Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی برنا ؛ جامعه ایرانی روزهای سختی را پشت سر می گذارد . در این روزها سخت همراهی مردم و دولتمردان در کنار هم می تواند در گذر مثبت از روزهای دشوار نتیجه بخش باشد .

بسیاری از کارشناسان جامعه شناسی معتقدند  خط و مرزها و تعیین و تکلیف های بیش از حد برای چگونگی زندگی مردم و دور نگهداشتن آنها از آزادی انتخاب برای چگونه زندگی کردن و چگونه شاد بودن می تواند موجب نارضایتی اجتماعی شده و از همراهی مردم بکاهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری برنامه های شاد و ایجاد بستر هایی برای شادی عمومی و توجه به روحیه و روان مردم و سعی در آرام و شاد کردن آنها می تواند گام بزرگی در همراهی مردم با دولتمردان باشد و اعتماد کمرنگ شده را بازگرداند.

اینکه مدیران شهری تا چه میزان به اصل سلامت و شادی و آرامش و آزادی اجتماعی مردم توجه دارند وبرای ایجاد آن تلاش می کنند مبحثی بود که با یکی از اعضای شورای شهر به گفتگو نشستیم.

ناهید خدا کرمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی برنا در خصوص برنامه مدیریت شهری برای کاهش آسیب های روانی و ایجاد فضای آرام و سلامت و شاد  برای تهرانی نشین ها چنین گفت : در زمینه های رفع آلودگی صوتی، سلامت غذا، آب و خاک  کمیته سلامت  شورای شهر در تلاش برای بهبود وضعیت زندگی شهروندان است .یکی از مهم ترین برنامه هایی که در دست اقدام داریم  ؛ پیوند جمعیت سالم  به شهر سالم است  تا مردم تشویق شوند برای سلامتی خودشان ارزش قائل باشند و به کمک سراهای محله و خانه های سلامت که در دسترس تهرانیان قرار خواهد گرفت ان اوامر را تصحیح و پیش خواهیم برد.

ناهید خداکرمی افزود: البته با وزارت بهداشت و معاونت اجتماعی در وزارت و سه دانشگاه مستقر در تهران همکاری هایی برای رسیدن به جمعیت سالم برای شهر سالم خواهیم داشت و معتقدیم مشارکت مردم و خواست مردم در این رابطه مهم است.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران اضافه کرد: مردم مطالبات سلامت عمومیشان را از ما می خواهند و تلاش ما این است که تمام مولفه های اجتماعی مرتبط با سلامت و مولفه های شهری مرتبط را مدیریت کنیم طوری که به مردم آرامش بدهد.

وی در رابطه با  آمار قابل توجه بیماری های روانی در سطح بندی های مختلف بین ساکنان تهران اظهار داشت : مسئله سلامت روان چند بعدی است. زمانی می توانیم بگوییم کسی سلامت روان دارد که ذهن و فکر و روان سالمی داشته باشد و شاهدیم تمام مولفه های مرتبط با زندگی به سلامت روان مربوط است.شهر تهران نیاز به گفتگوی عمومی دارد، نیاز به تعریف یک گفتمان برخاسته از دل و مشارکت مردم نیز دارد و شهرداری به تنهایی نمی تواند این کار را انجام بدهد.

عضو شورای شهر تهران افزود: شهرداری هر چقدر گل بکارد، بادکنک هوا کند و تخم مرغ رنگ بزند این امر محقق نمی شود. اگر اصل صداقت، راستی و درستی را که برخاسته از دل خانواده ها باشد پس بزنیم و وادار کنیم آنگونه که افراد نیستند خودشان را نشان بدهد می توانند تبعات روانی داشته باشد.

خداکرمی ادامه داد: بنابراین همه سعی شهرداری این است که را رنگی کند. خواهش من این است که همه سازمان ها از قوه مجریه، قوه قضائیه، دولت، کسبه مشارکت کنند تا راستی و صداقت و درستی در تمام معابر وجود داشته باشد تا بتوانیم شهری با سلامت روان برای تهران درست کنیم.

امر و نهی باید اندازه باشد

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران خاطر نشان کرد: ما ایرانیان  در همه شرایط سخت روزنه ای برای شادی پیدا می کنیم و امیدوارم مدیریت فرهنگی ما امر و نهی ها  را کمتر کند  تا مردم آنگونه دوست دارند زندگی کنند وشاد باشند.جامعه ایرانی دراین روزها به آزادی اجتماعی نیاز دارد .اگر این اتفاق بیفتد امید اجتماعی در کل کشور بیشتر پیش می رود و کسی نگاهش به آن طرف مرزها نیست و اعتماد کمرنگ شده نیز به جایگاه صحیح خود باز می گردد.

رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران ضمن چنین ادامه داد : امیدوارم تغییر رویکرد به مدیریت فرهنگی بدهیم تا هر ایرانی بهترین جایی که برای زندگی، تحصیل و تفریح انتخاب می کند، ایران باشد. باید بسترهایی برای ایجاد شادی آنگونه که مردم می خواهند با میزان آزادی مناسب ایجاد شود تا حال روان مردم بهتر شود. امر و نهی باید اندازه باشد تا ثمر بخش شود. مردم میان سختی ها به روزنه شادی نیاز دارند. باید بسترهای شاد اجتماعی شکل بگیرد.

وی در پایان اظهار کرد:   در کمیته سلامت شورای شهر کمپین سلامت راه اندازی خواهد شد که بعد از هفته سلامت  در پایتخت شاهد تغییراتی خواهیم بود.

 

 

خبرنگار: سیمین برادران

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جامعه خانواده سلامت شادی برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است

به گزارش خبرنگار مهر، «سید عزت الله ضرغامی» وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: از وظایف حاکمیت تولید است و در واقع این یک شاخص است زیرا هر دولتی که بتواند مردم را بیشتر شاد کند موفق‌تر است.

وی افزود: بعضی وقت‌ها هم مردم خودشان شاد هستند اما برخی برخورد می‌کنند که جلوی این شادی را بگیرند اما از جمله برنامه‌هایی که مردم را شاد می‌کنند برنامه‌های محلی حوزه میراث فرهنگی است. که در کنار آن رویدادها زمینه شادی فراوانی ایجاد می‌شود.

کد خبر 6086819

دیگر خبرها

  • تهاجم فرهنگی در کمین جوانان و خانواده هاست
  • اعضای شورا از بطن مردم انتخاب شده و همیشه و در تمام سختی‌ها در کنار مردم هستند
  • اعضای شورا در سختی‌ها کنار مردم است
  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • تاثیر فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • تاثیر فرهنگ فرهنگ ‌بر سلامت خانواده ‌
  • بهبود شبکه‌های مخابراتی با مدیریت هوشمند محقق ایرانی استنفورد
  • آخرین آمار حکایت از رشد قابل توجه گردشگری است
  • آمادگی استانداری تهران در انعقاد تفاهمنامه فرهنگی،اجتماعی و سلامت
  • زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی