Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پای لیمو بسیار خوش عطر و در عین حال خوش رنگ و ظاهر است. در عین حال که با روشی بسیار ساده درست می‌شود و شما را مجذوب می‌کند، چون هر گاز آن به سرعت در دهان آب می‌شود. ظاهر آن بخاطر شیر تغلیظ شده خامه‌ای و خوشمزه است و با مقداری رنده پوست لیمو طعمی عالی پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این پای در واقع مخصوص فصل بهار است و با طعم لیمویی و دل انگیز دست کمی از شربت لیموناد برای حس خنکای بهار ندارد. این پای نیازی به زحمت زیاد ندارد. مواد میانی آن خیلی راحت به هم متصل می‌شوند. در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه این پای لیموی خوشمزه آشنا شوید.

این پای برای این تعطیلات بهاری و بخصوص پس از نهار خیلی خوب است. البته نه تنها برای بهار بلکه برای هر ۳۶۵ روز سال خوب است البته اگر بتوانید لیمو در بازار پیدا کنید که در شهر‌های بزرگ این امکان پذیر است.

مواد لازم برای پای لیمو
پای لیمو
مواد پایه

۱۳۰ گرم بیسکویت کراکر
۲ و ۱/۲ قاشق چایخوری شکر سفید
۱/۳ پیمانه کره ذوب شده

مواد میانی

۳ عدد زرده تخم مرغ بزرگ
۱ قاشق غذاخوری زنده پوست لیمو
۱/۲ پیمانه آب لیموی تازه گرفته شده
۱ قوطی شیر تغلیظ شده (شیر عسلی)
۱/۴ پیمانه خامه ترش پرچرب

مواد رویه (تزئین خامه‌ای)

۳/۴ پیمانه خامه غلیظ
۱ و ۱/۲ قاشق غذاخوری شکر سفید

طرز تهیه پای لیمو

ابتدا فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سلسیوس گرم کنید.

برای درست کردن خمیر، بیسکویت‌های کراکر را در یک غذاساز بریزید تا خرد شوند. اگر غذاساز ندارید می‌توانید آن‌ها را در یک پلاستیک زیپ لاک بریزید و پس از بستن کامل درب آن، روی پلاستیک را چندین بار وردنه بکشید تا بیسکویت‌ها کاملا خرد شوند.

در یک کاسه بزرگ بیسکویت‌ها و شکر را ریخته، سپس با استفاده از چاقو آن را با شکر خوب مخلوط کنید، مخلوط باید کاملا یکدست باشد.

مخلوط بدست آمده را در یک ظرف پای ۹ اینچی بریزید (ظرف گود نباشد) و آن را پهن کنید و به صورت یکسان دربیاورید روی آن را هم در مرکز و هم در لبه‌ها خوب فشار دهید تا بصورت یک لایه صاف و یکدست دربیاید. نیازی نیست که کل لبه ظرف پر شود به اندازه ۱/۳ اینچ از لبه ظرف خالی باشد.

خمیر را در فر از پیش گرم شده بپزید تا طلایی قهوه‌ای شود حدود ۱۱ تا ۱۳ دقیقه. آن را از فر بردارید و بگذارید به طور کامل خنک شود. اگر خمیر حباب زد با یک پیمانه روی آن را صاف کنید. حرارت فر را تا ۳۲۵ درجه فارنهایت (۱۶۰ درجه سلسیوس) پایین بیاورید.

برای درست کردن مواد میانی پای در یک کاسه بزرگ زرده‌های تخم مرغ و رنده پوست لیمو را مخلوط کنید.

شیر تغلیظ شده را در یان ریخته سپس آب لیمو و خامه ترش را هم افزوده و مخلوط کنید تا زمانی که خوب مخلوط و یکدست شود. آن را به مدت ۱۵ دقیقه بگذاری بماند (این کار باعث می‌شود قبل از ریختن آن روی پایه بیسکویتی، غلیظ شود).

مواد مخلوط را روی پایه بیسکویتی خنک شده بریزید و به صورت یکدست صاف کنید. پای لیمو را در فر بگذارید تا زمانی که آماده شود یعنی حدود ۱۵ تا ۱۶ دقیقه.

آن را از فر در بیاورید و روی توری خنک کننده بگذارید تا به مدت ۳۰ دقیقه خنک شود پس از این زمان آن را در یخچال گذاشته بگذارید ۴ ساعت بماند.

برای درست کردن خامه روی آن در یک کاسه بزرگ با استفاده از یک همزن برقی یا در کاسه همزن ثابت، خامه غلیط را با استفاده از قطعه همزن بزنید تا زمانی که بالا بیاید. شکر را افزوده و بزنید تا حسابی سفت و غلیظ شود.

با ماسوره طرحدار روی پای را دور تا دور خامه بریزید روی آن را با برش‌های لیمو تزئین کنید. سپس آن را در یخچال نگهداری کنید.

چه نوع لیمویی مناسب است؟

من نمی‌دانم شما اهل کدام شهر هستید، اما اگر به جنوب ایران بروید آنجا منظور از لیموترش، لیمو‌های کوچکی هستند که به لیموی شیرازی معروف هستند و لیموی سنگی درشت جثه چندان مورد توجه نیست. برای این پای نیز بهتر است از لیمو‌های کوچک استفاده کنید. طعم لیموی سبز با لیموی سنگی قدری متفاوت است ضمن اینکه پوست آن نیز عطر بهتری دارد. این لیمو‌ها در سراسر دنیا به همان نام لیموی ایرانی شناخته می‌شوند.

ترفند‌هایی برای بهترین پای لیمو

از رنده پنیر برای رنده کردن پوست لیمو استفاده نکنید. از یک زستر استفاده کنید و به هنگام رنده کردن و یا زست کردن به آرامی فشار دهید، چون نباید پوست سفید داخلی همراه زست لیمو باشد. این پوست سفید مواد پای را تلخ می‌کند.

از آب لیموی تازه استفاده کنید. موقع انتخاب لیمو نمونه‌های بزرگتر را برای آبگیری بردارید آن‌ها باید مقداری نرم باشند و نه سفت همانند سنگ. به این صورت گرفتن آب آن‌ها راحت‌تر خواهد بود.

از آب لیموی شیشه‌ای یا آب لیمویی که خیلی وقت پیش گرفته‌اید استفاده نکنید. ما نیاز به آبلیموی تازه با عطر زیاد داریم.

بگذارید پای کاملا سرد شود به این ترتیب بهتر یکدست و صاف می‌شود ضمن اینکه طعم بهتری داشته و راحت برش می‌خورد.

منبع: مجله قرمز

انتهای پیام/

پای لیمو با بهترین دستورالعمل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تغذیه آشپزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مورایس مسلمان شدن خود را تأیید کرد

به گزارش خبرنگار مهر، ژوزه مورایس جمعه شب در نشست خبری بعد از بازی با استقلال ملاثانی که همراه با صعود تیم مرحله بعدی جام حذفی بود، اظهار کرد: بازی حذفی هیچ وقت ساده نیست. به بازیکنان پرتلاشم تبریک می گویم. به ملاثانی هم تبریک می گویم که تیم با نظمی بود و باعث افتخار جام حذفی بودند.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود به اسلام روی آوردید؟ ادامه داد: من مشکلی ندارم جواب بدهم اما مساله شخصی من از حرفه‌ای جداست. ولی چون کنجکاوید بله به دین اسلام روی آوردم و عضو شما و یکی از خانواده‌های ایرانی هستم. بله حقیقت دارد.

مواریس در ادامه، گفت: حریف را آنالیز کرده بودیم. تیم سازماندهی شده و با کیفیت است. ملاثانی ترکیب خوبی از بازیکنان جوان و باتجربه است و گفته بودم بازی ساده ای نداریم.

وی درباره افت سپاهان و آیا تأثیر ازدواج شما در ایران روی روند تیم تان تأثیر داشته است؟ خاطر نشان کرد: بازهم وارد زندگی شخصی من شدید. من مربی حرفه‌ای هستم و اتفاقاً وقتی کسی که تشکیل خانواده می‌دهد و حرفه‌ای است، مسئولیتش بیشتر می‌شود. این موضوع تأثیری نداشته است.

کد خبر 6089405

دیگر خبرها

  • «مورایس» مسلمان شد/ اکنون عضوی از شما هستم
  • مورایس مسلمان شدن خود را تأیید کرد
  • ترک مصرف کافئین با ۲ روش ساده
  • (ویدیو) گل اول آلومینیوم به پرسپولیس توسط لیمو‌چی
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • ۵ راه حل ساده لوله کشی؛ از تعمیر نشتی لوله تا اتصال دو شیر به لوله آب (فیلم)
  • پودر پیاز خانگی را با این روش های ساده درست کنید
  • معرفی ساده‌ترین راه‌های از بین بردن لکه چای قدیمی روی لباس