Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند امکان زندگی انسان‌ها در آینده  در سیاره های  سیستم سیاره‌ای TRAPPIST-۱ وجود دارد.   مسکونی کردن سایر سیاره‌ها به یکی از بحث‌های بسیار جذاب بین دانشمندان در سال‌های اخیر در دنیا تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان در طرح‌هایی متفاوت در نظر دارند به مسکونی کردن سیاره هایی چون کره ماه و مریخ بپردازند.  
در جدیدترین پژوهش‌های انجام شده دانشمندان به بررسی امکان زندگی و قابل سکونت بودن سیستم‌های سیاره ای، چون TRAPPIST-۱ پرداخته‌اند.   این سیستم سیاره‌ای یکی از جذاب‌ترین سیستم‌های کشف شده است. TRAPPIST-۱ در فاصله ۴۰ سال نوری از منظومه شمسی قرار دارد و در آن هفت سیاره تقریباً به اندازه کره زمین به دور ستاره‌ای کوتوله و قرمز گردش می‌کنند.   کارشناسان به تازگی نتیجه‌های مطالعه خود درباره این سیستم ستاره‌ای را منتشر کرده اند که در آن به بررسی امکان مسکونی کردن سیاره‌ها و زندگی انسان‌ها در آن پرداخته شده است.   از جمله دلایلی که کارشناسان پیش بینی می‌کنند امکان زندگی انسان‌ها در سیاره‌های این سیستم سیاره‌ای که با نام‌های TRAPPIST-۱b تا TRAPPIST-۱h وجود دارد این است که مدار این سیاره‌ها به دور ستاره کوتوله قرمزشان بسیار نزدیک و همه آنها در فاصله تقریبی بین سیاره عطارد و خورشید قرار دارند و بنا بر آمار‌های علمی باید جوی بسیار سوزان داشته باشند، اما به طرزی باور نکردنی و شگفت انگیز جو این سیاره‌ها سرد و نسبتاً خنک است.  
هفت سیاره سیستم سیاره ای-۱ TRAPPIST در فاصله بسیار نزدیکی از هم قرار دارند و به نوعی به هم قفل شده اند، اما از جمله شگفتی‌های این سیستم تفاوت هر یک از سیاره‌ها با یکدیگر است. برخی از آنها دارای آتش فشان و برخی دیگر دارای اقیانوس در سطح خود هستند.   با وجود تابش بالای اشعه ستاره کوتوله قرمز این سیستم سیاره‌ای به دلیل آنکه یک روی سیاره‌ها همواره پشت به ستاره قرار دارد منابع آب آن امکان دارد دور از آسیب ناشی از اشعه کوتوله قرمز قرار داشته باشد.   برخی از سیاره‌های سیستم سیاره ای-۱ TRAPPIST دارای فعالیت آتشفشانی هستند و این سبب می‌شود تا جوی پایدار داشته باشند که می‌تواند برای زندگی انسان‌ها در آینده مفید باشد.   تیم پژوهشی دانشگاه آریزونا به مطالعه درباره سیستم سیاره ای-۱ TRAPPIST می‌پردازد اعلام کرده است امکان دارد در سیاره TRAPPIST-۱g این سیستم سیاره‌ای، اقیانوسی وجود داشته باشد، زیرا اثر‌هایی از وجود نیرو‌های جزر و مد در آن مشاهده شده است و به این ترتیب در صورت زندگی انسان‌ها در آینده در این سیاره امکان استخراج آب برای زنده ماندن انسان وجود دارد.  
به گفته دانشمندان سیستم سیاره ای-۱ TRAPPIST یکی از مهمترین مکان‌ها برای جست و جو امکان زندگی انسان خارج از سیاره زمین است.   منطقه قابل زیست به منطقه‌ای مابین سیاره با ستاره اش گفته می‌شود که دارای فاصله‌ای ویژه باشد، هر هفت سیاره -۱ TRAPPIST دارای پوشش هسته‌ای از جنس سنگ هستند و شباهت فراوان به کره زمین دارند.   نتیجه‌های ۲ مطالعه درباره این سیستم سیاره‌ای در نشریه Astrophysical Journal منتشر شده است.   منبع:Newatlas   انتهای پیام/ سیستم‌های سیاره‌ای با شباهتی باورنکردنی به منظومه شمسی

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس

احتمالا تولیدال۹۰ ایرانی در ماه های آینده آغاز خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  پارس خودرو کاتالوگ جدید خودرو ال 90 ایرانی را با نام P90 منتشر کرد. به نظر می‌رسد تولید این خودرو در ماه های آینده از سوی این شرکت آغاز خواهد شد.

موتور ME16 با حجم 1600 سی‌سی است که قادر است حداکثر قدرت 113 اسب بخار و گشتاور 144 نیوتن‌متر را تولید کند. این موتور به گیربکس دستی 5 سرعته متصل است.

 فرمان برقی D-Type، غربیلک فرمان مجهز به کنترل سیستم صوتی، سیستم پایش فشار باد تایرها TPMS، رینگ آلومینیومی R15، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک و صندلی‌های قابل تنظیم دستی از جمله امکانات این خودروی ایرانی است.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • احتمالا در آشوب‌های اولیه منظومه شمسی، مشتری در تشکیل ماه موثر بود
  • (اینفوگرافیک) راهنمای سوخت رسانی به سیستم ایمنی انسان!
  • ربات انسان‌نمای چری که در آینده به ایران می‌آید/ عکس
  • کمربند کویپر و ابر اورت: لبه‌های منظومه شمسی!
  • کاهش مشکلات جامعه با تحول در نظام آموزشی امکان‌پذیر است
  • چرا مشتری ۷۹ قمر دارد ولی زمین فقط یکی؟
  • سیاره مشتری ممکن است عامل وجود ماه زمین باشد
  • آیت‌اللّه نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • هستی گهواره من/ اضطراب مرگ معنا بخش زندگی / گریز از مرگ با مد و دفن شدن در نقش اجتماعی
  • مشخصات ال۹۰ ایرانی منتشر شد+ عکس