Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@02:46:13 GMT

تارانتینو نرسید، لوچ بازمی‌گردد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۸۹۵۳۸

تارانتینو نرسید، لوچ بازمی‌گردد

اعلام برنامه‌های «کن 2019» که پنجشنبه شب در نشستی خبری در این شهر معمولاً گرم در جنوب فرانسه صورت پذیرفت، نشان داد نمایش امسال نیز سرشار از هیاهو و نکات جالب خواهد بود. وصال روحانی خبرنگار







قربانی بزرگ هفتاد و دومین دوره مهم‌ترین جشنواره سینمای جهان، کار جدید کوئنتین تارانتینو به‌نام «روزی روزگاری در هالیوود» است که ادعا شده به این جشنواره نرسیده و کارهای آن هنوز ناتمام است و از دیگر غایبان نامدار می‌توان به «Ad Astra» هم اشاره کرد که یک فیلم علمی- تخیلی جدید به کارگردانی جیمز گری است و البته هیروکازو کوری‌یدای ژاپنی فاتح نخل طلای سال پیش نیز که گفته ‌شد با نخستین فیلم بلند خود به زبان انگلیسی به‌نام «حقیقت» دوباره به کن می‌آید، اعلام عدم شرکت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


للوش در کوچه خاطره‌ها
اما چه باک که آنقدر آدم‌های نامدار و فیلم‌های جالب در جمع حاضران مشاهده می‌شود که کن 2019 می‌تواند با هر یک از ادوار گذشته آن برابری کند و نه فقط آسیا یکی از «قدرت»های قدیم و جدید سینمای جهان را در دستور پخش خود در جایگاه بالایی قرار دهد، بلکه در قسمت‌های جنبی خویش نیز ازکارهای امثال ورنر هرزوگ و آبل فرارا بهره گیرد. قرار است نخل افتخاری امسال هم که به مثابه جایزه خدمات تمام عمر است، به آ‌لن دلون مشهور و دیرپا اهدا شود ولی خیلی‌ها معترفند جذاب‌ترین فیلم کن امسال سر زدن مجدد کلود للوش به کوچه‌های خاطره و دوران اوجش است زیرا وی در 81 سالگی به گونه‌ای فیلم کلاسیک سال 1966 خود را که «یک مرد و یک زن» نام دارد، بازسازی کرده و یک بار دیگر ژان لویی ترنتینیان و آنوک امه را به صحنه آورده است.
یک پیک سرگردان
فیلم افتتاحیه کن امسال که از سه‌شنبه شب 24 اردیبهشت به راه می‌افتد، جدیدترین کار جیم جارموش در قالب یک کمدی تلخ به‌نام «مرده‌ها نمی‌میرند» و طی 11 روز بعدی و تا شنبه 4 خرداد که زمان اتمام جشنواره است، فیلم‌های متعدد دیگری در قسمت‌های مختلف از جمله نوعی نگاه و «خارج از مسابقه» برای حاضران به نمایش درخواهد آمد ولی باز این بخش مسابقه با دربر داشتن 19 فیلم است که بیشترین توجه را برخواهد انگیخت. در سالی که سینمای ایران برخلاف برخی ادوار کن نماینده‌ای در بخش مسابقه ندارد، کن لوچ مشتری بریتانیایی و دائمی این جشنواره، کار جدیدش به‌نام «متأسفم، جای خالی‌ات را حس می‌کردیم» را در فهرست حاضران قرار داده و این فیلم، داستان یک پیک است که در دنیای دچار مشکلات عظیم اقتصادی نمی‌تواند با چنین شغلی امرار معاش کند و از هر سو تحت فشار و سرگردانی قرار دارد. سایر فیلم‌های بریتانیایی حاضر در کن امسال شامل «مرد موشکی» هم می‌شود که آن را دکستر فله‌چر ساخته و یک فیلم زندگینامه‌ای و مبتنی بر دستاوردهای التون جان، موزیسین و خواننده قدیمی و معروف انگلیسی است اما به تصمیم فله‌چر، این  فیلم به بخش خارج از مسابقه ارجاع شده است و مستند جدید اصف کاپادیا هم که درباره دیه‌گو مارادونا، اسطوره فوتبال آرژانتین است به جمع فیلم‌های خارج از مسابقه فرستاده شده ولی این یک احتمال و وعده جذاب است که «کن‌رو»ها مارادونا را که شخصاً به کن خواهد آمد، روی فرش قرمز این جشنواره رؤیت خواهند کرد.
از المودووار تا گانگسترهای سیسیلی
پدرو المودووار را هم فراموش نکنید زیرا فیلم جدیدش به‌نام «درد و افتخار» را در بخش مسابقه شرکت داده و این فیلم درباره زندگی پر دردسر یک کارگردان سینما در سبک و سیاق خود اوست. مارکو بلوچیو ایتالیایی نیز با فیلم جدید «خائن» به رقابت برای تصاحب نخل طلایی می‌پردازد و این فیلم درباره توماسو بوسکتا، یکی از گانگسترهای معروف ایتالیایی است که در سیسیل حکومت می‌کرد و برخلاف همگنانش، قفل‌های سکوت را شکست و از فجایع به بار آمده توسط مافیایی‌ها پرده برداشت.
از هر طیف و سلیقه‌ای
در بخش «نوعی نگاه» کن 2019 هم شاهد پخش کارهایی مثل «صعود» به کارگردانی مایکل کووینو، «آزادی» ساخته آلبرت سرا، «ژان» کار تازه برونو دومون و «زندگی نامرئی» ساخته کریم اینوز خواهیم بود و اگر ریاست هیأت ژوری قسمت مسابقه را به اله‌خاندرو گونزالز ایناریتو مکزیکی و دارنده دو جایزه اسکار سپرده‌اند، ریاست هیأت داوری قسمت نوعی نگاه با نادین لاباکی، فیلمساز لبنانی خواهد بود.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکست پس ۲۰۰ روز جنایت | چرا اسرائیل به اهدافش نرسید؟

به گزارش جام جم آنلاین، در دویست‌مین جنگ غزه، مقاومت همچنان پابرجاست و جنبش حماس همچنان به عنوان نیروی نظامی در باریکه غزه حضور دارد. مهمتر از همه این که هیچ یک از اسرای اسرائیلی به جز از طریق مذاکره و معامله با جنبش حماس، بازگردانده نشدند. این درحالیست که وعده نتانیاهو در آغاز جنگ، پیروزی مطلق، حذف حماس و آزادی بی‌چون و چرای تمام اسرای اسرائیلی بود.

البته رژیم صهیونیستی سعی دارد با حمله به رفح، شکست خود در غزه را به حاشیه برده و جبهه جدیدی برای جنگ باز کند اما بعید است جهان پذیرای چنین استدلالهای جنگ طلبانه‌ای باشد و تغییری در برآورد شکست اسرائیل ایجاد کند.

انتقادات وارده به بنیامین نتانیاهو در داخل جامعه صهیونیستی این است که او بر ادامه جنگ در غزه پافشاری می‌کند و هدف او از صحبت در مورد حمله به رفح، تنها تلاش برای عدم پذیرش تبادل اسرا و همچنین طولانی شدن جنگ است.

اسرائیل همچنین در بین افکارعمومی نیز شکست سنگینی خورده است. موج اعتراضات در این ۲۰۰ روز علیه تل‌آویو بشدت افزایش یافته و در تاریخ اسرائیل بی‌نظیر بوده است.

افزون بر اینها، اسرائیل پس از عملیات وعده صادق بازی منطقه‌ای را نیز به ایران باخته و بُت نژامی که از خود ساخته بود، آسیب جدی دیده و به این ترتیب اهمیت منطقه‌ای خود را از دست داده است.

به این ترتیب اسرائیل بازنده قطعی جنگ غزه بوده و بعید است جنایتهای بیشتر این رژیم تغییری در این وضعیت ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • همه چیز درباره انسی ۲۰۲۴/ تری گیلیام جایزه افتخاری می‌گیرد
  • شکست پس ۲۰۰ روز جنایت | چرا اسرائیل به اهدافش نرسید؟
  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی‌گردد
  • «هفت» از فردا به آنتن بازمی گردد
  • حضور دانش‌آموز عکاس ایرانی در جشنواره‌ای در روسیه
  • افغانستان به جام جهانی نرسید
  • اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید
  • رسانه صهیونیستی: اسرائیل بعد از ۲۰۰ روز جنگ به هیچ چیز نرسید