Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر داسارگر کارگردان فیلم سینمایی «منطقه پرواز ممنوع» درباره اولین اکران این فیلم در بخش بازار جشنواره جهانی فیلم فجر به خبرنگار مهر گفت: این فیلم اولین تجربه کارگردانی بلند سینمایی بنده بعد از چند فیلم کوتاه و نیمه بلند است که در قالب همکاری با مجموعه‌های مختلف آن‌ها را تجربه کرده بودم.

این کارگردان درباره شکل‌گیری ایده «منطقه پرواز ممنوع» که در قالب همکاری با مدرسه سینمایی عمار به سرانجام رسیده است هم گفت: یک کار پژوهشی در زمینه تاریخ شفاهی انجام شده بود که خروجی یکی از بخش‌های مطالعاتی آن به شکل‌گیری ایده این فیلم انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چند هزار صفحه مطالعات و پژوهش بود که به دست بنده رسید و از دل آن‌ها ایده این فیلم به ذهنم رسید.

داسارگر درباره میزان بهره‌گیری از رویدادهای واقعی در این فیلم سینمایی توضیح داد: زمانی که شما با مجموعه‌ای از خاطرات واقعی مواجه می‌شوید امکان دارد ایده‌ای به ذهن‌تان خطور کند و درباره شکل‌گیری ایده این فیلم هم شرایط من همینگونه بود. بیشترین چیزی که از داستان فیلم می‌توان گفت ملهم از واقعیت است شخصیت مصطفی (با بازی هادی حجازی‌فر) بود. این کاراکتر ریشه‌هایی در واقعیت دارد اما کلیت داستان فیلم زاییده ذهن بنده است. گوشه‌هایی از نقطه آغاز روایت که البته در مسیر تغییرات فیلم برای نهایی شدن آن‌ها هم تغییر کردند، تا حدودی مطابق واقعیت بود.

داسارگر در پشت صحنه «منطقه پرواز ممنوع»

کارگردان «منطقه پرواز ممنوع» درباره دلیل رونمایی فیلم در بخش «بازار» جشنواره جهانی و عدم ارائه آن به بخش ملی و یا جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان گفت: برای بخش ملی جشنواره فجر نا نسخه فاین کات بدون صداگذاری را رساندیم و هیأت انتخاب هم فیلم را دید اما اعلام کردند که در فهرست نهایی بخش نگاه نو رتبه هفدهم را کسب کرد و موفق به ورود به جشنواره نشد. امیدواریم در جشنواره فیلم‌های کودکان هم اتفاق خوبی برای فیلم بیفتد تا به‌واسطه آن بتوانیم اکران خوبی برای فیلم داشته باشیم.

داسارگر تأکید کرد: جشنواره‌ها اساساً از این زاویه اهمیت دارند که بتوانند به اکران مناسب یک فیلم کمک کنند و اینگونه نیست که فی‌نفسه حضور در جشنواره ارزشی داشته باشد. امیدوارم این اتفاق برای «منطقه پرواز ممنوع» رخ بدهد و بتوانیم سد و تابوی مرسوم در مسیر اکران فیلم‌هایی از این دست شکسته شود.

وی در توضیح بیشتر نگاهش درباره تابو بودن اکران فیلم‌های مشابه «منطقه پرواز ممنوع» گفت: بالاخره این فیلم هم فیلم نوجوان است و هم بازیگر ستاره و چهره ندارد. مخاطبان سینمای ایران هم که عادت دارند برای انتخاب و تماشای یک فیلم قبل از هر چیز سردر و پوستر فیلم را می‌بینند تا بفهمند چه بازیگری در آن حضور دارد. وقتی ژانر فیلم به سمت سینمای کودک و یا جنگ برود، حتماً این شرایط برایش دشوارتر هم می‌شود. این تابو را باید بشکنیم و در سال‌های اخیر نمونه‌های موفقی داشته‌ایم که من را به این تابوشکنی امیدوار می‌کند.

کارگردان «منطقه پرواز ممنوع» در پایان درباره حضور هادی حجازی‌فر در این فیلم هم گفت: خدا را شکر می‌کنم که هادی حجازی‌فر در این فیلم حضور داشت و فکر می‌کنم در اکران هم به فیلم کمک می‌کند اما کار کردن با او واقعاً کار سختی بود.

کد خبر 4595005

منبع: مهر

کلیدواژه: سی و هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۸۹۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ترویج تئاتر دینی و مذهبی، تکریم پیر غلامان، صیانت از نمایش‌های بومی و ملی، تأثیر عاشورا بر فرهنگ اسلامی ایرانی، ترویج روحیه مقاومت، ترویج نهضت قیام حسینی، تأثیر عاشورا بر سایر ملل و ادیان، تکریم حجاب و عفاف عاشورایی از ️اهداف است.

این سوگواره در بخش‌های صحنه‌ای، میدانی و تعزیه، نقالی و پرده خوانی (کودکان و بزرگسالان) برگزار می‌شود.

سوگواره در بخش‌های نویسندگی، کارگردانی یا معین البکاء، بازیگری و تعزیه خوانی و نقالی، طراحی صحنه و فضا، لباس و موسیقی با اهدای تندیس و لوح تقدیر و وجه نقد به نفرات اول و اهدای لوح تقدیر و وجه نقد به نفرات دوم و سوم، تقدیر به عمل خواهد آورد.

آثار تا ۱۵ خرداد ماه جمع آوری و تا ۲۵ خرداد ماه بازبینی خواهد شد که شروع اجراهای عموم از ۱۷ تیر تا ۳ مرداد و اجراهای داوری سوگواره هفته سوم محرم خواهد بود.

هنرمندان آثار خود را به نشانی دبیرخانه این سوگواره واقع در تبریز بلوار ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی هنری ۲۹ بهمن، طبقه دوم، سازمان بسیج هنرمندان آذربایجانشرقی ارسال و یا با شماره ۰۴۱۳۳۳۰۵۷۹۴ تماس

و با پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۴۸۲۴۹۱۰ ارتباط حاصل کنند.

مقررات جشنواره به شرح زیر است؛

-هرکارگردان می‌تواند در هر بخش یک اثر به دبیر خانه ارسال کند.

- اولویت پذیرش آثار توسط هیأت انتخاب جشنواره با نمایش‌هایی است که با توجه به موضوعات و اعتقادات شیعیان و نمایش‌های بومی منطقه و استان تولید شده و از هرگونه نگاه سطحی و شعاری به دور باشد.

- آثار شرکت کننده صرفاً اختصاص به نمایشنامه‌ها و طرح و ایده‌های ایرانی و نسخه‌ها و طومارهای قدیم و جدید دارد.

- طرح و ایده و متون اقتباسی منوط به ذکر دقیق مشخصات صاحب اصلی اثر، نوع اقتباس و با اخذ مجوز از نویسنده، ایده پرداز، مترجم یا ناشر (به صورتی که حقوق صاحب اثر حفظ شود) خواهد بود و هنرمندان می‌توانند با رعایت این مهم در جشنواره حضور داشته باشند و در غیر اینصورت دبیرخانه می‌تواند در هر مرحله اثر مربوطه را حذف کند.

- آثار انتخابی توسط هیأت بازبینی می‌بایست قبل از حضور در روزهای داوری سه نوبت اجرا به تشخیص دبیر جشنواره در سطح شهر تبریز و یا شهرستان‌های تابعه داشته باشد.

-ستاد برگزاری سوگواره هیچگونه تعهدی نسبت به تأمین دکور، لباس و ابزار صحنه نخواهد داشت.

- بخش تعزیه و آئین‌های نمایشی این سوگواره مربوط به اجرای مجالس مربوط به سوگواری حضرت ابا عبدالله الحسین و یاران با وفای ایشان خواهد بود.

- کلیه متقاضیان حضور در سوگواره باید سه نسخه لوح فشرده تصویری اثر را به همراه مشخصات کامل و درخواست کتبی سرپرست یا کارگردان به دبیر خانه ارسال کنند

-ارائه مدارک لازم جهت حضور در سوگواره به منزله پذیرش تمامی شرایط حضور می‌باشد.

- چنانچه در هر مرحله از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای ذکرشده در این فراخوان مشاهده گردد، دبیر خانه نسبت به اخذ هرگونه تصمیمی مختار خواهد بود.

- آثار ارائه شده نباید در هیچ جشنواره یا سوگواره دیگری شرکت کرده باشد.

کد خبر 6097181

دیگر خبرها

  • برنامه‌های کاروان زیرسایه خورشید در استان یزد تشریح شد + فیلم
  • لیست رئال مادرید برای تقابل با بایرن مونیخ؛ فقط آلابا غایب است
  • حضور غایب بزرگ پارسال در نمایشگاه کتاب امسال
  • محلات میزبان جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • مست عشق، ماجرای یک تابوشکنی در سینما
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور