Web Analytics Made Easy - Statcounter

هشتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل و سومین کنگره بین المللی ژنتیک یزد دقایقی پیش با حضور اندیشمندان ایرانی و خارجی در بیمارستان شهید صدوقی (ره) یزد آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه استان ها خبرگزاری دانشجو،‌ پروفسور عباس افلاطونیان عصر امروز در هشتمین کنگره بین المللی و جشنواره دانشجویی طب تولید مثل و سومین کنگره بین المللی ژنتیک اظهار داشت: در حال حاضر مرکز تحقیقاتی درمانی ناباروری یزد به پژوهشکده علوم تولید مثل تبدیل شده و سه مرکز درمانی در این رابطه وابسته به همین مرکز شروع به فعالیت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز تحقیقاتی، درمانی و آموزشی ناباروری یزد خاطرنشان کرد: برنامه آموزشی که از ابتدا تعریف شده بود ابتدا مربوط به دوره های کوتاه مدت خودساخته ای بود که بدون ارتباط و حمایت وزارتخانه بود ولی بعداد دوره های مدونی شروع شد که نخستین این دوره ها هم مربوط به یزد بود.

افلاطونیان به بخشی از افتخارات مجموعه ناباروری یزد اشاره کرد و افزود: نخستین فرزند حاصل از علم درمان ناباروری و آی وی اف کشور در مرکز درمانی تحقیقاتی ناباروری یزد به دنیا آمده است.

محمدرضا میرجلیلی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد هم در این همایش اظهار داشت: پس از انقلاب نخستین دانشگاه یزد دانشگاه علوم پزشکی یزد بود که با یک رشته فعالیت خود را آغاز کرد و الان 97  رشته با 20 هزارر فارغ التحصیل دارد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های بسیار گسترده ای که یزد در حوزه علوم تولید مثل و ژنتیک یزد گفت: آینده این علم بسیار روشن است و در دهه پیش رو دنیا جهش قابل ملاحظه‌ای در این علم خواهد داشت و ما هم باید همراه با دنیا پیش برویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی(ره) یزد ادامه داد: امروز دانشجویان توانمند و با ظرفیت بسیار بالایی در این رشته در حال تحصیل هستند و قطعا به واسطه این دانشجویان، زمینه پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر این علم در استان و کشور فراهم است و آینده بسیار روشنی پیش روی ماست.

میرجلیلی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید صدوقی یزد در طول سال‌های فعالیت خود پیشرفت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه‌های مختلف علمی و پزشکی داشته و در حوزه‌های گوناگون افتخارات بسیار زیادی کسب کرده است.

وی ادامه داد: استان یزد خواستگاه علم درمان ناباروری در کشور است و نخستین فرزند حاصل از این علم و آی وی اف کشور، در این استان و به همت پژوهشکده ناباروری یزد به دنیا آمده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۸۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر

به گزارش خبرگزاری مهر، انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر برگزار شد. عباسعلی محمدزاده رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان در خصوص نحوه گزینش این افراد گفت: اعضا پس از مرحله شهرستان وارد مرحله استانی شدند که پس از انتخاب به عنوان برگزیدگان شورای مرکزی معرفی شدند.

محمدزاده شعار کنگره را جوانان، مشارکت، مسئولیت پذیری بیان کرد و افزود: این برنامه بر اساس اهداف جمعیت هلال احمر در راستای ارتقای مشارکت جوانان و مشارکت دادن آن‌ها در تصمیمات مربوط به فعالیت‌های این عزیزان اجرا شد تا با تصمیم‌گیری مناسب در خصوص فعالیت‌های جوانان بتوانیم از آنها به عنوان افرادی تصمیم ساز و مؤثر در امور مربوطه بهره مند شویم تا در آینده نیز جامعه‌ای مسئولیت پذیر و مؤثر را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: با برگزاری انتخابات در ششمین کنگره سراسری اعضای سازمان جوانان جمعیت هلال احمر که به مدت ۳ روز در مجموعه فرهنگی ورزشی دشت بهشت محمد شهر (استان البرز) برگزار شد، طی آن دبیران شاخه جوانان، روستایی و خانه‌های هلال، دانشجویی پیشنهادات، دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود در زمینه‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی بیان کردند.

رئیس اداره دانشجویی سازمان جوانان افزود: در هر شاخه ۵ نفر به عنوان اعضای منتخب اصلی و ۲ نفر به عنوان عضو علی‌البدل با آرای حاضران جهت تشکیل شورای مرکزی انتخاب شدند

بر اساس این گزارش؛ وریا فلاحی (کردستان)، آکو مرادی (کرمانشاه)، امجد خیاط (آذربایجان غربی)، پیام زمانی (همدان)، مهدی اکبری (فارس) اعضای اصلی شاخه جوانان و ابراهیم ممتاز (اصفهان) و سید مهدی حسنی (زنجان) به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب شدند.

در شاخه دانشجویی کامکار متین (تهران)، مهدی مجدی زاده (خراسان رضوی)، محمدرضا سبکتکین (اصفهان)، سمانه رواز (هرمزگان)، محمد هادی جعفری (زنجان) و هادی الهیاری (خراسان جنوبی) و سارا مدملیلی وند (خوزستان) به عنوان عضو اصلی معرفی شدند.

در شاخه روستایی و خانه‌های هلال نیز محمدرضا فروتن (اردبیل)، مهدی رضایی (همدان)، نگار زینی وند (لرستان)، یعقوب، جنجال (چهارمحال بختیاری)، فاطمه علمشاهی (قزوین) اعضای اصلی و فاطمه ابراهیمی زاده (یزد) وکاثوم حسانی (کهگیلویه و بویراحمد) به عنوان اعضای علی‌البدل انتخاب شدند.

کد خبر 6087689

دیگر خبرها

  • دومین جشنواره عکاسی سنندج با حضور ۵۰ عکاس ملی و بین المللی آغاز به کار کرد
  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • برگزاری دومین کنگره بین‌المللی سالمندی سالم در تبریز
  • اولین فرزندان مرکز ناباروری ساوه پا به عرصه هستی گذاشتند
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • حوزه هنری با نمایش «آلاء» به جشنواره مونودرام کارتاژ تونس می‌رود
  • گشایش کلینیک تخصصی درمانی محمد شهر کرج
  • مشارکت ۴۰۰۰ دانش‌آموز خراسان جنوبی در جشنواره سفیران سلامت
  • برگزاری انتخابات کنگره سراسری اعضای شورای مرکزی جوانان هلال احمر
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود