Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیروت - ایرنا - خطیبان جمعه مناطق مختلف لبنان بر ضرورت ادامه حمایت و پشتیبانی از مقاومت در سالروز کشتار قانا و اصلاح وضعیت اقتصادی این کشور تاکید کردند.

به گزارش عصر جمعه ایرنا به نقل از واحد رسانه ای حزب الله لبنان ، شیخ علی دعموش در خطبه نماز جمعه این هفته در بیروت به سالروز کشتار قانا در سال 1996 میلادی پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی یادآورشد که دشمن صهیونیستی در نتیجه شکست در جنگ سال 1996 میلادی و ناتوانی در این نبرد به بمباران مناطق مسکونی و کشتارهای بی رحمانه مردم روی آورد که دردناک ترین آن ها کشتار قانا بود و بر اثر آن ده ها زن و کودک شهید و یا مجروح شدند.
دعموش افزود: این مردم بی گناه به پایگاه نیروهای بین المللی در شهر قانا برای فرار از بمباران صهیونیست ها پناه بردند و دشمن اشغالگر این پایگاه را به طرز وحشیانه ای بمباران کرد.
خطیب جمعه بیروت تاکید کرد که اراده و استواری مردم لبنان هرگز با وحشی گری های دشمن صهیونیستی شکسته نشد و مقاومت بمباران شهرک های صهیونیست نشین در فلسطین اشغالی را ادامه داد.

** تاثیر اوضاع سخت اقتصادی منطقه بر لبنان
شیخ احمد قبلان مفتی لبنان نیز در خطبه نماز جمعه در مسجد امام حسین (ع) بیروت یادآورشد: اوضاع داخلی و منطقه ای پیچیده تر و سخت تر از قبل شده است.
وی ادامه داد: این مشکلات بر اوضاع اقتصادی لبنان نیز تاثیر خواهد گذاشت و می توان گفت که وضعیت کنونی بی تاثیر از اوضاع اقتصادی در منطقه نیست.
مفتی لبنان توضیح داد: امکان آن وجود دارد که لبنان وارد یک بحران شود که همه مردم را غافلگیر و این روند می تواند آسیب های جدی به ثبات و امنیت و آینده مردم لبنان وارد کند.
شیخ قبلان افزود: مردم لبنان در سال های اخیر فشارهای زیادی را از جمله فشارهای اقتصادی، محیط زیستی و بهداشتی متحمل می شوند.
وی ادامه داد: مردم لبنان در یک دوراهی قرار داشته، یا باید کم کردن حقوق خود و محدود کردن منابع مالی زندگیشان را قبول کنند و یا باید منتظر یک نابودی اقتصادی باشند.

** برای رویارویی با رژیم صهیونیستی باید همیشه آماده بود
شیخ حسن شریفه دبیرکل اوقاف مجلس شیعه اعلای لبنان نیز در خطبه های نماز مسجد صفا بیروت به کشتار قانا اشاره کرد و گفت: ما باید وحشی گری و دشمنی رژیم اشغالگر صهیونیستی و رفتارهای نژادپرستانه آن علیه ملت و امت خود را در چنین روزهایی یادآوری کنیم.
وی تاکید کرد: کشتار قانا یک حادثه تاریخی بوده که به ما اثبات می کند برای رویارویی با تجاوزهای اسرائیل باید همیشه آمادگی های لازم را داشته باشیم.
شیخ شریفه ادامه داد: این آمادگی نیازمند محافظت از مقاومت و وحدت ملی و اسلامی و حمایت از زندگی مشترک و مسالمت آمیز میان مسلمانان و مسیحیان است.

** مقاومت تنها راه آزادی فلسطین است
شیخ علی یاسین عاملی رئیس تجمع علمای صور همچنین در خطبه نماز جمعه گفت: مبارزه با فساد یگ گزینه نیست بلکه یک وظیفه همگانی برای محافظت از لبنان و دارایی های مردم آن است.
وی خطاب به مسئولان لبنان گفت: قبل از اینکه ملت لبنان صبر خود رااز دست بدهد و تظاهرات خیابانی را شروع و سیاستمداران را محاصره کنند باید اصلاحاتی اساسی در وضعیت اقتصادی لبنان انجام دهند.
یاسین با اشاره به روز اسیر فلسطینی از گروه های فلسطینی خواست که از مقاومت پشتیبانی کنند زیرا تجربه ثابت کرده است که این تنها راه برای آزادسازی اسرا و خاک فلسطین است.

** اسرائیل هرگز عامل ثبات در منطقه نیست
سید علی فضل الله نیز در خطبه نماز جمعه در مسجد حسنین بیروت یادآورشد: کشتار قانا که در آن 200 نفر کشته و یا زخمی شدند یک دلیل واضح بر تروریسم دشمن صهیونیستی علیه غیرنظامیان و حتی نیروهای سازمان ملل است.
وی ادامه داد: کسانی که می خواهند روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کنند باید این حادثه را به یاد آورند، چون اسرائیل هرگز یکی از عوامل صلح و ثبات نبوده و نخواهد بود.
سید فضل الله از رهبران سیاسی لبنان نیز خواست که برای حل مشکلات لبنان شفافیت کامل داشته و حرف راست و درست را به مردم بگویند.
خطیب جمعه مسجد حسنین بیروت افزود: مردم لبنان این روزها یک نوع جدید از جنگ را متحمل می شوند که زندگی آن ها و آینده آن ها را تهدید می کند و آن جنگ اقتصادی است که هر خانواده ای را تحت الشعاع قرار می دهد.

** لزوم محاکمه سیاستمداران فاسد
سید علی عبد اللطیف فضل الله نیز در خطبه نماز جمعه در روستای عیناثا در جنوب لبنان گفت: باید منافع سیاستمداران و سرمایه داران را از هم جدا کرد، این منافع مشترک منابع دولت و حقوق شهروندان را پایمال کرده است.
وی افزود: اصلاح حقیقی دامن زدن بیشتر به اختلافات سیاسی نیست بلکه باید یک برنامه ملی وجود داشته باشد که به بی نظمی در دولت، و فساد در سایه طایفه گرایی و حزب گرایی پایان دهد.
خطیب نماز جمعه عیناثا گفت: باید همه سیاستمداران فاسد و کسانی که فساد را می بینند و ساکت هستند ،محاکمه کرد چون در یک جنایت علیه ملت شریک هستند.
شبد**خاورم*1436*

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي لبنان نماز جمعه خطبه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۸۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز ابتدا دنیای امروز را عرصه نبرد طرفداران دین اسلام، قرآن و ارزش‌های انسانی با دشمنان خدا، شیطان پرست‌ها، خودپرست‌ها و دنیا پرست‌ها دانست و سپس گفت: دشمن جنگی ترکیبی در همه عرصه‌های زندگی مسلمانان ایرانی به راه انداخته است.

امام جمعه شیراز گفت: ما جنگ نظامی را هشت سال تجربه کردیم و کارآزموده هستیم اما دشمنان عرصه اقتصادی را نقطه ضعف ما می‌دانند و در این عرصه جنگ راه انداخته‌اند که به کمک خدا و با همراهی مردم این عرصه را هم خواهیم برد.

وی با بیان اینکه دشمن در عرصه جنگ فرهنگی نیز تمام تلاش خود را می‌کند که بر ما پیروز شود گفت: در این عرصه نیز پیروز واقعی ما مسلمانان خواهیم بود و این وعده الهی است.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به در پیش بودن روز جهانی کار و کارگر و روز معلم بیان کرد: کارگران سربازان عرصه جنگ اقتصادی و معلمان سربازان عرصه جنگ فرهنگی هستند که باید مورد حمایت جدی قرار بگیرد.

امام جمعه شیراز بر حمایت مسئولان از تولید ملی و تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: در برخی از جلسات می‌گوئیم این جنس را فلان شرکت شیرازی یا استان فارسی تولید کرده و از آن باید حمایت کرد اما عده‌ای می‌گویند نمونه خارجی آن بهتر است و اینگونه تولید ملی تضعیف می‌شود و به کشور آسیب می‌زنند.

امام جمعه شیراز از مردم خواست اگر کسی پول دارد به جای اینکه بخواهد دلالی کند به سرمایه‌گذاری در بخش تولیدی بپردازد که این نکته باید قابل توجه بانک‌ها و همه مدیران نیز قرار بگیرد.

وی در ادامه به زمینه‌سازی برای مشارکت مردم در تولید، اصلاح الگوی مصرف، ترویج فرهنگ کار، ایجاد اشتغال در جامعه و مبارزه با فساد اقتصادی به عنوان دیگر مولفه‌هایی نام برد که سبب تحقق بهتر شعار سال می‌شوند.

کد خبر 6089228

دیگر خبرها

  • حمایت خطیبان جمعه سیستان و بلوچستان از عملیات تنبیهی وعده صادق
  • حجاب و عفاف؛ مهمترین محور سخنان خطیبان نماز جمعه شهر‌های گلستان
  • کارگران سربازان جنگ اقتصادی و معلمان سربازان جنگ فرهنگی هستند
  • مهمترین پیشران تولید، مشارکت واقعی مردم است
  • کارگران تقویت کننده پایه‌های اقتصادی کشور محسوب می‌شوند
  • تقویت اقتصاد کشور دشمنان را ناامید خواهد کرد
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • خروش علویان در جمعه خشم
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • تجمع مردم خرم آباد در حمایت از اجرای طرح نور