Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@10:46:31 GMT

حمله هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۴۹۰۳۱۹

حمله هوایی و زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فرانس ۲۴، گزارش‌های رسانه‌ای خبر دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی روز جمعه به ۲ پایگاه جنبش حماس در مرکز غزه حمله کردند و ۲ پایگاه این جنبش نیز از سوی تانک‌های رژیم صهیونیستی مورد هدف قرار گرفت.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که این حمله‌ها در واکنش به تیراندازی به سوی نظامیان صهیونیست در مرز غزه رخ داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع فلسطینی نیز اعلام کردند که به سه نقطه رصد و مراقبت میدانی غزه در شرق «البریج» (مرکز غزه)، مرزبانی در شرق روستای «حجر الدیک» (جنوب غزه) و مرکز رصد «حی الزیتون» (شرق غزه) حمله شده اما این حملات تلفاتی نداشته است.

این حملات همزمان با تظاهرات بازگشت فلسطینیان در نوار غزه صورت گرفت.

کد خبر 4595265

منبع: مهر

کلیدواژه: غزه فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۴۹۰۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه

رژیم صهیونیستی به دلیل ماهیت اشغالگرانه خود همواره با چالش‌های جدی مواجه بوده است. اکنون جبهه‌های جنوبی سرزمین‌های اشغالی درگیر جنگ غزه، جبهه‌های شمالی درگیر منازعه با حزب الله لبنان، و جبهه‌های شرقی در کرانه باختری مشغول سرکوب فلسطینیان در کرانه باختری است. با این حال، ارتش این رژیم بر حسب نیاز برای انجام عملیات اقدام به جابه جایی نیرو‌های خود می‌کند. 

به گزارش الجزیره، ارتش رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) ۲ تیپ رزمی را از مرز‌های شمالی سرزمین‌های اشغالی برای انجام عملیات به نوار غزه فراخواند. 

براساس بیانیه منتشر شده از سوی ارتش، تیپ دوم ذخیره لشکر ۱۴۶ و تیپ ۶۷۹ لشکر ۲۱۰ از مرز‌های لبنان به غزه منتقل خواهند شد و در این باریکه مستقر می‌شوند. 

هر تیپ پیاده ارتش رژیم صهیونیستی به طور متعارف از ۲ تا ۵ هزار نیروی نظامی تشکیل شده است. 

در این بیانیه از ماهیت عملیات احتمالی این ۲ تیپ در غزه جزئیاتی ارائه نشده است، اما این انتقال پس از آن صورت می‌گیرد که مقامات صهیونیست تهدید به اجرایی کردن حمله زمینی به رفح، جنوبی‌ترین منطقه غزه کرده اند. اکنون بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار آواره فلسطینی در این باریکه مستقر هستند. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی استقرار ۴ گردان حماس در رفح بوده و تاکید دارد برای پیروزی قطعی در جنگ عملیات زمینی در رفح ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • حمله به رفح برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • حمله پهپادی رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در شمال رفح
  • گروه‌های فلسطینی: آماده مقابله با هر تجاوزی به رفح هستیم
  • فراخوان دو تیپ ارتش رژیم صهیونیستی از مرز لبنان به غزه
  • سابقه گسترده همکاری‌های اردن با رژیم صهیونیستی
  • حمایت از رژیم صهیونیستی برای حکومت اردن امری حیاتی است 
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • حمله حزب‌الله لبنان به نظامیان و مرکز‌های نظامی صهیونیستی
  • قدردانی حزب تمدن اسلامی ازسپاه برای عملیات تنبیهی علیه صهیونیستها