادی است.
شاه‌حسینی با اشاره به تورم بالای استان یزد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین دلیل مشکل تورم استان در زمینه اجاره‌بها است که علت آن مهاجرت بالای استان یزد است و در این زمینه استقرار صنایع در برخی دشت‌ها را ممنوع کردیم؛ ولی در حال حاضر واحد‌های نیمه تمامی وجود دارد که نمی‌توان مانع آن شد و علی‌رغم این موضوع تورم ماهانه به‌صورت محسوسی کاهش‌یافته است که نویدبخش آینده روشنی است.
وی گفت: مهم‌ترین دلیل مشکل تورم استان در زمینه اجاره‌بها است که علت آن مهاجرت بالای استان یزد است و در این زمینه استقرار صنایع در برخی دشت‌ها را ممنوع کردیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد به پائین بودن نرخ بیکاری استان یزد نیز اشاره و خاطرنشان کرد: جایگاه بیکاری استان از ۲۹ به ۲ کاهش یافته است و رشد اقتصادی استان دوبرابر میانگین کشور بود و میزان سرمایه گذاری داخلی دوسال گذشته در استان یزد حدود ۵۰ همت انجام شده است و در بهبود فضای کسب و کار استان یزد جزو بهترین‌های کشور است.
شاه‌حسینی هزینه ۷ درصد و درامد ۲ درصد مردمان استان یزد بیشتر از متوسط کشور است تصریح کرد: صادرات استان یزد از مبادی گمرکی کشور تقریبا ۹۰۰ میلیون یورو است و ۶۵ هزار واحد صنفی در استان یزد مشغول به فعالیت هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد خاطرنشان کرد: ریل‌گذاری دولت سیزدهم برای چشم‌انداز آینده استان در سند تحول یزد نوین گنجانده شده که این سند با نگاه نوآورانه و آینده‌پژوهانه در ۱۵ محور تحولی با ۱۸۰ طرح اقدامی تدوین شده است.
وی افزود: یکی از مزیت‌های استان خورشید است که در این زمینه سیاست‌گذاری شده است توسعه نیروگاه‌های خورشیدی در دستور کار قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • اعلام برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل در زیرکوه
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی/ ۱۰۱ رشته قنات آسیب دیدند
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزی خراسان جنوبی
  • مبلغ مسئولان کرمانشاه برای تکمیل مناطق زلزله‌زده دقیق نیست
  • بیش از 543 میلیارد تومان برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • اعلام خسارات اولیه سیل در ۴ استان کشور
  • برآورد اولیه خسارات ناشی از بارندگی‌های اخیر در خراسان جنوبی
  • مسئولان استان متناسب با "تحقق شعار سال" برنامه‌ریزی کنند